Verminderde plasluiers: 8 weken, 7 voedingen, nacht 6-7 uur slaap

<p>Hallo dames,  Graag zou ik wat meningen en adviezen krijgen. Ik heb een dochtertje van 8 weken oud. Ze dronk de eerste weken erg goed, maar slaapt vanaf het begin erg veel (3 weken te vroeg geboren). Ze kwam al snel veel aan en is inmiddels 5 kg.  Ze drinkt erger sinds enkele dagen korter en de plas luiers zijn minder vol dan normaal. Ik heb verder niets veranderd aan heet ritme. Ze slaapt in de nacht Max. 7 uur achter elkaar en overdag 3 uren tussen de voedingen.  Enig idee waar de verminderd plas luiers aan kunnen liggen? Ze is overigens nog altijd vrolijk en huilt überhaupt erg weinig. Vandaag ook de angst om signalen te missen. </p>
 
Ze groeit. Misschien dat ze nu iets meer voeding uit de melk gaat pakken. Zolang ze iedere verschoning ma geplast hebt en regelmatig poepluier heb niet teveel zorgen maken. Als ze zelf gewoon lekker vrolijk is
 
Geef je borstvoeding? 3 uur tussen de voedingen is bij 8 weken redelijk ruim; met de nacht erbij kom je dan op 7-8 voedingen? Op die leeftijd is een voeding of 10 nog heel normaal. Je kunt proberen om haar (op jouw verzoek) wat vaker aan te leggen, iedere 2-2,5 uur overdag. 
 
Ik geef inderdaad borstvoeding. Ik kreeg van het cb juist te horen dat zij dermate groeide dat ik op verzoek moest gaan voeden. Iets wat ik erg spannend blijf vinden. Het zou beter zijn als een kindje zelf komt?
 
Jij zou dus eerder meer gaan voeden overdag dan een extra voeding S nachts? Ik twijfel daar erg over namelijk. Enerzijds heerlijk dat ze al door slaapt en anderzijds kan ze de nachtvoeding misschien nog goed gebruiken?
 
Kinderen die borstvoeding krijgen groeien in het begin vaak hard op de curve van het cb. Dat is niet erg. 


Slaapt ze 's nachts zonder speentje, niet ingebakerd en dicht bij jou? Dan mag je haar 's nachts op verzoek voeden omdat je dan geen voedingssignalen mist. Anders kun je inderdaad 's nachts ook een extra voeding geven. 

Rond 6 weken is het ook zo dat je melkproductie niet meer heel erg hormoongestuurd is maar meer vraag gestuurd. Dat betekent dat het beter afgestemd is op de behoefte van je kindje. Maar sommige kinderen, die een slechte drinktechniek hebben, kunnen daardoor minder drinken. Omdat er eerst overvloedig melk was hoefden ze geen moeite te doen, maar na een week of 6 schiet hun techniek te kort. Heb je pijn bij het voeden, zijn je tepels mooi rond als ze uit het mondje komen of hebben ze een lipstickvorm? 


Voor nu kun je proberen een paar keer extra aan te leggen. En als het je gerust stelt over een week of 2 even wegen. Groeit ze dan goed? Dan lekker doorgaan zoals je doet! Blijft de groei achter dan toch zoeken waardoor dat komt. 
 
Wat betreft de slaap. Ze slaapt inderdaad naast mij in de co-sleeper zonder speen of ingebakerd. Dat is dus goed te horen! 


Ik voed haar met een tepelhoedje. Dit heb ik geprobeerd af te bouwen, maar daar reageert ze niet goed op. Ze is eraan gewend geraakt helaas. Ik blijf dus met hoedje voeden. 


Ik heb een weegschaal besteld, dus Hoop dat ze goed groeit! 
 
Wat betreft de slaap. Ze slaapt inderdaad naast mij in de co-sleeper zonder speen of ingebakerd. Dat is dus goed te horen! 


Ik voed haar met een tepelhoedje. Dit heb ik geprobeerd af te bouwen, maar daar reageert ze niet goed op. Ze is eraan gewend geraakt helaas. Ik blijf dus met hoedje voeden. 


Ik heb een weegschaal besteld, dus Hoop dat ze goed groeit! 
 
Terug
Bovenaan