Verkoudheid 7mnd

Bij geen verbetering en nog steeds koorts zou ik de huisarts bellen om te overleggen. Ook al kan ze niets doen, je kunt altijd tips vragen en je zorgen uiten.

Onze dochter was ook al verkouden vanaf dat ze 2 weken was. Wat hier goed hielp, was druppelen met Otrivin Monodose (zoutoplossing) en vervolgens haar neusje schoonmaken met Otrivin Aspirator Neusjesreiniger. Hiermee zuig je het snot er echt uit, want snuiten kunnen ze natuurlijk nog niet. Ik vond dit erg goed werken, veel beter dan een neuspeertje oid.
Succes met je kleintje!

Mee onder de douche, wij doen dat bij verkoudheid liefst elke ochtend en avond, er komt dan zo enorm veel snot vrij. Verder kregen wij van de huisarts de tip bij veel snot geen neusspray te gebruiken (spray je dan alleen op het snot), maar om zoutoplossing te spuiten met een spuitje. Zoutoplossing kun je zelf maken of kopen, spuitjes kun je bij apotheek halen of gewoon kopen bij kruidvat. Werkt echt stuk beter, je kan de holtes er echt mee schoonspoelen. En zetpil om de 8 uur. Veel meer kun je helaas niet, zo sneu!

Bij kleintjes kan een verkoudheid zeker wel even aanhouden ja, heel vervelend! Zeker als de holtes wat ontstoken raken. Hoe lang speelt het al? Omdat je al AB voor de oorontsteking gebruikt? Hier geven ze dat pas als het niet vanzelf na een paar dagen over gaat, de oorontsteking dan. 

Als de koorts minder was en weer oploopt is dat zeker een reden om naar de huisarts te gaan. 

Een ui neerleggen moet je niet doen, inmiddels weten ze dat dit alleen maar irriteert. Luuf smeren kan ervoor zorgen dat het voor je kindje voelt alsof er wat meer lucht binnen komt. 

Ook het neusje leegzuigen met een neusreiniger voor babies moet je niet te vaak doen. Het kan een enkele keer geen kwaad, maar als je dat een paar keer per dag doet kun je ook extra irritatie veroorzaken. 

Sprayen met een zoutoplossing kan. Dat werkt hier heel tijdelijk altijd wel een beetje. 1 keer was het zo erg dat de huisarts een spray met een hele lage dosis Xylometazoline (hoop dat ik het goed spel) gegeven heeft. Die is nog minder dan de kinder Otrivin, echt bedoeld voor babies en dreumessen en niet vrij verkrijgbaar. Die kan alleen op recept gehaald worden. mijn dochter was toen een maand of 4, en we hebben het 2 keer enkel voor de nacht gebruikt, waardoor ze even beter kon slapen, en ook sneller opknapte. Misschien kun je daar nog eens naar informeren. 

En stomen onder de douche om het snot los te krijgen. Beetje hellend omhoog slapen (dik boek oid onder de poten van het bedje). 

Sterkte!

Bedankt voor jullie berichten!!

Het speelt wss al 2-3 weken. Vandaar ook gelijk de AB, de huisarts wilde het niet nog een keer afwachten. Inmiddels is zijn koorts na de ochtend dut gelukkig weer flink gedaald! Wel de ha gebeld maar omdat hij weer lekker is gaan spelen zouden we het nog even afwachten en contact houden! Morgen bellen we weer, en als het slechter gaat dan direct bellen! Voor nu lijkt het weer rustig en ligt hij alweer lekker te slapen!

Ik ga zo wel de zoutoplossing druppels halen voor de snot!

Zo zielig als ze ziek zijn!

De xylometazoline is wel vrij verkrijgbaar. Wij halen hem altijd zonder recept bij de apotheek als onze kids zo verkouden zijn dat ze niet meer kunnen slapen. Werkt echt héél erg goed. Duizend keer beter dan zoutoplossing. Als je twijfelt, kan je hierover advies vragen aan je huisarts. Wij kregen hem de eerste keer op recept.

Update; net bij de dokter vandaan. Waarschijnlijk stomme pech en heeft hij nog een virusje mee gepakt! Zijn oortje knapt gelukkig wel op! Van de week nog een keer naar de ha voor even controle! ?

Terug
Bovenaan