verkouden/griep en zwanger

Oma weet raad hihihi;

Zwangeren kunnen echt rustig honing eten! Alleen babietjes tot een jaar mogen dit niet.

Verder een rare (maar ware!) tip; als je keelpijn hebt of krijgt, vermijd dan warme drankjes maar ga voor koud. Dus haal de laatste waterijsjes uit de vriezer en maak van een nood een deugd:)

Tegen verkoudheid helpt ook een gesneden ui naast je bed (of het ook wonderen doet voor je relatie vraag ik me af, maar dit terzijde).

Tijm(siroop) is ook goed voor de luchtwegen, en kamille(thee) en bramen(thee) werken ontstekingsremmend en zijn ook fijn als je verkouden bent.

En wat het (volgens mij dan) nog het allerbeste werkt is een paracetamol en 12 uur slaap... En echt 1 paracetamol kan geen kwaad voor de baby.

Een hoop tips al. Denk toch nog wat toe te voegen ;-). Wat visolie betreft, sommige suplementen zijn echt supervies, maar ik gebruik nuFish EPA van Orthika van een reformwinkel. Erg zuiver en al boer ik me een ongeluk (sorry) van deze proef ik niks. Helpt niet voor verkoudheid, maar wel voor je eigen geheugen, de hersenen van je kleine en preventief tegen postnatale depr. Voor mij reden genoeg.
Marielle, nog een tip. Ik gebruik om mijn weerstand op pijl te houden echinacea. Heb je van allerlei merken, maar ook gewoon bij kruitvat. Gewoon tabletjes. Als ik verkouden ben neem ik er meer. Het helpt in combi met vit. C sneller te herstellen. Oh ja, op het potje staat niet zonder overleg met arts slikken tijdens zwangerschap. Dit is een standaardtekst. Zowel verloskundige als huisarts zeggen dat het geen kwaad kan.. Verder kalm aan en veel rusten!
Beterschap!

x Taraneh

Terug
Bovenaan