verkoudheid

Hoi hoi,Mijn kleine meisje van 5 wkn oud lijkt wat verkouden,snot belletje uit neus gehad,wat hoesten,Je hoort soms wat reutelen....Eigenlijk sinds vanmorgen/vanmiddag,drinkt wel goed(gewoon zoals normaal),Zal ik neusspray halen(zoutoplssing geloof ik) of andere tips....
Groetels...

hoi,

je kunt inderdaad neusspray halen,maar ook een balsem (van luuf) en die op het ruggetje en bij de borstjes smeren,wil ook nog wel eens helpen.
fijn dat ze toch wel goed drinkt,ondanks haar verkoudheid!succes bij   je kleine meid.

groetjes Corien

Hallo,

Een zoutoplossing is altijd goed je kan ze in handige verpakkingen halen bij kruidvat of zelf maken.
Ook zijn er pompjes verkrijgbaar om het neusje voorzichtig leeg te halen.

groetjes claudia

Hoi,
Ik heb bij de apotheek eens informatie ingewonnen over luuf; dit verlicht alleen tijdelijk en heeft geen "genezende" werking.
Wat ook helpt om de luchtwegen wat vrijer te maken, is een gesneden ui onder het bedje te leggen. Het stinkt wel een beetje, maar helpt wel. Ook de zoutoplossing en de neuspeer zijn handig om de verkoudheid te verlichten.
Sterkte met je kleine!

Hoi,

Mijn dochter van 5 maanden is momenteel ook behoorlijk verkouden.
Ben vanaf gisteravond half 12 tot vannacht 03:00 uur met haar in de weer geweest.
Ik heb op internet informatie gezocht over luuf en vicks balsem, maar volgens die informatie mag je dit soort dingen pas gebruiken bij kindjes van 2 jaar en ouder.
Ik zou dit dus niet zomaar gaan gebruiken als ik jou was.
Bij Felina werkt de zoutoplossing wel aardig.

Groetjes,
Marjolein

hoi hoi,

hmmmmmmmmmmmm,ik lees nu jullie reacties over luuf,heb het toendertijds ook gevraagd voordat we het gingen gebruiken,ons is dit niet gezegd,anders hadden we er wel wat mee gedaan.
maar goed,we weten het nu dat het dus eigenlijk niet zo goed is/helpt ervoor.

groetjes Corien

Hoi

Geef je borstvoeding? Dan kun je namelijk wat druppeltjes verse moedermelk in het neusje druppelen, dat werkt erg goed tegen een verstopt neusje!

Groetjes
Eleanor

moedermelk is idd het beste! (met een beetje handigheid rechtstreeks erin spuiten...)

Luuf heeft diverse varianten, ook een voor babies tot 3 jaar. Heb het potje er even bijgepakt, staat toch echt jonger dan 3 jaar!
Er staat geen minimum leeftijd op, ik kan me voorstellen dat je de eerste weken heel voorzichtig moet zijn met de hoeveelheid,of voor de zekerheid even ergens navragen.

Groeten, Joke.

Terug
Bovenaan