Verloskundige

Eerste afspraak had ik met 8 weken. Een intake gesprek waarbij mijn bloeddruk en gewicht genoteerd zijn en een echo om te kijken of het vruchtje op de goede plek zat. 

Daarna de termijnecho met 11-12 weken. 
Vanaf week 14 gingen ze luisteren naar t hartje met de doppler en bij elke controle werd ik gewogen en bloeddruk op gemeten.
vanaf week 16 zoiets gingen ze ook voelen aan mijn buik hoe je baarmoeder groeit en eventueel ligging van je kindje.

valt me op dat veel van jullie nog een groei echo krijgen. 
Ik ben nu 40+2 , morgen weer controle en hopelijk de laatste .. het mag wel is komen vind ik :)

Hoi,
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Bij één van de eerste afspraken bij de vk gaf ze aan dat ze soms het hartje nog niet kunnen horen. Ik mocht toen kiezen of ze gingen luisteren of niet. Sommigen vinden het vervelend als ze het hartje dan niet kunnen vinden gaf ze aan. Bij mij kon ze toen ook nog niks horen helaas en dit vond ik ergens wel jammer en spannend. Je wil het toch graag even horen, vooral in het begin. Afspraken erna was het hartje gelukkig wel gewoon goed te horen ?
Hoefde verder gelukkig nooit op de weegschaal. Bloeddruk werd standaard gemeten en ze voelde altijd m'n buik of alles goed lag. Voor de rest was het nooit zo spannend bij de vk, maar zwangerschap verliep ook gewoon normaal verder. 

Mijn eerste echo was met 8 weken. Bij ons zit de verloskundige op dezelfde praktijk als de echo's dus kon ik gelijk door voor een intake. Uitgebreide uitleg gekregen over van alles en nog wat. Tweede echo was de termijn echo met 12 weken en daarna uiteraard weer door naar mijn verloskundige voor info over de nipt en combinatie test. Met 16 weken voor 't eerst hartje geluisterd en gekeken waar m'n baarmoeder zit en bloeddruk meten. Met 19+3 (dat was vandaag) bloeddruk meten en hartje horen en weer kijken waar baarmoeder zit. Als ik plat ga liggen zie je het al gelijk omdat ik heel slank ben dus ze hoeft niet te voelen 

Mijn eerste echo was met 8 weken. Bij ons zit de verloskundige op dezelfde praktijk als de echo's dus kon ik gelijk door voor een intake. Uitgebreide uitleg gekregen over van alles en nog wat. Tweede echo was de termijn echo met 12 weken en daarna uiteraard weer door naar mijn verloskundige voor info over de nipt en combinatie test. Met 16 weken voor 't eerst hartje geluisterd en gekeken waar m'n baarmoeder zit en bloeddruk meten. Met 19+3 (dat was vandaag) bloeddruk meten en hartje horen en weer kijken waar baarmoeder zit. Als ik plat ga liggen zie je het al gelijk omdat ik heel slank ben dus ze hoeft niet te voelen 

Bij mij niet. Wegen hebben ze nooit gedaan. Nu 28 weken. Ben tussendoor door verhuizing van praktijk gewisseld en beide wegen niet omdat is gebleken dat t niks zegt over de baby. En ik van me zelf een normaal gewicht heb. Voelen ook niet. Pas verder in de zwangerschap Omdat die met 10weken nog achter je schaambot zit. En de dopler al helemaal niet. Die stralingen zijn zo vroeg in de zwangerschap eerder schadelijk dan goed. Ze kunnen het hartje dan prima zien met een echo en die is een stuk vriendelijker voor de baby. 

Terug
Bovenaan