vermindering bekkeninstabliteit mogelijk?

hee Antoinet,

Vandaag heb ik voor het eerste weer 2 uurtjes gestreken! Ik moest echt stoppen op een gegeven moment het lukte niet meer. Dus ik dacht vandaag echt even bij te kunnen strijken. Maar goed toen de pijn opkwam ben ik onmiddelijk gestopt. Hoop dat ik morgen de prijs niet betaal

Ik heb nu 2 keer in de week fysio. ik heb geloof ik elf keer waarschijnlijk zal ik na deze week of volgende week 1 keer in de week hebben.

Jaaaa ik ken dat gevoel, soms voel ik me inderdaad een oud wijf. ik ben wel een tikkie ouder dan jij (maar 34 haha nog een jong bloempje)

Waarom ga jij maar 1 keer in de twee weken?

liefs
talke

Hoi Talke

Ik ging vanaf het begin 1x in de week alleen op en gegeven moment gaf ik aan dat ik het makkelijk vol hield en dat de pijn een stuk minder was en toen hebben we afgesproken dat ik zou proberen om dan maar 1x in de 2 weken te komen.
En dat werkt dus echt niet..
De laatste paar dagen voor ik weer mocht lag ik meer op bed, hing ik op de bank en voerde ik echt niets uit omdat ik verging van de pijn.
Dus vanaf nu ga ik weer lekker 1x in de week en dan weet ik dat ik het wel goed vol kan houden als ik mezelf voldoende rust gun en geen rare dingen uitspook.

Best een stom gevoel he dat je strijken nog niet eens vol kon houden? Nu is 2 uur achter elkaar ook wel weer heel erg lang!
Mijn fysiotherapeut zegt altijd dat als ik een uur iets heb gedaan (bijvoorbeeld zitten tv kijken ofzo) dan moet ik zeker even tien minuten gaan bewegen.
Wat staan betreft moet ik zeker niet langer dan ene uur gaan staan en doe ik het toch een uur achter elkaar, dan ongeveer tien minuten tot een kwartier gaan zitten voor je weer verder gaat. Zo hou je jezelf een beetje soepel.

Wat ook goed is (zegt ie hahaha) is fietsen (een half uur per dag) en zwemmen (zo'n 2 x in de week)
Dus dat doen ik allemaal braaf en ik moet zeggen dat ik dat ook heel erg prettig vind vooral het zwemmen!

Liefs Antoinet

wow 2 uur strijken (mond valt omlaag) dat kan ik geeneens als ik niet zwanger ben (kan maximaal 10 minuten staan zonder dat de pijn te erg word) kan je niet beter bv 4 keer half uur strijken ipv in 1 keer zo'n lange tijd?

hahaha nee 2 uur strijken achter elkaar kan ik ook niet!
(om de pijn al niet, maar ook niet omdat ik al een gigantische hekel heb aan dat rotklusje haha, moet er net aan denken)
ik denk ook dat het beter is om 4 x een half uur te doen, ga je tussendoor even koffie/thee drinken, broodje eten, even tv kijken, brood halen bij de bakker, en dan ga je daarna weer verder.
ik denk dat dat veel makkelijkr vol te houden is en ik denk oo dat je fysiotherapeut het niet slim zal vinden om twee uur achter elkaar te gaan strijken.
NIET MEER DOEN HOOR!!!

liefs antoinet

Ja 2 uurr is ook veel. Ik heb ook een uitbrander gehad van de fysiotherapeute. Ik ben altijd maar iemand geweest die maar doorgaat. Ik ben ontzettend koppig en wil graag alles zelf kunnen doen. Alleen ga ik daar wel eens mijn grenzen over.

Op zich ging het wel maar alleen daar ben ik kapot. Dus probeer het toch maar wat gedoseerd te doen. Als ik het zo teruglees dan heb ik dus nu een goede periode en mag ik van geluk spreken. Ik probeer verder niet te forceren maar echt als ik me een dag goed voel dan denk ik ja ....... ik ga van alles en nog wat doen. Dan is dat tenminste af.

Een dag later moet er toch gerust worden dan...........

Ik weet dat het tijdelijk is en een keer overgaat. Twee weken geleden kon ik niets! nu ben ik weer redelijk mobiel, hopelijk blijft dat een tijdje.

liefs
talke

Hallo,

Ik weet dat het vervelend is heb het nu voor de tweede keer.
Bij mijn eerste kindje heb ik er 1 jaar mee rond gelopen omdat niemand mij vertelde wat ik moest doen.
Nu ben ik 14 weken zwanger en heb het al bij de 11 weken terug. Maar er is zeker iets aan te doen.
Ik ben nu al bij de fysio geweest omdat ik op internet een oplossing heb gevonden.
Het is een bekkenband die je om je benen kunt doen.
Je mag hem alleen om als je iets moet doen. Maar ik kan zeker vertellen dat het helpt ben nu al 2 weken pijn vrij en dat heb ik in 2 jaar niet gehad.
Ik vindt het alleen jammer dat de fysio hier niet eerder is mee gekomen. Weer heb ik zelf een oplossing voor moeten zoeken. Maar het helpt echt. Vraag maar bij de fysio voor zo'n band die kunnen zij bestellen of je kunt ze lenen want er zijn verschillende maten.
Ik hoop dat ik er iemand mee kan helpen.
Dan hoef je  er zelf ook niet 2 jaar mee rond te lopen.

Groetjes Brenda

Terug
Bovenaan