Verleer je dat nou?

Daar zit ik dan.......... kwart over 3 op donderdagmiddag. Sophie slaapt nog en Gijs speelt bij een vriendje en ik heb alle klusjes die ik moest doen gedaan (boodschappen gedaan, lijstje voor morgen is al klaar, gekookt en opgeruimd, wasje in de wasmachine).

En nu weet ik even niet wat ik zal gaan doen. Tv kijken, boek lezen...... het voelt zo raar om dat midden op de dag te doen en niet bezig bezig te zijn. Gekke gewaarwording vind ik het en het gebeurt me niet vaak dat er geen leven in de brouwerij is hier in huis.

Hoogstwaarschijnlijk duurt de rust zo ongeveer 10 minuten hahahaha, maar ik vroeg me af of jullie dit herkennen én wat je doet met die rustige momenten.
Tijd voor jezelf of toch nog even iets nuttigs doen (ik kan natuurlijk gaan strijken of de keukenkastjes schoonmaken ofzo, maar daar heb ik écht geen zin in!).

Het lijkt in ieder geval wel alsof ik het verleerd ben om zomaar even niks te doen (terwijl ik me niet kan herinneren daar ooit last van te hebben gehad).

Groetjes
Susan

Hhmmm, bij mij is het net andersom. Ik moet zo nog even beneden wat aan de kant schuiven want ik krijg morgen een hele bende forumdames over de vloer. Ik hoop dat 't allemaal in ons kleine huisje past, hihi. Dean slaapt nog en Lynn is zichzelf in slaap aan 't huilen. Daar heeft ze wat moeite mee.

Het is toch best wel eens lekker om bijv. een boek te lezen? Dat moment voor jezelf duurt waarschijnlijk toch niet lang, hahaha. Geniet er maar even van hoor!

Groetjes,
Nelly.

Gezellig!! Morgen de forumdames op kraamvisite? Wel foto's showen he!

Enne, het is heerlijk om een boek te lezen,daar ben ik dol op. Maar op dit tijdstip heb ik er blijkbaar de rust niet voor haha.

Anyway, veel plezier morgen en geniet lekker van die lieve schatten van je (want wat zijn het leukerds allebei op de foto's!)

Groetjes
Susan

Hiya Susan!

Haha dat had ik gisteren toevallig ook. Max was een dutje aan het doe en alles in huis was eigenlijk wel klaar. Ik zat op de bank en ineens realizeerde ik me dat ik me een beetje verveelde, haha daar heb ik de afgelopen 2 jaar absoluut geen last van gehad, of geen tijd voor wat dat betreft.

Ajuus, ilja

Welnee, dat verleer je niet. Maar je bent er gewoon niet opingesteld. Zou het vaker voorkomen dan ga je er makkelijker mee om.

Meestal zit ik tijdens Julian's slaapje achter de pc, maar die is nu stuk en de laptop was weg voor onderhoud. Dus idd nog wat dingen aan de kant gemaakt en om 2 uur maar besloten dat het tijd was om met een boek op de bank te kruipen...iets wat ik ook al tijden niet meer overdag heb gedaan. Maar het is er echt weer voor en ik vond het heerlijk! Het duurde niet lang hoor; ik werd na een half uurtje ofzo al weer van laptop voorzien en ja dan gaan verslavingen weer voor he! hahaha!

Ben benieuwd hoe je de tijd uiteindelijk bent doorgekomen...forummend?

Groetjes,
Ellen mv Julian

Nee hoor, je moet het jezelf alleen gunnen! Leg je benen op de bank, vijf kussens onder je hoofd, ogen dicht, en pas van die bank afkomen als je 1. een beter idee hebt om jezelf eens te verwennen, of 2. als je kind wakker wordt en je moment dus bruut afgepakt wordt!

Liefs Nelleke

Soms heb ik ook dat gevoel weleens, zo van wat nu???
Meestal ga ik maar wat rommelen (= kasten opruimen, dingen uitzoeken en proberen veel op te ruimen).
Weet nooit hoelang zo'n moment is.
Soms ga ik op't forum, maar een boek pakken heb ik al 2 jaar niet gedaan, terwijl ik enorm van lezen hou!
Soms zit ik gewoon met een kopje thee zomaar te zitten en naar buiten te staren.
Gewoon verstand op nul en even genieten van de rust en tijd voor mezelf.
Creatief bezig zijn doe ik ook graag, maar voor een half uurtje is dat ook bijna niet te doen.
Verleren doe je het denk ik niet, maar je moet er weer even inkomen denk ik.

Groetjes, Marianne

Nou, echt waar, daar heb ik deze week ook last van gehad. Zit helaas al de hele week ziek thuis, dus op mijn werkdagen was ik helemaal alleen. Heerlijk leek me dat, zo lang geleden, helemaal alleen thuis.. Maandag had ik me op de bank genesteld met Absolutely Fabulous in de dvd, maar na een kwartiertje begon ik me al te vervelen. Ik wist echt even niet wat ik moest doen. De dagen dat de kids er niet waren deze week, duurde dan ook erg lang. Aan de andere kant, de dagen dat ze thuis zijn als je zelf hartstikke ziek bent, vind ik dan wel weer extra zwaar!
Als ze allebei naar school gaan straks toch maar een extra dagje werken of we gaan gewoon voor een derde kindje,duurt het nog wat langer voor dat ik helemaal alleen thuis zit ;-) .

Gr Claudia

Terug
Bovenaan