Verjaardags stress.....Tips?

Hoi allemaal,

Binnenkort wordt mijn zoontje 1 jaar. Superleuk en ik verheug me erop maar ik heb ook al stress over het volgende: het aantal gasten.

Ik heb daarom een vraagje: hoe regel(d)en jullie de 1e verjaardag van jullie kids?
En dan heb ik het over de gastenlijst. Vieren julie het in kleine kring of nodigen jullie juist 'iedereen' uit?
Vieren jullie het thuis of huren jullie iets?
Verdelen jullie het aantal gasten over de ochtend en de middag of over verschillende dagen?
Ik weet het niet hoor. Ik heb veel teveel gasten op de lijst staan. Niet leuk voor mijn zoon en veel te weinig ruimte in huis maar ik wil ook niemand voor het hoofd stoten door ze niet te vragen.
Hebben jullie tips en adviezen?

Liefs, Amy

Wat een toestand hé??

Wij hebben ook een klein huis en we hebben het over 2 zondagen verspreid. 1 zondag met ukkies en 1 zondag voor familie (met taart)
Vanaf een uur of 2 tot een uur of 4/5 s'middags.... is écht lang zat!

Groetjes Debby

Nou zaterdag was onze Mitch jarig, en wij hebben het in 2 x gevierd. n.l 's ochtends van 10 tot 12/half 1 en smiddags van 15uur tot 17:30. Hij slaapt ook van 1tot 3 meestal. dus het was perfect. Sochtend was de familie, warenmet z'n 11 , hebben we ook de taart gedaan. En smiddags waren we met 15 man en 10kinderen. Hebben ook niet zo'n groot huis hoor, kinderen lagen lekker te spelen op de grond. Het was wel heel druk ,maar net te doen.En met de cadeaus ja dat was heftig, iedereen kwam ook tegelijk, maar ging goed en mitch vond alles best.
Ja wij hadden van te voren ook beetje stress(is gezond hoor), maar wij hebben gewoon de goede vrienden gedaan en wat kennissen.Dan is het te overzien.
Nou succes alvast, wens jullie een hele fijne dag.
IK moet zeggen, we waren blij dat het 18uur was, wat een rust,hahaha.

Hoi!

die van mij is as zaterdag jarig. Wij hebben besloten om het klein te houden; er komt alleen wat familie, hooguit zijn we met 15 man (vind ik eigenlijk nog teveel, maar ja, kan moeilijk de ene zus wel en de andere broer niet uitnodigen....., wil ik trouwens ook niet). We vieren het van 15:00 tot 18:00 uur en we hebben een klein hapje geregeld bij Turks restaurant, gewoon om dat ik daar zelf geen tijd voor heb om zelf te maken. Emre slaapt als het goed is nog ergens een uur rond 16:00 uur, maar goed.

groetjes
Mie

Mijn dochtertje was vorige week jarig!

Wij hebben het over 2 dagen verdeeld, de donderdag ochtend (echte verjaardag) en de zaterdag middag.
's Ochtends kwamen mijn ouders, een vriendin met kleintje en een "oma".
Lekker taart gegeten en heel gezellig gehad.
's Middags kwamen de schoonouders, zusjes van mijn man, oom en tante van mijn man. Vrienden met 3 kinderen en ......dat was het geloof ik.
Zaterdag avond kwamen de buren nog langs maar toen lag Iris al lekker op bed.

Ik heb express niet iedereen uitgenodigd, ik vond het dan veel te druk worden. Als mensen dat niet kunnen begrijpen is dat hun probleem. Dit zeg ik even zo omdat jij zegt niemand voor zijnhoofd te willen stoten. Willen de perse langskomen kan dat ook gewoon een keertje 's avonds of in het weekeind. Maar mijn kleine meid houdt in ieder geval niet van die drukte, en het was haar verjaardag. Snappie?

Ook zou ik het gewoon thuis vieren, ookal is je huis niet zo groot het is wel de plaats waar je uk zich op zijn gemak voelt en is hij moe kun je 'm lekker even in z'n bedje leggen.

Ik had wel allemaal wegwerpbordjes, bestek en bekers gekocht. Ziet er vrolijk uit en je hoeft het niet af te wassen!! Scheelt ook een hoop stress.

Veel plezier met het organiseren van de 1e verjaardag!!!!!!!!!

Hoi,

MIjn dochter was ook afgelopen donderdag jarig.
's ochtends hebben we vrij gehouden. We konden zo de taart nog ophalen en lekker alleen zijn met haar.
Na haar slaapjes kwam om 14.00 uur de familie en dat waren 16 personen. Gezongen, kaarsje uitgeblazen, taart eten, cadeautjes uitpakken en lekker spelen. Het was leuk, maar denk maar ik kon zelf niet echt veel met met meisje bezig zijn. Daarom lekker dat we de ochtend speciaal voor ons hadden (mijn partner was de hele dag thuis).
Vrijdag was een rustdag en dat was hard nodig en zaterdagmiddag hadden we een kinderfeesrtje. Dus vrienden, kenissen en buren met kindjes. Dat was ook heel gezellig en voor Sasha ook leuk om met leeftijdsgenoten te spelen.
We hebben vrienden zonder kinderen niet uitgenodigd. Die komen toch ook niet zo vaak langs.

groetjes,
Sabine

Hoi,

Heather is donderdag de 15e jarig (ja, ik heb het met een roze neonmarker in mijn agenda gezet ) en wij gaan overdag iets met z'n drieen doen, 's avonds een borrel voor vrienden (waar Heather totaal niets aan heeft omdat ze dan al in bed ligt, maar goed, vinden wij wel gezellig) en de 18e hebben we een feestje voor familie. Jammer voor vrienden-met-kinderen-of-op-afstand die donderdag niet kunnen, maar we kunnen de 18e echt geen grote groep gebruiken ivm de gezondheid van mijn moeder en schoonvader.

De 18e is het van 3 tot 7 en we hebben iedereen kaartjes gestuurd. Verder eten we pannenkoeken, kan je mooi kant en klaar kopen .

Groetjes, KT

Pfff, verjaardagsstress.....het duurd bij ons nog een maandje ongeveer maar ik kan me er ook nu al druk om maken hoor!
Hoeveel mensen? wat voor een taart? van hoelaat tot hoelaat? of gewoon vanaf bijvoorbeeld 14.00 uur totdat ze naar huis willen? (de kleine  leg ik in ieder geval gewoon in bed als ze moe is hoor, dat is ongeveer het enige wat ik al zeker weet! Hahaha!)
Wat voor een cadeautjes? (iedereen beld nu al wat ze wil hebben voor de verjaardag, sinterklaas en kerst!!! Pffff!)
HELP!!!!

Nou ja, het zal ook wel allemaal goed komen denk ik! Denk dat het vooral belangrijk is dat jullie er zelf en de kleine natuurlijk van genieten!! Ga ik ook (proberen te) doen!
Ik denk dat ik ze rond 14.00 uur laat komen, en geen eindtijd aangeef.
Mensen met kinderen gaan toch weer vroeg en de mensen zonder (kleine)kinderen vind ik niet erg dat die langer blijven (zoals mijn ouders bijv).
Ik denk ook dat ik rond 17.00/18.00 gewoon broodjes frikandel en broodjes hamburger maak. Lekker, makkelijk, snel klaar, niet duur en ik vind het wel toepasselijk op een kinderfeestje.

Succes ermee en vooral: genieten!!!

X 4dec

Terug
Bovenaan