Verhuizen met kleine kinderen

Wij zijn verhuisd toen onze zoon bijna 1 was. Op de dag van de verhuizing was hij bij mijn schoonmoeder waar hij elke dinsdag komt. Hij sliep die avond meteen in het nieuwe huis. Zijn kamer was de enige die helemaal af was direct na de verhuizing: muren geschilderd, dezelfde posters aan de muur, meubels op de goede plek, etc. Verder hebben we niets bijzonders gedaan. Alles ging direct goed en heel natuurlijk. We hebben niks aan hem gemerkt. Dus het is denk ik ook heel verschillend per kind of het impact heeft of niet. Inmiddels is hij bijna 3 en weet hij natuurlijk niet meer beter.
Dank Duplo voor je reactie. Dat klinkt ontzettend fijn. Hopelijk gaat het ook zo goed bij ons. Dankjewel voor het delen van je ervaring!
 
Fijn dat het weer allemaal wat rustiger is. Ook leuk dat jullie dichterbij de vriendjes en vriendinnetjes. Als ik vragen mag, aan wat voor nasleep kan ik dan denken? uitpakken? of zijn er nog andere dingen? misschien kunnen we er van leren :) altijd fijn om ervaringen en verhalen met elkaar te delen, maar alleen als je je er prettig bij voelt.
Inderdaad zijn het dingen als nog uitpakken, lampen ophangen (hangen nu verhuispeertjes) dat soort dingen.
We hebben inderdaad eerst de kinder kamers klaargemaakt en de woonkamer.
Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat wr geen grote verbouwing hoefden te doen, was alleen een kwestie van latex op de muur en 1 klein slaapkamertje behangen…
 
Dankjewel Essil, goede tip ik zal me eerst gaan richten op de kinderkamers! :D. Ze hebben het huis nu twee keer van buiten gezien toen het zo goed als af was, toen zei me zoontje nog: ''mama het huis een een beetje kapot''. En de tweede keer (toen het weer verder was) ''mama nu is het goed, het is gemaakt''. haha. We krijgen deze week de sleutels dus misschien inderdaad ook een goed idee om het huis nu ook al even te laten zien, ook van binnen.
Leuk soms, die uitspraken!
 
Terug
Bovenaan