Verliezen jullie wel eens vocht? (maak me zorgen over vruachtwater na de operatie)

Hallo allemaal,

Ik verlies sinds 2 dagen op gekke momenten wat vocht. Ik ben dan net wezen plassen en heb heel goed uitgeplast. Ik loop dan weg of ga zitten en plop...natte plek. Normaal gesproken zou ik me niet direct zorgen maken maar omdat ik na de operatie scherp in de gaten moet houden of ik geen vruchtwater verlies vind ik het doodeng. Ik ben dus benieuwd of ik de enige ben ofdat meer van jullie ongecontroleerd vocht verliezen terwijl er net geplast is. Het is trouwens geen afscheiding want dat is slijmerig bij mij en dit vocht is gewoon waterig.

lfs ing
Ben morgen 19 weken

Hoi Inge,

Ik denk dat het eraan ligt hoeveel of hoe groot de plek is. Ik ken dit niet echt maar heb het zelf met hoesten en niezen (maar dan vooral als ik eigenlijk ook moet plassen)..maar het is dan niet echt een natte plek.
Als ik jou was zou ik het aan de vk vragen, zeker met jou geschiedenis.

Laat je het nog even weten,
Groetjes van ook een Inge

quote: Inge Flausmaus schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-02-2007 14:39:51'));

Hallo allemaal,

Ik verlies sinds 2 dagen op gekke momenten wat vocht. Ik ben dan net wezen plassen en heb heel goed uitgeplast. Ik loop dan weg of ga zitten en plop...natte plek. Normaal gesproken zou ik me niet direct zorgen maken maar omdat ik na de operatie scherp in de gaten moet houden of ik geen vruchtwater verlies vind ik het doodeng. Ik ben dus benieuwd of ik de enige ben ofdat meer van jullie ongecontroleerd vocht verliezen terwijl er net geplast is. Het is trouwens geen afscheiding want dat is slijmerig bij mij en dit vocht is gewoon waterig.

lfs ing
Ben morgen 19 weken

Inge,

kun je niet even informeren bij het ziekenhuis?
Het lijkt me eerlijk gezegd geen urineverlies.

Meid heel veel sterkte

Miep

Hoi inge,
je kent mij niet maar via via kwam ik op jouw site terecht en heb steeds je verhalen gevolgd en weet dat je inmiddels al heel wat achter de rug hebt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je,je hier ongerust ommaakt ik hoop je ongerustheid een beetje weg te kunnen nemen.
Bij mijn laatste (5de zwangerschap) had ik ook vocht verlies daar dit een dramatische zwangerschap was (bloedingen en 3 maanden opname ivm placenta praevia enz) was ik vaak doodsbang als ik wat voelde lopen (dacht meteen shitt bloed) maar ik had dus regelmatig vochtverlies net als wat jij beschrijft het was net water was geen slijm te bespeuren soms wel eens een maandverband vol ,daar ik in het ziekenhuis al lag hebben ze het regelmatig nagekeken en het bleek geen vruchtwater te zijn,maar afscheiding kan vaak waterdun zijn .
Dus ik zou me niet teveel zorgen hierover maken (weet dat ze bij jouw in de vliezen geprikt hebben) weet als geen ander hoe moeilijk het is.
Mocht je het niet vertrouwen volg altijdt je eigen intuitie en bel desnoods voor een exstra echo.

Sterkte en succes met je zwangerschap.groetjes yvonne
(www.wonderdani.beebiesite.nl)

hoi,
ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en ik denk dat de enige geruststelling die je kan krijgen uit het ZH zal komen. Probeer of je wat vocht kan opvangen (in potje of in maandverbandje) en laat dit checken in het ZH. Ik zou in jullie situatie geen enkel risico nemen. In het ZH zal je echt niet als overbezorgde zwangere gezien worden hoor!!
Hopelijk blijkt het dunne afscheiding te zijn.
Toitoi, groetjes mira (jan-forum)

een verloskundige/gynacoloog heeft een speciaal staafje (ziet er uit als een soort wattestaafje) waarmee ze zo kan zien of het vruchtwater is. Moet je een beetje van dat vocht op zien te vangen, dan weet je het direct.
Succes & sterkte!

Liesbeth
mama van Arwen (volgende week 1 jaar) en 33,2 wk zwanger

Hoi Inge,

In mijn eerste zwangerschap begon ik vanaf 20 weken een beetje vocht te verliezen en heb dit ook besproken met mijn verloskundige. Zij gaf de tip om toch eventjes te ruiken voor de zekerheid, als het zoetig is dan is er sprake van vruchtwater en anders toch van urine. Ik heb nooit begrepen wat zij met 'zoetig' bedoelde totdat met 38 weken mijn vliezen braken en er weer aan snuffelde en het echt anders rook. Zelf man man rook het verschil !!!! Maar ja dat is achteraf, twijfel je altijd de vk bellen hoor !!

Groetjes,
Lidewij

Terug
Bovenaan