Verjaardagsfeestje, hoe doen jullie dat?

Hallo allemaal,
Aankomende februari wordt Bo alweer 2 jaar! Hartstikke leuk natuurlijk, maar zit toch even met een vraag. Met Skip heb ik dit nog nooit meegemaakt, aangezien hij in de zomervakantie jarig is en er daardoor altijd minder mensen komen.
Op de dag van de verjaardag heb ik vrienden met kinderen op de ochtend gepland en familie na het middagslaapje, simpelweg omdat het anders gewoon niet in huis past... dit wil ik ook zo in de uitnodiging vermelden...... maar is dit stom?
Als ik de dag gewoon open laat qua tijden dan lopen we de kans dat iedereen 's middags komt en we met veeeel te veel mensen op een kluitje zitten en dat is ook niet gezellig.
Jullie denken misschien: waar maakt ze zich druk om. maar ik wil het toch even weten haha!
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes, Noor

Wij hebben voor de verjaardag van Dean en Lynn (ze zijn 5 dagen na elkaar jarig) aparte uitnodigingen gemaakt.

Je kunt dus op een aantal uitnodigingen de tijden vermelden van de ochtend en op een aantal kaarten de tijden 's middags. Probleem opgelost, toch?

Wij hebben dit ook zo gedaan en iedereen kon zitten, hahaha.

Groetjes,
Nelly

Ja dat ben ik inderdaad ook van plan, maar mijn vriend is bang dat sommige mensen hierdoor beledigd zullen zijn of zo..... jammer dan was mijn gedachte, maar later ging ik toch twijfelen haha.... bedankt voor je reactie, je bevestigt mijn idee ;)

Wij versturen ook altijd een kaartje met idd verschillende tijden. Tuurlijk zijn er mensen die dan net niet op dat tijdstip kunnen, nou jammer dan, dan kom je maar niet.... Maar meestal gaat het gewoon goed en zit iedereen lekker op een stoel onder het genot van een kopje koffie en een stukje taart....

Wij hebben ook een veel te klein huis, met zo'n 8 a 10 mensen zit de kamer echt al vol....en dan komen er vaak nog kinderen. Wat wij met Rebecca's verjaardag doen is die vieren in de speelotheek (daar ben ik vrijwilligster). Rebecca is in aug. jarig en tot nu toe konden we het in de tuin doen (wij hebben alleen een balkon...).

Wij vermelden ook altijd tijden bij de uitnodiging ook bij de verjaardag van mijn man en mijzelf (als we het vieren). En de tijdstippen zijn verschillend, want alleen mijn familie bestaat al uit 9 mensen en 6 kinderen.
Bij Rebecca heb ik ook altijd een eindtijd gezet, omdat ik niet wilde dat alle mensen bleven plakken rond etenstijd...ik heb dan geen zin om voor zoveel mensen voor eten te zorgen. Alleen onze familie is al groot, laat staan nog vrienden enzo erbij....

Ik moet zeggen dat niemand er gek over gedaan heeft alleen mijn schoonfamilie. Die komen het liefst 's ochtends al tot 's avonds. Pech....daar hebben wij geen zin in.
Dus ik zou zeggen: gewoon doen!!

Groetjes, Marianne

Ik zet ook altijd tijden op de kaart; eerst, ivm het middagslaapje van 10 - 12 en van 15 - 17 en de vorige keer vanaf 15 uur met eten erbij. Omdat het in aug. is hebben we altijd de uitwijkmogelijkheid naar buiten (grote partytent, dus geen probleem als het regent).
Onze kamer is ook geen balzaal, dus verjaardagen buiten de zomer om doen we ook in gedeeltes.
Het lijkt me als je geen verschil maakt in bijv. de duur en wat je aanbiedt (koffie/gebak, fris met een toastje) 's ochtends en 'smiddags, niemand zich gepasseerd hoeft te voelen. Het is wat anders als je de ene helft zou uitnodigen voor koffie met gebak en de andere helft voor een uitgebreid buffet. Maar dat was je ook niet van plan geloof ik! hahaha.

Ik heb ook wel eens een kaart gehad waar heel duidelijk de eindtijd op stond met de vermelding: 'dan kan ik nog even rustig met mijn kadootjes spelen". Vond ik heel duidelijk, niks beledigends hoor.
Doe wat je lijkt voor jullie zelf en de jarige. De visite komt toch voor degene die jarig is en niet voor zich zelf?

Fijne verjaardag alvast!
Groetjes,
Ellen

Hai Noor

Hier ook een jarige in februari en dat is toch anders dan in de zomer, als de kans groter is dat iedereen naar buiten kan (en het dus minder vol is binnen).

Toen Gijs nog zo klein was en ook nog s middags sliep deden wij het ook in 2 shifts net als jij nu van plan bent. Ik heb ook wel eens een jaar gedaan dat ik op vrijdagochtend mama's met kindjes over de vloer had en op zondag alleen familie. Daar heeft echt werkelijk nog nooit iemand een probleem van gemaakt (sterker nog: de meeste mensen zullen het ongetwijfeld herkennen!)

Uitnodigingen verstuur ik pas sinds hij kinderfeestjes geeft en dan alleen voor het kinderpartijtje. De rest van de mensen (familie en goede vrienden) spreek ik zo regelmatig dat ik ze persoonlijk uitnodig.

Veel plezier met alle voorbereidingen en dat dat mannetje ook alweer 2 wordt zeg! Gaat snel!

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan