Verhuizen met kleine kinderen

JetskeOvN

Forumleiding
Hi lieve community,
Ik vroeg me af of jullie tips hebben:

Over twee weken gaan mijn gezin en ik verhuizen, hier kijken we ontzettend naar uit en we zijn super dankbaar dat we een huis hebben kunnen kopen. We hebben het beiden super druk met werk en dingen regelen voor het nieuwe huis (er komt echt ontzettend veel bij een nieuwbouw huis kijken). Nu ben ik bezig me te verdiepen in hoe je zo optimaal mogelijk kunt verhuizen zoals dat ik alle ruimtes heb genummerd en ben ik de verhuisdozen per kamer aan het vullen en aan het nummeren ben. Ook kijk ik The Home Edit op Netflix voor de juiste indeling van bijvoorbeeld je keukenkastjes etc. Ik vraag me af of jullie nog praktische tips hebben óf tips hebben hoe je dit het beste kunt aanpakken m.b.t. de kinderen. Ik kan me voorstellen dat het voor kleintjes (1 jaar en 3 jaar) een ontzettend grote verandering is. Zo dacht mijn zoontje(3jr) eerst dat hij alleen zou moeten verhuizen, toen ik zei dat hij zou gaan verhuizen. Nu heb ik hem duidelijk gemaakt dat we met z'n allen daar gaan wonen. Ook gaan mijn zoontje en dochtertje al drie weken, één dag in de week naar hun nieuwe opvang om te wennen en als we verhuisd zijn zullen ze daar drie dagen naartoe gaan. Hebben jullie nog praktische of kind gerelateerde tips?

Ik hoor het graag :)

Dank jullie wel!
 
Het geval wil dat wijzelf afgelopen weekend verhuisd zijn
Nu zijn onze oudste kinderen wel ouder (13 en 9) maar de jongste 2 zijn 4 en 9 maanden.
Die hadden er meer problemen mee dan de anderen. Die van 4 snapte er echt van. Hij was bang dat zijn speelgoed in het oude huis moest blijven voor de nieuwe mensen. Ja en wat dan als hij het speelgoed in het nieuwe huis niet leuk zou vinden???
Toen ik gezegd had dat we het hele huis leeg gingen maken, vroeg hij of we de tegels uit de badkamer ook mee namen

De dat van het verhuizen was vooral met de jongste pittig. Misschien dat je die de dag zelf ergens onder zou kunnen brengen…
 
Dankjewel voor je reactie. Ik breng de dag voor de verhuizing de kinderen naar mijn moeder, die blijven er dan logeren en de dag van de verhuizing zullen ze ook daar blijven. We halen ze dan einde van de middag op en nemen ze dan mee naar het nieuwe huis. Spannend. Ik had ze liever nog een nachtje bij mijn moeder laten slapen, zodat we net iets meer tijd hebben om alles netjes en opgeruimd te hebben, maar helaas moet ze die dag erop werken.

Hoe gaat het nu met de kids en de verhuizing, zijn jullie allemaal een beetje geland?
Het geval wil dat wijzelf afgelopen weekend verhuisd zijn
Nu zijn onze oudste kinderen wel ouder (13 en 9) maar de jongste 2 zijn 4 en 9 maanden.
Die hadden er meer problemen mee dan de anderen. Die van 4 snapte er echt van. Hij was bang dat zijn speelgoed in het oude huis moest blijven voor de nieuwe mensen. Ja en wat dan als hij het speelgoed in het nieuwe huis niet leuk zou vinden???
Toen ik gezegd had dat we het hele huis leeg gingen maken, vroeg hij of we de tegels uit de badkamer ook mee namen

De dat van het verhuizen was vooral met de jongste pittig. Misschien dat je die de dag zelf ergens onder zou kunnen brengen…
 
Dankjewel voor je reactie. Ik breng de dag voor de verhuizing de kinderen naar mijn moeder, die blijven er dan logeren en de dag van de verhuizing zullen ze ook daar blijven. We halen ze dan einde van de middag op en nemen ze dan mee naar het nieuwe huis. Spannend. Ik had ze liever nog een nachtje bij mijn moeder laten slapen, zodat we net iets meer tijd hebben om alles netjes en opgeruimd te hebben, maar helaas moet ze die dag erop werken.

