verloskundige zegt dat ik een miskraam krijg is dit zo?

Hallo allemaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen ik ben heel heel verdrietig en ik begrijp er niks van.
Ik ben afgelopen donderdag voor mijn eerste echo heen geweest na de verloskundige.
ze zei dat er rond deze tijd al hartactie te zien zou moeten zijn, ze heeft gezegd dat de baby zo klein is dat ik een miskraam krijg en ze zei meteen of ik pillen hiervoor wou of dat ik erop wil wachten echt heel koud. eenmaal thuis ontzettend veel tranen gelaten maar ik ging het thuis narekenen.

oke 12 december tot 15 december was mijn laatste menstruatie, 9januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben dus 30 januari zou ik volgens de vk 7 week moeten zijn maar wat ik gek vind is dat je 2 week cadeau krijgt het kan toch zijn dat ik later bevrucht ben geraakt?

mijn berekening is zo gegaan laatste menstruatie 12/12 tm 12/15 mijn meeste vruchtbaarheidse dag was de 26-12 en toen voelde ik voor het eerst in me leven ook de eisprong en de 27 had ik 100% seks 9 januari kwam ik erachter dat ik in verwachting ben en dat is precies vanaf 27 twee week later als ik dan uitreken vanaf 27-12-24 tot nu 2-02-25 is dat 5 week en 3 dagen kan het dan niet zijn dat die 2 week cadeau voor mij niet van toepassing zijn en dat de verloskundige het fout heeft? ze deed eerst een uitwendige echo op me buik daar kom ze het niet goed zien toen vroeg ze of een inwendige ook goed is ik twijfelde een beetje toen zei ze als je dit niet wilt maken we over 2 week weer een afspraak maar ik ben super ongeduldig dus ik zei naja doe maar en toen zei ze eerst de baby is zo klein dat het aparaat niet eens kan zien hoeveel week je bent en daarna zei ze de baby is 3mm dat is veelste klein voor 7 week je krijgt een miskraam wil je dit natuurlijk of met pillen en ik ben hier gewoon helemaal beduusd van ik voel me veder goed lichamelijk maar mentaal nu helemaal verdrietig en weet niet wat ik hiervan moet denkem ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts maar alsjeblieft als iemand een soort gelijke situatie heeft meegemaakt? en kan het zijn dat ik gewoon korter zwanger ben? of krijg ik een miskraam?

De verloskundige rekent vanaf eerste dag laatste menstruatie dus daar zitten je eerste twee weken die je cadeau krijgt. Zo wordt de zwangerschapsduur altijd berekend. Wanneer je eisprong was of positief testte is niet relevant.

Toch vind ik haar conclusie voorbarig. Ze is meteen wel erg zeker van haar zaak. Kan dat ze gelijk krijgt maar ik zou pas aan een miskraam denken als je daadwerkelijk gaat vloeien en het vruchtje gaat verliezen. Ik zou daarom om een tweede echo vragen, desnoods bij een echoscopist in het ziekenhuis. Als er dan geen groei is te zien, dan is het helaas inderdaad een miskraam.

Laatst bewerkt:
De tijdlijn kan misschien nog afwijken als je 9 januari een early test hebt gedaan en geen gewone test. Maar anders kom ik ook aan 5(+2cadeau=7). Ervan uitgaande dat je pas na ongeveer 2 weken positief test.
Ik zou zelf geneigd zijn even af te wachten, voor het geval je inderdaad pas later zwanger bent. En of het er eventueel vanzelf uitkomt. Dat geeft je wellicht op zijn minst wat gemoedsrust en zekerheid.

