Verlof!! Waneer??

Deze dame gaat 1 januari met verlof. Werk met een 0-uren contract en ik heb besloten om iig tot augustis thuis te blijven en voor de kids te zorgen. Mijn oudste gaat per augustus naar school toe en het leek mij wel fijn om tot die tijd thuis te zijn en hem ook te laten wennen aan de nieuwe situatie.
Daarna zie ik wel of ik werk heb, we zitten niet in een hele luxe positie wat salaris aangaat, maar we kunnen ons redden.

Aangezien ik niet buitenshuis werk, kan ik ook geen verlof opnemen.... De zorg voor de drie andere kinderen gaat altijd door!
Ben wel blij dat ik na de bevalling kan terugvallen op de kraamhulp. Nu maar hopen dat het net zo´n leuke vrouw is als de vorige keer!

Petra

Hé Petra,

Krijg jij ook de vierde? (Ja, natuurlijk maar er kan natuurlijk ook nog een kindje van je man/vriend tussen zitten???)

Ik ga 5 maart met verlof. Mijn verlof loopt 1 week voor de zomervakantie af. Dan neem ik die week vrij en gaan we daarna drie weken met vakantie. Ik ben er dus 20 weken uit. Als alles goed mag gaan natuurlijk dan begin ik 26 juli weer. Best een tijdje dus.

Groetjes,

Mo

Ik stop 6 weken van tevoren dus begin maart,
want ik zit nu al in de ziektewet en werk halve dagen ivm bekken klachten.
Dus moet ik wel 6 weken van tevoren verlof opnemen!

Heej mari,
Lees dat je bekkenklachten hebt, ik ook. Dat is voor mij een reden om ook helemaal te stoppen met werken. Het gaat nu nog best goed, heb een band, maar merk dat als ik gewerkt heb dat het meer last geeft. Dus vandaar dat grote verlof.

Ik ga 6 weken van tevoren stoppen. Ik denk dat ik het ook wel vol had gehouden tot vier weken van tevoren maar omdat ik op een basisschool werk heeft dat namelijk geen zin. Ik heb het geluk dat wij vroeg zomervakantie hebben, dit betekent dat als na de bevalling de tien weken voorbij zijn dat de zomervakantie dus net begint. En die duurt 6 weken. Dit betekent dat ik half augustus weer moet beginnen.
Nu maar duimen dat de baby niet te lang op zich laat wachten want dan heb ik de meeste weken na die tijd.
(de vorige twee vonden het nog al gezellig in mijn buik en zijn dus ruim na de datum geboren)

Ho Mo,

Ik krijg idd de vierde, en ik geloof dat het redelijk uniek is dat het ook het vierde kindje van mijn man en mij samen is...De VK had het nog niet veel meegemaakt in ieder geval!
Ben begin april uitgerekend...maar daar hebben de andere drie zich ook niet aangestoord...allemaal 10 dagen of langer te laat!

Groetjes Petra

Hallo,

Hier ook een vierde kindje. Bij de 1e 2 ben ik 4 weken van tevoren gestopt (en heb ik 2 weken vakantie aan het verlof geplakt), bij nummer 3 ben ik 6 weken van tevoren gestopt en heb ik 13 weken ouderschapsverlof opgenomen. Zo ga ik het dit keer ook doen, dat is erg goed bevallen. Ik ga 2 maart met verlof. Goed getimed, want dat is precies de voorjaarsvakantie hier.

Groeten,

Sandra

Terug
Bovenaan