Verhuizen

Misschien moet je er juist niet een heel ding van maken, we bepraten wat er gebeuren gaat. Misschien maak je het anders groter dan het is?
 
Hoi meiden, 
Bedankt voor de lieve reacties. Het klopt dat ik het ook vooral gewoon zelf heel spannend vind. Ik probeer dat niet op de kleine over te dragen maargoed je lichaamstaal laat soms anders zien. Ge
Wat fijn om wat ervaringen te lezen, en dat de kindjes het vooral heel goed hebben gedaan. Dat stelt me echt gerust. 
En @Ananasss ik vind het een goed idee om eens met zijn oude juffen te overleggen of zij misschien kunnen helpen. Of dat ze ook juist het standpunt hebben van geen ding van maken, loopt wel los. Eigenlijk zoals Zeeuwsmeisje ook al zei. 
En we hebben ook besloten dat hij zo snel mogelijk gewoon lekker daar gaat starten. Praktisch fijn voor ons, want dan kunnen we focussen op het klaarmaken van zijn kamertje, en hopelijk fijn voor hem om lekker met kindjes te spelen ipv tussen de dozen te lopen.
Nogmaals bedankt meiden!
 
Veel herkenning; wij verhuizen met onze dochter van 19 maanden in mei naar de andere kant van de stad. We zijn waanzinnig blij met de opvang waar ze nu zit, maar dat is straks dik een half uur/40 minuten fietsen en dat is, hoe graag ik ook zou willen, geen doen. Zeker niet omdat er een nummer 2 aankomt. Voel me er ook best een beetje schuldig over, tot nu toe zijn we een stuk minder enthousiast over de opvang waar we haar nu hebben ingeschreven, maar verstandelijk gezien weet ik dat daar ook t vriendelijke juffen werken, dat mijn dochter helemaal niet doorheeft dat er niet biologisch gegeten wordt en de groepsruimte kleiner is. Ze zal hooguit merken dat er nieuwe kinderen zijn en de tuin wat groter (en modderiger, joepie!) is.
Bij ons is het nog niet duidelijk wanneer er plek is, de start zou precies vallen met mijn verlof, als er geen plek is, fiets ik misschien wel nog even naar de oude opvang, zodat ze iets van rust en bekendheid heeft naast de verhuizing (en ik tijd heb om huis op kant maken voor nummer 2 zich aandient), maar als er wel plek is, laat ik haar direct daar starten. Wellicht fietsen we dan nog eens langs de oude opvang.
 
Toevallig hier precies hetzelfde. Wij gaan over twee weken verhuizen én er komt nog een kindje bij over ongeveer 7 weken. Genoeg verandering voor de oudste.

We houden hem daarom tijdelijk even thuis ondanks dat de opvang weer opengaat vanaf volgende week. Als we eenmaal gesetteld zijn, na een week of twee, gaat hij naar zijn nieuwe kdv. Tot die tijd even rustig aan ivm alle veranderingen!
 
Hi,

Wij zijn ook net verhuisd met een dreumes van 2 die weliswaar op dezelfde opvang kon blijven maar wel ook in dezelfde tijd naar een nieuw groep (peuters!) toe ging. Ik merkte dat de hele verhuizing hem wel iets onrustiger en aanhankelijker maakte. Wij hebben ook nog een week of 8 moeten verbouwen dus waren om en om veel van huis. Het wennen op zijn nieuwe groep ging daarentegen best wel goed. Hij gaat maar 1 dag in de week maar in de 3de week was het al weer zoals vanouds (en toen kwam de lockdown, dus we kunnen volgende week weer opnieuw beginnen, jeuj!). Ze zijn dus best wel flexibel maar kijk het even aan. Probeer anders rond om de verhuizing ook een beetje rust in te bouwen voor hem. En tja, mocht dat niet lukken dan zal hij er ongetwijfeld ook niets aan overhouden. Het komt echt goed! Succes!!
 
Terug
Bovenaan