Verkouden pasgeborene

Tasja

New member
Mijn zoontje van twee weken oud, is eigenlijk al z'n gehele leventje verkouden.
Nu is hij ook beginnen met hoesten en het slijm is goed te horen.
Ik ben bij de HA geweest, deze gaf aan dat het een verkoudheid is.
Het CB is langs geweest voor intake en zij zeggen hetzelfde. Indien er koorts bij komt moet ik aan de bel trekken.

Hij spuugt echter sinds drie dagen ook meermaals per dag, terwijl dit van te voren niet was. Dit soms al tijdens een voeding (ik geef BV) en hij dus eigenlijk tijdens het drinken al moet spugen en soms even erna. Het lijkt wel erg slijmerig, en ook hiervan word gezegd dat het door de verkoudheid komt: het slijm word doorgeslikt, en komt met de voeding mee omhoog. Echter, lijkt hij dit alleen erg te hebben als hij uit mijn linkerborst drinkt, niet als hij uit rechts drinkt.

Tevens wil hij hierna niet meer drinken, ondanks het spugen lijkt hij wel verzadigd ondanks dat het soms lijkt alsof de volledige voeding er uit komt. Kan het zijn dat hij teveel lucht binnen krijgt? Ik heb wel overproductie en de melk komt er snel uit dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Zijn ontlasting is wel groen, ik kreeg te horen dat dit ook te maken kan hebben met de borstvoeding en de vertering hiervan.

Volgende week hebben we een extra weegmoment om te kijken of hij wel nog gewoon goed groeit.

Voor de rest doet hij het goed: hij is alert, heeft plasluiers, geen koorts en een mooi kleurtje.
Ik ga binnenkort naar de osteopathie om hem na te laten kijken voor de zekerheid en er komt een lactatiekundige mee kijken of het misschien ligt aan iets anders.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo'n kleintje dat verkouden is en opeens veel spuugt?
Vind ook het hoesten toch wat eng, klinkt heftig bij zo'n kleintje..
 
Dat opeens spugen kan komen doordat een baby de eerste week nog geen maagzuur heeft. Vanaf nu kan hij dus ook krampjes krijgen, omdat het maagzuur hindert bij de ontluchting.
Borstvoeding poep is inderdaad groen, niks aan de hand.
 
Misschien heb je in je linkerborst een sterker toeschietreflex. Dan stroomt de melk in het begin te snel. Als dat het is, eerst zelf de reflex op gang brengen, en dan pas aanleggen.
 
Terug
Bovenaan