Verhuizen laat in zwangerschap of toch na de bevalling?

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Arrie en op dit moment ruim 25 weken zwanger van ons eerste kind, dankzij de geweldige techniek die ICSI heet.
Ik en mijn man wonen in het centrum van Amsterdam en willen eigenlijk verhuizen. We hebben nu een huis op het oog maar twijfelen nogal of we dit nu moeten ondernemen of dat we moeten wachten tot na de bevalling.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of tips over?
Moeten we echt wachten tot na de bevalling? We moeten het hele aankooptrakject nog opstarten dus dikke kans dat we pas tegen het einde van de zwangerschap kunnen verhuizen. Ik kan dan natuurlijk niet mee helpen, behalve bij het inpakken.
Wat is slim?
Alvast dank voor reacties!

Hoi Arrie

Als eerst; welkom!! en van harte proficiat natuurlijk met je zwangerschap!

Wij hadden die twijfel ook!!

Uiteindelijk hebben we gekozen te verhuizen na de bavalling.
Echter na de bevalling was ik een brak zonder energie,
bleef me maar futloos voelen, moest erg wennen aan het ritme.
En eer ik daar inzat, zijn we pas 10 maanden na de bavlling verhuisd.
Het inpakken met een kruipende baby,
het meesjouwen, alles bij elkaar; wat is het me zwaar gevallen!
En meehelpen met verven bijv?? Wanneer???

Als ik het over mocht doen;
zou ik lekker nog voor mijn bevalling verhuizen.

Wij zaten binnen een maand, in ons nieuwe huis,
met wat mannenhulp extra kom je daarmee al een heel eind!
Dus dat is me wel meegevallen!

Voor je bevalling zal het ook heus pittig zijn!
Maar met wat hulp van andere is het echt beter te doen dan met een baby!
Daarbij kwam ook, dat ik mijn kind niet graag om elk wissewasje
in een vreemd bedje wilde laten slapen.
Ik ben thuisblijfmoeder, dus hij was niet gewend bij oma te slapen.
Ik had daar dan totaal geen fijn gevoel bij,
ik wist dat hij het niet naar zijn zin zou hebben,
en dat klust ook niet bepaald fijn.

Je moet nog aan je uitzet beginnen.
Daar zijn wij veel te laat aan begonnen!
Meubeltjes hebben een lange levertijd
ook als de wandelwagen etc.
Ik zou alles (proberen) in een winkel te kopen.
Lakentjes, dekentjes, omslagdoeken,
hoeslakentjes, luierdoeken, washandjes,
waskussenhoezen, spuugdoekjes, tutjes noem maar op.
(Stretch rompertjes bij de hema hihiihi; die zijn zooooo fijn!)
Zodat je er later, niet vaak meer de deur voor uithoeft.
En je jezelf kunt gaan richten op het verhuizen en aankleden
van je nieuwe huis. Dan hoef je niet meer na te denken
over je babyuitzet..

Nou goed; komt allemaal goed!
Kort gezegt; ik zou dus vooooooor de bevalling al je nieuwe stekkie betrekken!

Groetjes

Hallo Ikke Mama!

Bedankt voor je reactie!
Effe ter verduidelijking; de hele baby-uitzet is al in huis (we waren zo hysterisch dat het gelukt was zwanger te worden dat we met 12 weken al bijna compleet waren hihi) maar we moeten het aankooptraject van het huis nog helemaal starten.
We gaan komende week pas bezichtigen eigenlijk....

