Verhuizen met kleuters

Hallo iedereen,
Even vissen naar een paar tips hoe je kleuters het best voorbereidt op een verhuis... binnen 1.5 maand verhuizen we naar een iets groter huis 2 straten verder :0)
Ik heb 2 dochters van 2 en 5 jaar oud. Flo van 5, die kan dat al redelijk goed plaatsen wat het betekent om te verhuizen, maar onze jongste, Fé, die nog niet zo uiteraard.
Het is gelukkig maar om de hoek, ons nieuwe huis, dus we gaan wel eens kijken, maar hoe het gaat zijn als we daar echt onze intrek gaan nemen???
Graag tips en ervaringen aub.
Groetjes van net over de grens,
Willem & Greet, Flo & Fé
 
Hoi Greeteke,

Ik zelf zal het niet zo weten hoe je dat aan zou moeten pakken.

Regelmatig langs het nieuwe huis rijden en vertellen dat jullie daar gaan wonen. Zo zou ik het doen...

Succes ermee!
 
De vijf jarige zal er meer van snappen dan de peuter. Zelf zijn we net verhuisd in januari, onze peuter was nog net geen twee.

We hebben hem al mee genomen bij het kijken, en later toen we mochten klussen is hij er ook al een paar keer geweest. En toen ook steeds zijn kamertje laten zien. De overgang ging hier heel soepel, woonkamer en zijn slaapkamer waren klaar. Eigenlijk helemaal geen problemen gehad. Gelijk hetzelfde ritme gehanteerd en binnen de kortste keren sliep hij in ons nieuwe huis stukken beter dan in ons oude huis (en nog steeds)

Succes! Je zult haast wel aan het verhuizen zijn inmiddels
 
Bedankt voor de tips! Inderdaad zijn we vaak in het nieuwe huis geweest voor de verhuis en voor de oudste is het geen probleem geweest, maar dat hadden we ook niet verwacht.
Onze jongste heeft het wel even moeilijk gehad: stress omdat ze steeds dingen zag verdwijnen in de week voor de verhuis, maar we hebben haar er wel goed bij betrokken: mee helpen inpakken en uitladen van haar speelgoed...
Uiteindelijk heeft ze gedurende een paar nachten moeilijker geslapen en wou ze in het begin niet alleen in een kamer zijn, maar na een week was ze het perfect gewoon in het nieuwe huis.
Iedereen tevreden nu :0)
 
Terug
Bovenaan