verlof

A

Anoniem

Guest
hoi ik heb een vraagje. ik moet nog 2 weken werken,ga dan met verlof. ben over 8 weken uitgerekent. maar hoeveel weken verlof heb je nu in totaal. de een zegt 12 en de ander 16. dat zou ik eigenlijk wel graag willen weten. groetjes adrie

hoi je hebt sowieso recht op 16 wkn verlof,en je mag zelf bepalen hoe je dit verdeeld.
je kan dus ervoor kiezen om of 6 of 4 wkn voor de uitgerekende datum te stoppen,dus dat je 10 of 12 wkn erna hebt.
het aantal weken dat je erna hebt gaat in op het moment van geboorte,dus stel dat je overloopt,heb je ook langer verlof.succes de laatste weekjes groetjes jb 40+4.

hoi bedankt voor je reactie. ga er gelijk werk van maken. dank je

Hoi,

Ik wil nog even reageren. als je eerder bevalt, dan hoef je toch niet eerder te beginnen met werken??

Nee, je hebt altijd recht op een totaal verlof van 16 weken. Dus als je voor je uitgerekende datum bevalt komen je resterende weken zwangerschapsverlof gewoon bij je bevallingsverlof erbij.

Je hebt zwangerschapsverlof en zodra je bevallen bent bevallingsverlof. In totaal duren die 16 weken. Jij gaat 6 weken voor je uitgerekende datum op verlof, dat betekent dat je daarna nog recht hebt op 10 weken bevallingsverlof. Als je later dan je uitgerekende datum bevalt krijg je die tijd er cadeau bij.  

Hoi hoi
Een vriendin van mij is 3 weken eerder bevallen van haar dochter maar zij moet nu wel weer 3 weken eerder beginnen? Ik zei ook tegen haar dat ze nog recht heeft op 3 weken maar hun zeggen van niet. Ik heb er geen last van ben eigen baas dus neem verlof zolang ik zelf wil. Maar het is wel zo van dat je recht heb op 16 weken.

Gr Fruit Girl

Terug
Bovenaan