verjaardag visite stress

pascal wordt 23 maart 1 jaar.
en marc en ik hebben besloten, aangezien we allebei vrij hebben genomen, dat we de ochtend lekker voor ons 3tjes houden.

nu is het punt dat mijn ouders elkaar sinds de scheiding niet meer kunnen luchten of zien.
de visite kan komen tussen 1 en 5. dan heeft pascal gegeten en geslapen. en kan hij voor het avond eten nog lekker even bijkomen.

nu zit ik onwijs in de stress hoe ik dat toch moet hebben met mijn ouders. ik ben niet van plan om iemand een tijd mee te geven. zo van; pa kan komen tussen 2 en 3, en ma van half 3 tot 4.
maar samen in 1 kamer wordt echt geen feestje.
tot overmaat van ramp kunnen mijn pa en mijn broer ook niet door 1 deur.

pffffffffffff, ik heb op sommige momenten gewoon helemaal geen zin in de verjaardag.
het is voor mijn ouders hun eerste biologische kleinkind, en dat is ook voor hun heel bijzonder. dus dat ze er zo veel mogelijk van willen mee maken die dag, snap ik. maar niet ten koste van.

hoe moet ik dit nu toch doen.......

smooty

ooh hier is dat ook zo!! helemaal niet aan gedacht! denk er nu pas aan.
zaterdag vieren we alicia haar verjaardag ze is die dag ook echt jarig. maar mijn opa en oma zijn ook gescheiden en komen net als bij jullie niet samen op een verjaardag. nog nooit zo geweest! als opa kwam nam oma de achterdeur. ik vind het echt zo'n onzin want het gaat nergens om!
ze zijn als vrienden uit elkaar gegaan en omdat opa oma geen allumentati kon betalen wou ze hem niet meer zijn. hij zat verdomme in de ziektewet door een hartinfarct en een zware tia..

vind het erg kinderachtig dat je je als volwassene zo gedraagd.
ik zou ze gewoon beide uitnodigen met de boodschap dat de ander er ook is en dat het aan hun de keus is om te komen of niet maar als ze beide komen dat ze zich dan als volwassenen moeten gedragen en niet als verwende kinderen.
en zeg er bij dat het pascals dag is en dat ze hun onverschilligheden voor zich zelf moeten houden.

snap dat je dit moet durven, maar het is eigenlijk absurt dat jij je rot voelt omdat zij niet samen door 1 deur kunnen terwijl dit een belangrijke dag is voor jullie
sterkte er mee en hoop dat je er wat aan hebt

Ik denk dat je ze allemaal moet duidelijk maken dat dit de dag van pascal is en dat ze allemaal mogen komen maar normaal moeten gedragen dit is niet hun dag..
en denken ze dat ze zich niet kunnen gedragen is dat het gat van de deur

Ik deel eigenlijk ook de mening van angelique. Het is hun probleem en niet dat van jou. Het gaat verdorie om hun kind en kleinkind.

Mijn schoonouders komen niet omdat hij op zondag jarig is. Jammer dan. Ik ga het niet 2 keer vieren, omdat zij dat willen.

Ik ben het ook met de andere eens het is pascal zn dag en van jullie natuurlijk en verder van niemand en als ze dat niet begrijpen moeten ze niet komen.

@supertje: waarom komen je schoonouders niet op zondag? gelijk heb je als je t niet 2x wik vieren.

sorry... even nieuwsgierig, zijn jullie ouders gescheiden?

Mijn ouders zijn gescheiden en kunnen elkaar niet luchten of zien.
Hier houden wij rekening mee, als we een verjaardag of feestje hebben zorgen wij (en mn broertjes en zusjes ook) dat ze allebei gewoon op een ander tijdstip kunnen komen, zo is het voor iedereen gezellig en dat wil je toch?
Wij hebben zelf ook last van de spanning als ze elkaar zouden zien dus waarom jezelf die spanning bewust op je hals halen.
Als je zegt, tegen je ouders, je past je maar aan, heb je kans dat de een niet komt en dat is ook niet leuk voor je kindje, deze wil toch ook graag allebei de opa's en oma's zien, misschien nu nog niet nu ze 1 worden, maar als ze groter worden zien ze dat wel bewust als er eentje niet komt.

Wij vieren in principe de verjaardag van de kids op 1 dag groot (met zingen, ballonnen, slingers, speciale taart etc) en als mensen later willen komen, krijgen ze een lekker gebakje maar houden we het gewoon normaal als een koffievisite.
Zo doen we het eigenlijk al die tijd al en mijn ervaring is dat je dan echt niet alsnog een week lang met visite zit, vaak zijn het er 1 of 2 die een andere dag willen komen en prima, kan je gezellig met elkaar kletsen want daar komt op een verjaardag ook niet vaak van omdat je druk bent.

Alvast een fijne verjaardag toegewenst,
Liefs Marina

hier komen mijn schoonouders ook standaard een andere dag, ze vinden het nl vervelend als er spaans wordt gesproken tja zelf vind ik het te gek dat ik me in mijn huis moet aanpassen. maar zou het anders voor je ouders een andere dag vieren of idd ze aangeven dat je het dan viert maar dat ze anders tijdstip moeten doorgeven wanneer ze komen zodat ze elkaar niet tegen komen is eigenlijk wel erg he dat je je in allerlei bochten moet wringen. probeer gewoon lekker te genieten van die dag en wie komt komt en wie niet pecht dan

Terug
Bovenaan