Verjaardag rond Sinterklaas

Mijn zoon wordt 3 december 3 jaar. Dit is een vervelende tijd om jarig te zijn. Hij wordt in een week tijd overladen met cadeau's. Ook lijkt het me straks vervelend om verjaardagsfeestjes te organiseren voor vriendjes en vriendinnetjes.
Om de cadeau's beter te verdelen hebben mijn partner en ik het idee om zijn verjaardag volgend jaar een half jaar op de schuiven. Op 3 juni kunnen dan bijvoorbeeld een groot feest geven voor alle vrienden en familie en een kinderfeestje voor zijn viendjes en vriendinnetjes. Maar als we dit organiseren dan denk dat we zijn echte verjaardag op 3 dec. ook niet zomaar voorbij laat gaan en dan toch een kleinigheidje geven.
Bij een enigskind lijkt me dit geen probleem maar sinds een half jaar hebben we een meisje die half april jarig is en we willlen haar niet achterstellen.
Ik vraag me af of andere ouders een zoon of dochter hebben die rond Sinterklaastijd jarig zijn. Hoe kan ik dit het beste aanpakken of oplossen?
Kim
 
Zit hier met een soort gelijke situatie.
Mijn zoon is 2 dec. jarig en ik 3 dagen ervoor.
Zijn beide oma's, tante en spelkameraadje ook nog allemaal in november.
Dus allemaal feest achter elkaar.
Mijn zoon wordt dit jaar 2. Ik ben op zondag jarig en hij op een dinsdag. Terwijl je zijn verjaardag graag overdag viert, maar dan is iedereen aan het werk.
Vieren het dit jaar nog maar gewoon een keer samen op mijn verjaardag dan en met zijn verjaardag gaan we dan, maar wat leuks doen.
En wat betreft sinterklaas kan toch ook gewoon iets kopen wat hij nodig heeft. Een kledingstuk, een broodtrommeltje noem maar wat.
Dat had je anders ook gekocht.
Want speelgoed krijgt ie al op z'n verjaardag.
Tja ik was zelf dus ook vlak voor sinterklaas jarig ,maar volgens mij heeft dat qua feestjes nooit echt voor problemen gezorgt.
Ik heb het weleens voor de grap gezegt om verjaardagen op te gaan schuiven, wou ook weleens lekker in de tuin mijn verjaardag vieren,. maar ik zou dat niet zo snel doen.
Voor mij heeft een verjaardag (geboortedag) en vooral die van mijn zoon toch wel een heel speciaal iets, dat gewoon bij die dag hoort.
Groetjes marieke
 
Hoi, ik zou zelf ook niet zo snel kiezen om de dag op te schuiven. Het is toch niet helemaal echt en later gaat een kind dat toch snappen. Mijn zoontje wordt 27-11 één jaar. Onze meid wordt morgen drie.
Wat ik ga doen is de verjaardag ook één dag laten duren. Dus ook één dag ballonnen en slingers. De volgende dag zijn we niet meer jarig en zijn er dus geen cadeautjes meer. Dan neem je de spanning rond zo'n verjaardag ook weg. Geweest is geweest.
Familie komt maar in de avond of overdag. Wij hebben ook niet zo'n grote familie met helaas maar weinig kinderen dus dat is bij ons al geen probleem. Het evt. kinderfeestje zou ik ook diezelfde dag/middag doen. Dat doe ik morgen ook gewoon. (ze gaan nu toch nog niet naar school en anders wordt het direct né schooltijd)
Als ze ouder worden begrijpen ze meer van de feesten, verjaardagen en sinterklaas dus ik denk dat het zich dan vanzelf oplost.
Als de sint in het land is laat hem dan bijv. 2 keer de schoen zetten en niet vaker. Of wel vaker maar dan zonder dat de beste man is langs geweest. Zo hou je het een beetje beperkt.
Groetjes en alvast fijne verjaardagen!
 
Is het niet een idee om met dan ook speelgoed te vragen voor als hij iets ouder is? Dat kun je dan een poosje in de kast opruimen. Zo heeft ie het hele jaar door wat nieuws.
Alleen jammer dat je 's winters niet zoveel buitenspeelgoed hebt...
 
Hee hoi,

ik zou de verjaardag wel gewoon op die dag vieren maar idd zelf meer praktische dingen geven om de hoeveelheid echte speel cadeaus te beperken. en idd misschien gewoon dingen vragen aan familie die je dan een paar maand aan de kant legt.

Mijn dochter is middenin de zomer jarig maar dit jaar was het ook allemaal iets te veel. Wij wonen in het buitenland en krijgen in de zomer veel visite over die allemaal wat voor haar in de koffer meehebben genomen. Daarnaast heeft ze een broertje gekregen deze zomer en ook daarvoor kreeg zij veel cadeautjes. We hebben heel wat achteruit gelegd en geven dat later wel een keer. Als ze zoveel krijgen worden ze er gewoon verveeld van!

Groetjes
 
Ik zelf ben op 5 december jarig. Als kind was dit niet echt leuk, mijn ouders probeerde er altijd het beste van te maken. Wat ik zelf altijd wel fijn vond was dat mijn verjaardag overdag werd gevierd en 's avonds was het sinterklaas. Voor sinterklaas kregen wij altijd ( ik heb nog een zusje die 3 jaar jonger is) dingen die we nodig hadden zoals kleding sokken stiften kleurpotloden.

Het is niet leuk op een feestdag jarig zijn, maar houd het wel bij die ene dag, voor een kind is dit alleen maar verwarrend! Een zwangerschap kan je niet plannen, dus de verjaardag van je kind ook niet!

Groetjes,

Miriam
 
Ja, vervelend is dat he. Jarig zijn op een feestdag! Mijn moeder is jarig op 1ste kerstdag en mijn broertjes 3 en 8 december. Ikzelf ben in de herfst jarig. Wij kregen van mijn ouders hun kado altijd op de eerste dag van de 'grote vakantie'. Traditie. Met onze verjaardag kregen we dan kadootjes van familie en vrienden. Maar we waren toen wel wat ouder denk ik. Vanaf een jaar of 5. Wellicht een tip! :) MIjn broertjes vierden het altijd samen op een zondag rond 5 december.

 
hallo,
mijn zoon is op 7 december jarig, ook net na de sinetrklaas jarig dus. wij vieren het al vanaf zijn 1e verjaardga gewoon op 7 december en sinterklaas precies op 5 decmber. ik heb dit nooit als groot probleem gezien. ok hij wordt overladen met kados maar dat is toch heerlijk voor een kind. zijn verjaardag later vieren vind ik niet leuk voor hem hij is 7 december en niet later. is voor een kind niet te begrijpen als je het later viert net of je zijn verjaardag vergeet.
 
Terug
Bovenaan