Verloskundige gaf me een schuldgevoel

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik moet even mijn verhaal kwijt. Ik zit in mijn 21ste week en doorgaans ben ik best nuchter. Buikpijn, darmkrampen, bandenpijn het hoort er allemaal bij. Maar vanochtend lag ik met ons boomertje lekker op de bank. Er was herrie op straat en ze schrok erg met als gevolg dat ze op mijn onderbuik sprong.</p><p>Pijn als gevolg en ook de baby begon plots heel erg te bewegen, precies op de plek waar ons boomertje op had gesprongen. Na een kwartier geen verbetering en met een zwaar hart (ik voel me al snel teveel) bel ik de verloskundige en leg de situatie uit. Die gaf aan net bij iemand te zijn en ik zou teruggebeld worden.</p><p>Twintig minuten later word ik teruggebeld door iemand anders. Een aantal vragen volgen en toen ik het over ons boomertje had klonk een geirriteerde zucht. Haar collega had doorgegeven dat het om een grote hond ging (waar ik het nooit over heb gehad). Ik legde uit wat voor pijn ik voelde en toen gooide ze chagrijnig mijn naam uit. Hiervoor had ik duidelijk niet mogen bellen. Geen bloed dan was het goed kwam het erop neer. Ik heb me soort van verontschuldigd en heb opgehangen. </p><p> </p><p>Nu voel ik me ontzettend schuldig en moet er zelfs om huilen. Als iemand je kan geruststellen moet het toch wel de verloskundige zijn? Ik voel me net een klein kind dat op haar donder is gegeven. Ben ik dan echt een overbezorgde moeder?? Moet ik een volgende keer maar niet bellen en afwachten?</p>

Hoi Onnoval, 
Jeetje wat vervelend (dat de hond op je schoot sprint én hoe de verloskundige reageert. Je bent zeker geen aansteller, voor zulke situaties moet je altijd de verloskundige kunnen bellen. En zeker als jij je zorgen maakt.
Daarnaast vind ik het echt heel onprofessioneel hoe de verloskundige reageerde. Als ze dit allemaal denkt, oké, maar ze mag dat nooit zo naar jou uiten.
Als jij je er rot over blijft voelen, zou je het wel nog kunnen aangeven bij de volgende controle of desnoods op zoek naar een andere verloskundige. Uiteindelijk is de kans heel groot dat zij bij je bevalling is en daar wil je echt alleen iemand bij die jou een goed gevoel geeft. En geloof me, die zijn er gelukkig ook genoeg! 
Je hebt het goede gedaan door te bellen, de verloskundige is verkeerd in dit verhaal! 

Jij hebt het goed gedaan. Je mag best de verloskundige hierop aanspreken en ik zou zelfs overwegen om een andere verloskundige te zoeken. Als de zorgverzekering het vergoed. 

Pfff wat een rotreactie zeg! Dit is echt niet de norm hoor. Ik heb eens gebeld vanwege terugkerende harde buiken, en werd toen zelfs nadrukkelijk gezegd dat ik gerust het spoednummer mocht gebruiken als ik me weer zorgen maakte! Er was niks aan de hand, maar ik was wel goes gerustgesteld en had vertrouwen dat ik in goede handen was. In jouw situatie zou ik ook erg geschrokken zijn, dat hoort een verloskundige te begrijpen hoor!

Wat vervelend zeg! Ik ben toen ik 22 weken was overgestapt naar een andere verloskundige omdat ik niet serieus werd genomen en ook 1 keer zo behandeld ben. Je moet je fijn voelen bij een verloskundige , ervanuit gaande dat deze je bevalling gaat doen etc. Zoek lekker iemand anders meid. Dit word gewoon vergoed hoor dus maak je daar niet druk om

Erg onprofessioneel. Ik heb zelfs op mijn kop gekregen van mijn verloskundige toen ik niet had gebeld toen ik mij ook zorgen maakte onder onze hond die tegen mijn buik sprong. Gerustelling zie ik als één van de belangrijkste taken, waardoor ik mij altijd heel erg op mijn gemak voelde en idd met een bevalling is dit echt belangrijk. Zou er zeker nog even op terug komen. Ook al zegt ze dan misschien dat ze het niet zo bedoelde, jij hebt het nu wel zo ervaren en beleefd en kan jullie 'samenwerking' in de weg staan. Als ze een goede verloskundige is, gaat ze hier alleen maar positief op terug reageren. Succes! En goed om ff je verhaal van je af te schrijven

Ik zou overstappen hoor, als je bijna bang moet zijn om je zorgen te bespreken past deze persoon et bij jou. 

Verder geef ik je groot gelijk om te bellen. Beter 10x te veel dan 1x te weinig. Het is jouw zwangerschap en jouw gevoel en jij bent de enige die het voor je kleintje in je buik op kan nemen nu, daar draait het om en niet om de verloskundige die denkt zo te moeten reageren toch. 

Succes! 

Terug
Bovenaan