verkouden

Hallo!

Ons zoontje is bijna 9 weken oud en is momenteel verkouden. Hij hoest en je hoort dat zijn neusje wat verstopt zit. De huisarts raadde mij Otrivin neusspray aan. Dit gebruik ik nu. Ik heb daarnaast ook Tussikind gehaald tegen het hoesten. Was geen probleem om dat samen te gebruiken, mits dit 15min na elkaar werd ingenomen.
Hij heeft na 2 dagen nog steeds een verstopt neusje en heb het gevoeld dat hij daardoor moeier wordt als hij drinkt. Ben ook bang dat het straks helemaal dicht gaat zitten zodat hij niet kan drinken (weet niet of die Otrivin dan nog helpt). Hebben jullie misschien nog tips om het te verlichten? Bestaat er iets van dampo om in te smeren speciaal voor de kleintjes? Alvast bedankt voor de tips/adviezen.
 
ik zie trouwens dat op 1 augustus zo'n zelfde vraag door een Anoniem is geplaats. Heb ik over het hoofd gezien. Misschien een beetje overbodig om weer de vraag op het forum te zetten...sorry!
 
Hoi, mijn dochtertje (7 mnd) is ook al een tijdje verkouden. Je kunt naast de spray ook nog z'n neusuitzuigertje gebruiken, als je kind tenminste echt snotterig is.
Mijn meisje heeft ook een vervelend (droog) hoestje, wat is dat Tussikind voor iets? Helpt het?
Er is trouwens ook dampo voor babies, vraag maar na bij de drogist/apotheek.
beterschap, Mischa
 
Hoi Mischa,

Tussikind zijn ook druppeltjes. Is tegen kriebelhoest en vastzittende hoest en is voor kinderen van 0 tot 1 jaar.
Ik ben het sinds gister aan het gebruiken, maar volgens mij helpt het wel. Waar kan je zo'n neuszuigertje kopen? De gewone drogist of ook bij de apotheek?
 
was ik vergeten erbij te zetten:
Tussikind is homeopatisch en van VSM. Je kan het gewoon bij de drogist halen. Er staat wel op de verpakking dat het siroop is, maar het is wel in druppelvorm.
 
Terug
Bovenaan