Verlofuren berekenen help

<p>Hallo,</p><p>Ik wil naberekenen of mijn verlofuren kloppen. Ik ben in dienst per 1 mei 2022. Het bedrijf heeft voor 40 uur 25 vakantiedagen. Hoeveel verlofuren moet ik dan krijgen voor 28 uur werk?</p><p>Ik kom er na rekenen rekenen rekenen niet uit...</p><p> </p><p>Groetjes,</p><p style="text-align: right;">Mariëtte</p>
 
Je kunt beter met één zelfde soort meten. Nu ga je uit van 25 vakantiedagen tov 40 urige werkeeek en wil je weten hoeveel uur jij dan hebt met 28 uur. 


Om in uren te blijven heb je dus 200 vakantieuren wanneer je 40 uur per week / fulltime werkt.
200/40 is 5 uur vakantie per 1 urige werkweek.
5x28 (want jij werkt 28 uur) is 140 vakantieuren voor jou tegenover 200 voor een fulltimer.
 
Als je in dagen wilt blijven deel je het aantal uren nog door 8 want een werkdag is normaliter 8 uur.

In het geval van een fulltimer wordt het dan 200/8 = 25 vakantiedagen
in het geval van jou is het 140/8= 17,5 vakantiedag.
 
Hopelijk is het zo nog te volgen en zo niet is het belangrijkste voor jou geldt: 17,5 vakantiedag of 140 vakantieuren.
 
En hoe zit het dan met dat ik per 1 mei start?  Dan heb ik minder uur dan die 140. Hoe reken ik dat dan uit.
Verder superrrrr blij met deze uitgebreide berekening. Dat helpt al een boel!!!
 
Er vanuitgaande dat ze de dagen over 12 maanden verdelen en niet over 52 weken: er zijn al 4 maanden verstreken dus krijg je verlof over de resterende 8.
17.5 dag delen door 12 is 1,46 dag per maand. Maal 8 maanden is 11,7 dag
In uren: 140 uur delen door 12 is 11,7 uur per maand. Maal 8 maanden is 93,3 uur.
 
Terug
Bovenaan