Hoe gaat het nu met de kids en de verhuizing, zijn jullie allemaal een beetje geland?
Misschien is het dan wel ook een idee de kinderen wel, onder begeleiding, even mee te laten kijken tijdens de lunchpauze ofzo. Zodat ze wel iets meekrijgen, en misschien zelf ook een klein licht iets kunnen verhuizen. Hun eigen knuffels ofzo. En vooral vooraf een keer het nieuwe (lege) huis laten zien.
3 is ook oud genoeg om een eigen mening te geven, dus wat keuze geven voor het behang ofzo. Zodat het zo snel mogelijk eigen is.

En zorg dat de kinderkamers als eerste ingericht worden.
 
Dankjewel voor je reactie. Ik breng de dag voor de verhuizing de kinderen naar mijn moeder, die blijven er dan logeren en de dag van de verhuizing zullen ze ook daar blijven. We halen ze dan einde van de middag op en nemen ze dan mee naar het nieuwe huis. Spannend. Ik had ze liever nog een nachtje bij mijn moeder laten slapen, zodat we net iets meer tijd hebben om alles netjes en opgeruimd te hebben, maar helaas moet ze die dag erop werken.

Hoe gaat het nu met de kids en de verhuizing, zijn jullie allemaal een beetje geland?
De rust is nu weer een beetje wedergekeerd.
Moet wel erbij zeggen dat we nu in de buurt wonen van vriendjes, vriendinnetjes en klasgenootjes.
(We woonden eerst in een andere plaats dan waar ze op school zaten)
Papa en mama hebben het er nu drukker mee met de nasleep van de verhuizing dan de kinderen
 
Wij zijn verhuisd toen onze zoon bijna 1 was. Op de dag van de verhuizing was hij bij mijn schoonmoeder waar hij elke dinsdag komt. Hij sliep die avond meteen in het nieuwe huis. Zijn kamer was de enige die helemaal af was direct na de verhuizing: muren geschilderd, dezelfde posters aan de muur, meubels op de goede plek, etc. Verder hebben we niets bijzonders gedaan. Alles ging direct goed en heel natuurlijk. We hebben niks aan hem gemerkt. Dus het is denk ik ook heel verschillend per kind of het impact heeft of niet. Inmiddels is hij bijna 3 en weet hij natuurlijk niet meer beter.
 
Misschien is het dan wel ook een idee de kinderen wel, onder begeleiding, even mee te laten kijken tijdens de lunchpauze ofzo. Zodat ze wel iets meekrijgen, en misschien zelf ook een klein licht iets kunnen verhuizen. Hun eigen knuffels ofzo. En vooral vooraf een keer het nieuwe (lege) huis laten zien.
3 is ook oud genoeg om een eigen mening te geven, dus wat keuze geven voor het behang ofzo. Zodat het zo snel mogelijk eigen is.

En zorg dat de kinderkamers als eerste ingericht worden.
Dankjewel Essil, goede tip ik zal me eerst gaan richten op de kinderkamers! :D. Ze hebben het huis nu twee keer van buiten gezien toen het zo goed als af was, toen zei me zoontje nog: ''mama het huis een een beetje kapot''. En de tweede keer (toen het weer verder was) ''mama nu is het goed, het is gemaakt''. haha. We krijgen deze week de sleutels dus misschien inderdaad ook een goed idee om het huis nu ook al even te laten zien, ook van binnen.
 
De rust is nu weer een beetje wedergekeerd.
Moet wel erbij zeggen dat we nu in de buurt wonen van vriendjes, vriendinnetjes en klasgenootjes.
(We woonden eerst in een andere plaats dan waar ze op school zaten)
Papa en mama hebben het er nu drukker mee met de nasleep van de verhuizing dan de kinderen
Fijn dat het weer allemaal wat rustiger is. Ook leuk dat jullie dichterbij de vriendjes en vriendinnetjes. Als ik vragen mag, aan wat voor nasleep kan ik dan denken? uitpakken? of zijn er nog andere dingen? misschien kunnen we er van leren :) altijd fijn om ervaringen en verhalen met elkaar te delen, maar alleen als je je er prettig bij voelt.
 
Terug
Bovenaan