Verlof!!!

Ik moet ook nog 10 weken tot mijn verlof, ik ga 6 weken vantevoren. Dit kwam handiger uit qua werk en vind het voor mezelf ook wel lekker. Je hoort idd. dat veel vrouwen het zwaar vinden om tot 36 weken door te werken. Maar goed, dan heb je wel 2 weken langer na de bevalling... dat is dan weer het positieve eraan!

Volgens mij moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt, en afwachten hoe je er fysiek aan toe bent tegen die tijd!
 
Wellicht kan je het zo regelen, dat je in principe 6 weken van te voren gaat en als het dan nog goed gaat, dat je nog door werkt. Mijn werkgever was zo flexibel, dat dat kon en heb uiteindelijk tot 4 weken van te voren door gewerkt, wel lekker, om daarna wat langer te hebben, maar moet wel kunnen natuurlijk.
Anders inderdaad nog wat vakantie er achter aan plakken, als dat kan.
Al vond ik het bij de eerste ook wel lekker, om weer aan de slag te gaan. Weer even lekker je 'eigen' dingen doen.
 
ik heb bewust voor de 6 weken vooraf gekozen. Zodat ik nog tijd aan onze dochter van 3 kan besteden zonder dat het mij al te veel moeite kost.
ik neem na mijn verlof periode nog 3 weken vakantie dus dat is erg prettig geregelt.

iedereen moet doen waar zij het prettigst bij voelt en tja als je al voordien in de ziektewet zit heb je helaas geen keus.
 
hoi dames,

ik wou ook graag pas met 4 weken van te voren op zwangersschapsverlof, maar helaas moest ik van de verloskundige minder gaan werken (ik werkte er 36) en daardoor ben je verplicht om met 6 weken al verlof op te nemen.
 
Oke nou ik merk het wel. ik werk maar 24 uur. mijn vader zei wel dat als het niet meer gaat dat je dan met ziekeverlof mag en dat werkgevers daar niet moeilijk overdoen omdat het gewoon vergoed wordt.
Maar idd dan de kans dat je dan toch al die 2 weken op moet nemen.. ik heb het geluk dat ik precies in 2 jaar zit qua vakantie.. kan ervoor mijn dagen opmaken en kan erna ook nog vakantie opnemen. mag half nov begin dec met verlof tot maart ongeveer.. dus prima gegeregeld ! al zeg ik het zelf?:)
 
Terug
Bovenaan