ik vind het gewoon raar omdat als ik uitreken vanaf de week 27-12 tot 9 januari is 2 weken en heb een early test ook nog is gedaan en als ik uitreken vanaf 27 dec tot 2-02-25 kom ik uit op 5 week en 3 dagen dan snap ik gewoon niet hoezo de verloskundige niet zegt het kan zijn dat je korter zwanger bent ik weet zeker dat ik niet zwanger was in of gelijk na me menstruatie ik denk dat ik bijna zeker weet dat ik in de week van 26 dec zwanger ben geraakt en ik zit er echt heel erg mee omdat ik nu niet weet of de baby nog leeft of niet en heeft iemand anders dit ook mee gemaakt dat een vk dit tegen ze zegt? stel je voor leeft de baby wel en nam ik wel de pillen dan heb ik dit me eigen kindje aan gedaan dat kan toch niet? ik weet niet meer wat ik moet denken

ik vind het gewoon raar omdat als ik uitreken vanaf de week 27-12 tot 9 januari is 2 weken en heb een early test ook nog is gedaan en als ik uitreken vanaf 27 dec tot 2-02-25 kom ik uit op 5 week en 3 dagen dan snap ik gewoon niet hoezo de verloskundige niet zegt het kan zijn dat je korter zwanger bent ik weet zeker dat ik niet zwanger was in of gelijk na me menstruatie ik denk dat ik bijna zeker weet dat ik in de week van 26 dec zwanger ben geraakt en ik zit er echt heel erg mee omdat ik nu niet weet of de baby nog leeft of niet en heeft iemand anders dit ook mee gemaakt dat een vk dit tegen ze zegt? stel je voor leeft de baby wel en nam ik wel de pillen dan heb ik dit me eigen kindje aan gedaan dat kan toch niet? ik weet niet meer wat ik moet denken.
Zoals ik al eerder aangaf, rekent de verloskundige vanaf eerste dag laatste menstruatie. Dat doen ALLE verloskundigen/artsen en ook alle rekentools online. Accepteer dus alsjeblieft dat je er met een andere berekening niet komt. Als jij wilt wachten totdat je meer zekerheid hebt, dan doe je dat. Ik zou wel aan de verloskundige terugkoppelen wat haar reactie met jou doet, ongeacht de uitkomst.

ik vind het gewoon raar omdat als ik uitreken vanaf de week 27-12 tot 9 januari is 2 weken en heb een early test ook nog is gedaan en als ik uitreken vanaf 27 dec tot 2-02-25 kom ik uit op 5 week en 3 dagen dan snap ik gewoon niet hoezo de verloskundige niet zegt het kan zijn dat je korter zwanger bent ik weet zeker dat ik niet zwanger was in of gelijk na me menstruatie ik denk dat ik bijna zeker weet dat ik in de week van 26 dec zwanger ben geraakt en ik zit er echt heel erg mee omdat ik nu niet weet of de baby nog leeft of niet en heeft iemand anders dit ook mee gemaakt dat een vk dit tegen ze zegt? stel je voor leeft de baby wel en nam ik wel de pillen dan heb ik dit me eigen kindje aan gedaan dat kan toch niet? ik weet niet meer wat ik moet denken
Grote kans dat wanneer het inderdaad niet levensvatbaar is, het vanzelf komt. Of denkt de verloskundige dat er aanleiding is nu al pillen in te nemen? Zo niet, is er waarschijnlijk geen haast bij, en is er geen reden om nu een overhaaste beslissing te nemen waar je zelf niet achter staat.

Grote kans dat wanneer het inderdaad niet levensvatbaar is, het vanzelf komt. Of denkt de verloskundige dat er aanleiding is nu al pillen in te nemen? Zo niet, is er waarschijnlijk geen haast bij, en is er geen reden om nu een overhaaste beslissing te nemen waar je zelf niet achter staat.
de verloskundige zegt dat de baby te klein is voor 7 week en dat het daarom een miskraam word ze houd bijv niet rekening met mijn eigen berekeningen want ik kan later bevrucht zijn geraakt ze gaat er eigenlijk vanuit omdat die te klein is voor 7 week dat ik een miskraam krijg maar iedereen die ik spreek zegt dat ze dat niet zomaar kan zeggen omdat dit de eerste echo is dus hoe weet ze dan of de baby groeit of niet

Terug
Bovenaan