Maar ik denk dat ik je overwegingen goed begrijp, met een kleintje heb je ook geen zeeen van tijd om in te pakken. Ik word ook een thuisblijfmamma en kan me nu ook nog niet voorstellen dat ik mijn kleintje een dag bij iemand anders achterlaat...
Groetjes Arrie

Hallo iedereen,
ik wilde hier even reageren want ik ga laat in mijn zwangerschap verhuizen.
We krijgen 17 februari de sleutel van ons nieuwe huis en zijn van plan om 28 feb erin te trekken.
Ik ben zelf op 3 Maart uitgerekend,dus erger als dit kan je niet hebben haha.
Ik kan ook niks aan de datum veranderen.
We zijn nu al volop bezig met inpakken en dat gaat nu nog aardig, al zal ik rond de verhuis datum niet meer veel kunnen maar gelukkig hebben we veel hulp.
Uiterlijke datum dat we uit dit huis moeten is 15 Maart.
Ik heb me er maar bij neer gelegd,kan er niks aan veranderen.
Het is wel erg raar om nu alle baby spullen in te pakken.
Maar ja alles komt goed!

groetjes judith 34w5 zwanger

Heey

Hier een mama van een trotse zoon van alweer 7 maanden!!! Wat gaat de tijd toch snel!!
Wij zijn ook heel laat in de zwangerschap nog verhuisd en daar kwam bij dat ik zoveel last van me rug had, dat ik zoiezo bijna niks kon doen.
Gelukkig kregen we veel hulp.

Maar uiteindelijk (ja judith het kan nog erger ) de dag dat we verhuisd zijn en we s avonds/s nachts de eerste uren in ons nieuwe huis zaten, braken mijn vliezen!
6 weken en een dag te vroeg!
Dus tja... dan denk je nog wel even de tijd te hebben om alles rustig uittepakken en dan ben je ineens bevallen!!

Maar goed... door mijn super lieve vriend is alles goed gekomen want die is een week dag en nacht doorgegaan geloof ik....
Want die moest nu alles in zijn eentje doen, omdat ik natuurlijk door de veel te vroege bevalling in het ziekenhuis moest blijven en de kleine nog 2,5 week.

Nou meiden kan niet zeggen dat dit aan het raden is, maar na de bevalling verhuizen zou ik ook geen optie vinden.
Natuurlijk was dit bij ons ook een erg rare kraamtijd, het heen er weer naar het ziekenhuis, allemaal best zwaar.

Maar goed... wij hebben nu een prachtig huis en een heerlijke zoon en zijn helemaal gelukkig!

xx

Hoi!
Twee jaar geleden zijn we verhuisd toen ik 33 weken zwanger van de tweede was. Aangezien de eerste er met 37 weken was, hadden we best haast om alles in orde te maken. Door omstandigheden hadden we maar 18 dagen tussen het krijgen van de sleutel en de dag waarop verhuisd moest worden. Ik kon zelf bijna niets, maar wel lief glimlachen en koffie zetten. Dat heb ik dan ook maar gedaan tegen alle mensen die kwamen helpen. Familie en vrienden hebben ons geholpen en uiteindelijk kwam het allemaal goed. Relaxed was het niet, maar volgens mij is verhuizen nooit relaxed. We hadden geen geld om alles te laten doen en we hebben maar gewoon een prioriteitenlijst gemakt. De woonkamer en de slaapkamers wilden we per se netjes en frisgeverfd hebben en de rest, dat was een meerjarenplan. Nu doen we elke vakantie iets. De ene keer de hal, de andere keer de buitenboel schilderen en voor de volgende vakantie staat de trap naar zolder en de voorzolder gepland. Als je daar geen moeite mee hebt, om in een niet 100% afgewerkt huis te wonen, is dat wellicht een tip. Succes ermee!

Enne, gefeliteerd nog met je zwangerschap, mooi wondertje!

Wij zijn verhuisd toen mijn jongste dochter 4 maanden was. We kregen de sleutel toen ze 3 maanden was. Ik zag het niet zitten om te verhuizen toen ik zwanger was. En omdat wij toch al een peuter hadden rondlopen hadden we voor de bevalling ook niet veel meer tijd.
Bedenk je wel dat als je kindje geboren is je niet meer makkelijk met z'n 2 en 's avonds nog even naar de bouwmarkt kan of naar het huis kan. Je moet of alleen of oppas regelen.

Terug
Bovenaan