verlof

Hallo allemaal

ben nu bijna 34 weken zwanger en heb verlof, heerlijk

Ik moest op mijn werk de hele dag staan, tillen en kon maar korte pauzes nemen dus vandaar dat ik lekker met 34 weken voor verlof heb gekozen,

En ik heb ook nog een dochtertje van 5 jaar, die heeft ook bijna zomervakantie dus echt rustig aan doen is er voor mij niet bij.

Ik voel me verder best nog wel goed ja alleen dan veel plassen en veel last van de ribben  maar ja allemaal voor een goed doel.

Hoe gaat het met jullie allemaal de laatste weken? wij hebben alles klaar alleen de baby kleertjes moet ik nog wassen en de box opzetten kan ik bijna niet mee wachten.

ik wens jullie nog een hele fijne zwangerschap toe allemaal.

Hoi!

Ik ben nu 30 wk, dus moet nog 6 weekjes voor m'n verlof. Heb rustig zittend bureauwerk dus dat hou ik wel vol.
Ik heb wel de laatste week ofzo een soort "drang" om nu alles in orde te gaan maken. We verhuizen onze dochter naar de logeerkamer, om van haar oude kamertje babykamer te maken. Dus in die logeerkamer moet ff het een en ander gebeuren. Ik wil dingen schilderen, die nog niet geschilderd waren (badkamerdeur, trapleuning etc). Ik wil alles al kopen wat we in huis moeten hebben (extra kraamverband; dames, 2 pakken is NIET genoeg!!!, pedaalemmerzakjes voor de luieremmer, kleertjes, flesvoeding, etc). Ik wil die kleertjes van zolder halen om te sorteren op maat en te wassen enzo. Kortom; ik wil alles schoon, opgeruimd en klaar hebben! Volgens mij is dit een soort vroege nesteldrang... Zucht...

Maar, geniet van je verlof; ga lekker aan de slag met die kleertjes enzo! En geregeld op de bank ploffen met baby/zwanger magazines is ook heerlijk!!!

Jacoline.

Als het mee zit heb ik a.s. vrijdag mijn laatste werkdag, maar waarschijnlijk ga ik de woensdag erna toch nog even naar kantoor om alles rustig af te ronden. Ik zie het n.l. niet zitten om me op vrijdag in de stress te werken om alles af te krijgen, dan ga ik liever die woensdag nog even rustig alles afwerken.

Ons zoontje slaapt nu 2 weken op zijn nieuwe kamer en vindt het geweldig. Dus dat is wel fijn.  We moeten zijn nieuwe kamer nog wel wat meer aankleden, maar dat komt nu rustig aan de beurt. De babykamer hoeven we niet veel aan te doen. die moet nog een keer helemaal goed gepoetst worden en het ledikantje moet neergezet worden, dus dat is zo gebeurd. Ik heb alles nu wel in huis. Mijn man mag de kleertjes maat 50/56 van zolder halen zodat ik deze dadelijk lekker kan gaan uitzoeken en wassen. We weten niet of we een zoon of dochter krijgen, dus het gaat nu alleen om de neutrale kleertjes. De andere kleertjes leg ik appart zodat die kleertjes die we nodig hebben na de geboorte gewassen kunnen worden. En dan mogen de oma's nog wat kleertjes gaan kopen (van ons geld natuurlijk).

Dus hier is alles wel aardig op orde, de puntjes op de i moeten nog, maar dat komt wel goed. Vergeet inderdaad straks niet te genieten van je verlof! Dit is de enige keer dat je helemaal zelf je dag kunt indelen. Bij een eventuele 2e zwangerschap is het allemaal toch anders, omdat er dan 1 rondloopt.

Veel plezier allemaal in jullie verlof.

Groetjes,
Susan (morgen 34 wk)

hoi susan
ook ik ben morgen   34 weken.
Bij ons is het wel de tweede zwangerschap mijn dochtertje is 5 jaar en moet vd week nog 3 dagen naar school en heeft dan ook vakantie dus echt rustig genieten zit er niet in mijn man heeft ook nog 3 weken vakantie en gaat dan leuke dingen met haar doen ja vakantie zit er dit jaar niet in.
ik voel me verder nog wel goed dus kan ook nog wel dingetjes ondernemen met mijn dochtertje.
fijne zwangerschap

Je hebt duidelijk in je eerste bericht staan dat je al een dochter hebt van 5 jaar. Zwangerschapsdementie ofzo???? Rustig genieten zit er dan inderdaad niet in. Maar dat je niet meer naar je werk hoeft scheelt natuurlijk wel al veel, toch? Ik vind in elk geval van wel. Tijs blijft dadelijk op woensdag naar mijn schoonouders gaan en op vrijdag naar het kdv, om hem gedeeltelijk in zijn ritme te houden. Op donderdag blijft hij dadelijk wel thuis. dus ik heb dadelijk nog wel 2 dagen in de week de hele dag voor mezelf, dus dat is wel lekker.

Geniet toch lekker van je verlof, maar dat zal wel goed komen.

Groetjes,
susan

Lekker hé, (bijna) verlof hebben? Ik was heel erg van plan om twee weken langer door te werken maar omdat ik onregelmatige diensten heb heeft de roosteraar wat kunnen rommelen en schuiven in het rooster zodat ik een week eerder met verlof kan zonder dat het me verlofdagen kost. Dat bleek pas gister toen ik er tegenaan zat te hikken dat ik nog twee weken zou 'moeten' werken. Werd gelijk helemaal blij! Het werk gaat me nu toch wat zwaar vallen (werk op een groep verstandelijk gehandicapten van laag niveau waarvan een aantal lichamelijk erg beperkt zijn).
Nog ff doorbijten en dat heerlijk genieten!

Marian

Hoi Susan,

Dank je wel.Komt vast wel goed. Ik ga straks werken maar als jij dit leest heb je je laatste echte werkdag vast al gehad. Hebben  je collega's  nog iets leuks voor je gedaan? Voelt vast heel goed om niet meer te hoeven. Geniet van de komende tijd. Ga ik ook zeker doen (eerst nog de laatste dingen regelen die zijn blijven liggen hihi)

Groetjes,
Marian

Terug
Bovenaan