<p>Even een vraagje over hoe jullie het verlof van je partner indelen/ervaren hebben. Ik ben zwanger van ons eerste kindje en ben half september uitgerekend. Nu begint mijn vriend binnenkort aan een nieuwe baan, dus kwam het verlof ter sprake. Ik ben zelf heel flexibel en makkelijk en moet zeggen dat het me nu (nog) niet zo uitmaakt hoe het verlof is ingedeeld. We denken nu aan de indeling dat hij de eerste 2/3 dagen na de bevalling thuis is en dan weer gaat werken tot de kraamzorg weg is. Zodra die weg is is hij een week thuis en daarna neemt hij iedere week een dag op. Omdat hij natuurlijk bij een nieuwe baan begint wil hij niet meteen al na 2 weken ineens een paar weken eruit liggen. Wat ik best kan begrijpen. Hij is iedere dag rond 16.00 uur al thuis, dus dat valt ook mee. </p><p>Nu vind ik dit op dit moment een prima verdeling. Ook omdat het me gewoon best veel lijkt om al die dagen met de kraamzorg, mn vriend en de kleine thuis te zijn. We wonen in een appartement, dus ik kan me wel terugtrekken op de slaapkamer, maar je krijgt toch mee wat er verder in huis gebeurt. Ik denk dus dat ik dit als rustiger en fijner ga ervaren. </p><p>Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn en hoe jullie het ingedeeld hebben. Ik heb natuurlijk helemaal geen idee wat me te wachten staat aan emoties en ervaringen straks, dus een beetje advies van ervaringsdeskundigen kan geen kwaad </p>