Verkeerd dag-nachtritme. Help!

quote: Mama van Navara reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-01-2009 19:49:37'));

Wat je kan doen is overdag de gordijnen open laten, en 's-nachts alles goed verduisteren. Zo leren die kleintjes goed het onderscheid maken tussen dag en nacht. Ook 's-avonds met op bed leggen niet te veel spelletjes doen. Je kan dan 's-ochtends heel overdreven vrolijk doen, en lekker even babbelen met het luiertje verschonen. Zo leren ze dat de ochtend voor spelen en wakker is, en dat de nacht voor rustig en slapen is!!

Succes,

Mama van Navara

Deze truck pas ik ook al toe, maar helaas... Ook het toepassen van een bed-ritueel zoals; slaapzakje aan, op bed leggen, speentje, knuffel erbij, kus op het voorhoofd, mama houdt van jou ga maar lekker slapen, muziekje aan en weglopen, heeft niet het gewenste resultaat. Misschien ben ik wel té ongeduldig...

hmmm, jammer, dat werkt bij ons juist heel goed. Navara (ruim 3 maanden) slaapt hierdoor al sinds ze 5 weken is 's-nachts door.

Misschien wel een heel arbeidsintensief idee: haar hele ritme verleggen. Gewoon steeds alle flesjes een kwartier opschuiven tot haar lange slaap periode meer in de nacht valt. Maar dit zal wel een aantal weken duren, en of je daar tijd en zin in hebt????? Zo hebben wij Navara iig wel van 6 naar 5 flesjes gekregen.

xxx
Mama van Navara

Hoi carla

Ja het is dan niet raar dat ze om 5 uur klaar wakker is. ze heeft dan tenslotte bijna 12 uur geslapen met de voeding van 20.30 erbij gerekend.
Mijn zoontje ging eerst ook rond 16.30 nog naar bed en die maakte ik altijd wakker rond 18.00 dan gingen we nog even spelen,om 19.00 naar boven in bad of wassen kleertjes aan voor de nacht,slaapzak aan en dan kreeg hij beneden de fles en dan ging hij naar de fles naar bed.

aangezien hij nu slaapt van 10.00 tot 12.30-13.00 heeft hij zijn schema zelf een beetje aangepast, rond 15.00 gaat hij dus weer naar bed tot ongeveer 16.30 en daarna blijft hij wakker tot zijn laatste fles 19.00 en gaat hij lekker tevreden naar bed tot de volgende ochtend 08.00.

Ik zou haar dus rond 18.00 uur wakker maken en op die manier aangeven dat het nog geen nacht is en dan vervolgens haar om 20.00-20.30 de laatste fles geven en kijken of je haar schema zo een beetje kunt verleggen.

succes!!

Groetjes chantal

Hoi Carla,

Ik zou je dochter inderdaad rond 17.00/18.00 uur wakker maken.
Ik had het ook met mijn oudste dochter (nu 4 jr). Zij sliep op een gegeven moment ook van 16.00 tot 21.00 uur en was ze rond een uur of 03.00/04.00 klaar wakker. Ze ging niet huilen, maar ze ging lekker liggen praten en haar stembanden oefenen.
Op een gegeven moment ging ik haar rond een uur of 17.00 wakker maken, bracht haar om 19.00 uur dan weer naar bed en na een tijdje werd ze weer later wakker.

Hoi Chantal en Irene,

het voelt echt als een soort van opluchting dat jullie dit herkennen. Ik ga het vandaag gelijk proberen. Ze wordt iig al later wakker vanmorgen (11.45) na vannacht v.a. 03u te hebben lopen spoken. Ze is dan wel heel verkouden, speelt natuurlijk ook een rol.
Hoop dat het helpt. Heel erg bedankt voor jullie tips!!

Liefs,
Carla

Ik vergeet te vragen wat jullie schema nu precies is bij deze tijden.
Houden jullie vast aan 7-11-15-19 of is dat dan ook veranderd? Zeker als ze straks een fruithap erbij gaat krijgen en evt. een potje...
Alvast dank!

Hoi Carla,

Ik gaf BV op verzoek, dus het was elke keer anders. Ik had destijds niet echt een schema, maar wel een bepaald ritme van wakker, eten (aan de borst drinken), spelen, (soms weer eten) en slapen.

Irene

Terug
Bovenaan