Vermoeidheid

Hai hai ik ben nu 14+5 dagen zwanger en ik wil ook nog steeds het liefst de hele dag liggen. Ze zeggen rond de 16weken meer energie maar dat kan bij iedereen anders zijn. Soms voel je je bv bij 12 weken al fitter. Ik vind het alleen steeds zo jammer van m'n dag. Ik heb sinds een tijdje even geen werk en dan heb ik helemaal de neiging om van bank naar bed te gaan en andersom. Ook overdag, ik voel me dan zo lui terwijl er heel veel dingen door mijn hoofd gaan die ik wil doen, maar ja hopelijk komt de energie gauw weer terug maar het kan een tijdje duren.
Liefs Zoë

Heel herkenbaar! Ik werkte het grootste gedeelte van mijn zwangerschap nog fulltime, en ik heb tijdens het eerste trimester standaard uit werk een uurtje op de bank geslapen. Dekentje over en lekker aan toegeven. En dan 's avonds ook naar bed zodra ik echt moe werd. Dit is zeker niet slecht voor je ritme, je lichaam geeft, in mijn ervaring, juist tijdens je zwangerschap heel goed aan wat je nodig hebt. En als je moe bent, is dat slaap. ;) Ook bij mij heeft trouwens blijven sporten ook goed gewerkt. Ook in het derde trimester! Ik heb tot 38 weken gesport, daarna was ik bang dat ik mijn energie voor de bevalling zou verspillen, haha. 

[quote quote=10158116]Luisteren naar je eigen lichaam. Jij kent jezelf het beste ? ben je moe ga je even plat..[/quote]
Dat moet dan maar net kunnen. Zelf werkte ik gewoon tijdens mijn zwangerschap en op mijn vrije dagen zorgde ik voor een energieke peuter van 2 jaar, die geen slaapjes meer deed. 

[quote quote=10158186]Dat is toch niet de vraag gebruiker10102467…[/quote]
Ze vraagt om tips, waarna iedereen zegt dat ze overdag moet gaan rusten, maar als we even realistisch zijn, dan weten we allemaal dat de meeste vrouwen die net zwanger zijn gewoon werken overdag en daarna vaak verantwoordelijk zijn voor nog een kind (of meerdere), dus wanneer je dan precies plat moet gaan liggen, begrijp ik niet goed. 
Het zou misschien wel 'verstandig' zijn om veel te rusten tijdens je zwangerschap, maar of dat nu zo realistisch is? Voor het merendeel van de vrouwen niet. 

Ik werk ook fulltime maar ga graag uit het werk (na het eten) lekker even in bad. Het zorgt bij mij voor een stukje ontspanning en rust. 

Terug
Bovenaan