verkoudheid

Goedemorgen allemaal wij hebben al een paar dagen slecht geslapen en onze kleine Jana ook ,ze is al 2weken verkouden en heeft nog steeds last van haarneusje vooral als die speen er ook nog in moet anders kan ze helemaal nietslapen.
De zoutoplossing help niet echt heeft iemand voor ons nog andere   tips.
En weet iemand vanaf wanneer je goedenacht melk v nutrilon mag gebruiken want volgens mij had ze ook nog honger vannacht want ze dronk zo 180ml leeg en dat is echt niets voor Jana want de fles is niet haar grote vriend
Jana is nu 5maanden en 2 weken
 veel   liefs voor jullie kids xxx
daan 70

hoi Daan 70

De voeding mag vanaf 6 maanden (maar ja die 2 weken) maar heb je rijstebloem al geprobeerd dat mag je vanaf 4 maanden gebruiken.
Dean is ook al 2 weekjes verkouden dan gaat het weer wat beter en nu heeft hij zijn neusje ook weer verstopt en ik ook.
Ik heb bij de da luuf (verkoudheidsbalsem) gekocht is speciaal voor baby's en ik moet zeggen het komt nu een beetje los. is het donderdag nog niet over ga ik naar de ha.

groetjes Danielle

Succes vanacht en ik hoop dat je weer een beetje kunt slapen

Hoi,

Myrthe is een paar weken geleden ook 2 weken snipverkouden geweest. Mijn ha zei dat het vanzelf over moest, die doen niets.
Gewoon regelmatig zoutoplossing geven en ik smeerde inderdaad ook luuf voor baby's. Is een soort vicks maar dan voor baby's, heerlijk ruikt dat.
Ik merk nu nog dat ze er niet helemaal vanaf is, maar ja wat wil je ook met dit vreemde weer. Je weet gewoon van ellende niet wat je ze soms aan moet trekken. Zo is het 10 graden en dan ineens weer 20.

Liefs Reneke

Hoi,

Yordi is ook nog steeds verkouden.
Vorige week geworden. Wij gebruikten ook neusspray(zoutoplossing) en ook luuf.
De luuf heeft wel z'n werking gedaan, daar kwam het bij hem wel wat van los.
Ook hebben we zijn hoofdeind iets hoger gemaakt door er een handdoek onder te leggen. Hij ligt dan wat schuiner, wat het ook wat makkelijker maakt om te ademen.
Verder heb ik helaas ook geen tips voor je.
Vind het wel altijd zo sneu als ze zo verkouden zijn.
beterschap verder.

Liefs marielle

Je kan van het huismerk van de etos kruiden stoombadje kopen en dat is heerlijk. Als je het badje gevuld heb een knijp  erin en je hebt een  badkamer vol  met menthol geur speciaal voor je baby. Lekker stomen en meteen een schoon  kind in een. je kan het ook van zwitsal kopen geloof ik maar die is weer duurder. Ik heb een long afwijking dus mijn oeder heeft wat dingen geprobeerd om wat lucht te creeren bij mij. Een andere tip die zijn gebruikte was hete douche laten stromen tot dat er veel stoom is en met je kind op de arm (niet onder de douche dus!) in de stoom badkamer staan en langzaam op de rug kloppen. Door verkoudheuid gaan ze vaak hoesten en zo haal je het slijm los.

Nou hoop dat je wat aan die tips hebt, groetjes van Mariska mama van Zifjon

mijn zoontje is idd steeds verkouden, hij is in febr geboren en was verkouden tot het warme weer er aan kwam, geloof in mei/ juni,
en nu beginnen de koude dagen weer, en het is weer helemaal pet.
voorals s'ochtends vroeg heeft hij er last van, dat zn neusje helemaal dicht zit.
en overdag is het een en al snottebellen.
Hij wrijft dan nog zo lief zn hoofdje langs je wangen of je kleren, met gevolg dat je er lekker (maar niet heus) onderzit.
Vind het altijd zo sneu...

Smeren jullie die luuf op zijn borst  of onder zn neus?
lijkt mij dat bij de neus, het zo gaat branden..? maar weet het niet?
en houd die lucht, het neusje open? zou dat doorwerken tot de ochtend?

ben benieuwd naar jullie ervaringen en hou jullie dit gebruiken,
liefs marina

Ik ben zelf gek op cremes ed. van het merk Weleda. Zij hebben  ook een neuscreme, deze kan je  ook voor baby's gebruiken (zie ook weledababy.nl en dan bij kinderkwaaltjes-verkoudheid). Ikzelf heb het al een paar keer voor Djenna gebruikt en ik vind het goed werken! Een ui doorsnijden is een ouderwets middel die wij vroeger thuis altijd gebruikten. Het stinkt wel een beetje haha, maarja ... als het helpt waarom niet?! De neuscreme ruikt wel heerlijk hoor!

Ik zal mijzelf meteen even voortellen, want ik ben nieuw hier.
Ik ben Olga en ik heb een heerlijke dochter Djenna Sita. Ze is 3 januari dit jaar geboren. Het begin vond ik persoonlijk wel zwaar, maar ze was ook heel licht (2670 gram) en kwam om de 1.5 a 2 uur voor de voeding. Misschien kwam dat ook omdat ik  borstvoeding  gaf ivm veel allergieen in de familie. Nu gaat het allemaal heel erg goed! Ze is nog steeds geen hele grote eter, maar eet wel goed genoeg  en ze is nog steeds aan de kleine kant, maar doet het verder hartstikke goed! Ze heeft sinds vorige week haar eerste tandje, doet verwoede pogingen tot kruipen maar gaat alleen maar achteruit haha!! Zo leuk. En ze is zo vrolijk... kortom... hier spreekt een hele trotse moeder!

Groetjes, Olga

@ Olga, welkom hier en veel forum plezier

@ marina, Luuf smeer je op de borst, hals en ruggetje (staat ook in de gebruiksaanwijzing) niet onder het neusje. Hoe snipverkouden Myrthe ook was, ze redde het ermee tot de volgende ochtend. Overdag smeerde ik haar iedere keer dat ze ging slapen in.
Nog een tip, zorg dat je ze eerst verschoont heb voordat je luuf gaat smeren, want met dat spul aan je handen een muts of piemel aanraken kan ook vreselijk branden (spreek uit eigen ervaring , gelukkig niet bij Myrthe)

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan