Verjaardagsfeest na zwangerschap

Ik denk dat je er zelf heel realistisch in staat, als ik dat zo lees. Ik moest er twee weken na mijn bevalling niet aan denken om een uur in de auto te zitten en dan nog een paar uur naar een druk feest te gaan met een pasgeboren baby. Want je blijft toch wel iets langer dan maar een half uurtje, anders is het zonde van de reistijd.. en ik heb echt een voorspoedige bevalling én herstel gehad. Het is echt nog wel beurs daar beneden (dus een uur stil zitten in de auto is pittig), je vloeit nog, je baby krijgt erg veel prikkels. Is het niet een mogelijkheid dat je man alleen gaat? Ik snap je dilemma, maar ik vind het vooral kortzichtig van de feestgevers dat ze een mening over jouw herstel hebben. Doe wat goed voor jou voelt!

Wat ik me nu meteen bedenk: is het anders geen optie om meteen een andere afspraak te maken? Dat jullie een ander keertje langskomen als jij wat meer hersteld bent. Dan laat je meteen je goede wil zien ipv alleen gewoon af te zeggen ;)

Ik zou het gewoon lekker open laten. 
Ik had bij mijn dochter een superfijne bevalling, en liep een week daarna al op en neer na de supermarkt voor boodschappen etc. Dus je weet het gewoon niet. 
Voorral niet schuldig voelen als het niet lukt hoor!!! Wat niet gaat gaat niet!! 

Precies, gewoon open laten. Ik had een goede bevalling en snel herstel, maar merkte dat mijn hoofd helemaal niet stond naar grote gezelschappen en drukte. Vaak trok ik me dan gewoon even terug met de baby, even voeden en knuffelen. Heeft iedereen begrip voor. 

Laat het nog open. Dat zullen die mensen echt wel begrijpen. Voor je man is het nog helemaal niet voor te stellen hoe het straks is als de baby er is, maar grote kans dat dat verandert als die er wel is. Dus bespaar je ook die discussie met hem en wacht gewoon af hoe je bevalling verloopt en hoe je je dan voelt. En anders gaat je man toch alleen? En gaan jullie samen op een ander moment.
Het zijn wel erg veel prikkels voor zo'n kleintje, dus misschien is een draagdoek/draagzak wel een goeie oplossing of in de kinderwagen en dan niet teveel eruit halen. Anders heb je savonds/snachts er last van dat je baby veel aan het huilen is om alle prikkels te verwerken. 

Ik zou aangeven dat je mogelijk niet aanwezig zal zijn i.v.m. de zwangerschap. Ook misschien omdat die mensen niet weten dat je wordt ingeleidt?

Ik zou inderdaad zien hoe je herstelt, persoonlijk zelf pas 12 dagen 1e rondje buiten en was gesloopt. Het ligt aan je bevalling, je fitheid nu en hoe je erin staat. 

Misschien een optie om nu nog even op visite te gaan of op een later tijdstip een afspraak te maken? Ik denk echt wel dat ze het begrijpen hoor :)

Ik zou er vanuit gaan dat je er dan nog niet aan toe bent. Mocht alles positief uitvallen (bevalling, herstel, gedrag/ritme kindje) kunnen jullie alsnog (even) gaan. Zou wel  kijken dat je niet te lang gaat. Ik ben 2,5 week na de bevalling naar een afscheidsfeest gegaan vond het fijn maar toch vermoeiend. Was na 1,5 uur echt gaar en hoefde maar 15 minuten terug te rijden. 
Zou evt kijken waar je kunt rusten voordat je teruggaat of evt overnachten. En een gemakkelijke auto met stoel die goed in ligstand kan. Succes met de bevalling. 

Hoi,
Spannend zeg!
Dit ligt eraan.. ik had het niet gekunt.
Ben natuurlijk bevallen maar kon na 2 weken amper nog lopen ivm scheuren en dus hechtingen.
Ook, waar laat je je kleine? Wij wilde echt rust voor haar en voor mezelf. Ook mijn man wilde die rust hebben.
Ik zeg dus, nee het is niet reëel ;-)

Terug
Bovenaan