Hoi, ik ging gister ook naar het ziekenhuis omdat ik pijnlijke harde buiken had en het kindje niet voelde. Een hartfilmpje laten maken en daarop te zien dat ik harde buiken heb in een regelmatig patroon. (Ben 31 weken) Tijdens het onderzoek bleek ook dat het korter was geworden vergeleken met vorige week. Dus ik moest na 2 uur weer terug komen. Nog steede harde buiken maar de baarmoedermond was weer dezelfde lengte als de meting die ze 2 uur daarvoor had gedaan. (ze heeft het wel 15 keer gemeten om zeker te zijn). Dus uitgesloten dat het eventueel op voorweeën zou kunnen doorzetten. Ik zit nu op 3.7 cm. Maar de boodschap was wel zodra ik weer harde buiken voel die niet over gaan in rust direct terug komen. En heel belangrijk, ik moest het echt rustig aan doen. Als zelfs een wandelingtje richting supermarkt al teveel is, gewoon niet doen maar hulp vragen. Dus ontspanning opzoeken met een leuke film/boek. Niet meer bij vrienden langs gaan maar vragen of ze naar mij toe komen enz. Ik luister maar heel goed want ik wil echt dat ons kindje nog 8 weken blijft zitten. Wel teleurstellend want ik had me echt op deze periode verheugd. De laatste spulletjes in orde maken, baby kamer afmaken, commode en kasten in elkaar zetten enz. Maar nu moet mijn man en vrienden dat doen. Tja... er zit niets anders op. En wat Famkeh zegt, vermijd stress!!! Succes en sterkte. En ook blijven genieten! Lieve groet, susanne