Vermoeidheidssignalen

Oh en trouwens: ik herinner me nog zo mijn vreugde toen ze rond 16 maanden oud ineens in haar ogen wreef. Ik vroeg haar: ben je een beetje moe? En ze zei "Ja!" met een diepe zucht en liep naar de trap. Zoveel makkelijker! 
Ze wilde ineens naar bed, zelf. Terwijl het een heel jaar lang gedoe bleef met moe zijn en toch niet naar bed willen. Ondanks het zelfstandig in kunnen slapen, was er altijd wel een half uurtje/uurtje, vooral voor de nacht, dat ze toch weer begon te huilen en dat we even moesten sussen en een speentje geven. Weer opnieuw wakker achter laten (vanaf 5/6 maanden dus). 
En toen kwam daar ineens het moment dat ze het gewoon lekker vond om naar bed te gaan. Ze is nu 20 maanden en zegt gewoon "T beetje moe, T slapen", en loopt vast vooruit naar boven. Op de momenten dat ze normaal ook gaat slapen. Heerlijk!

Hooi, 
Mijn dochter heeft nooit signalen gegeven. Na heel lang, veel ellende ben ik gewoon wakkertijden gaan aanhouden. Signaal of geen signaal. Al leek ze klaar en klaar wakker. Toen ik dat deed, leek het alsof ik de jackpot te pakken had. Het heeft me echter ruim 10 maanden ellende gegeven. 10 maanden nooit langer dan stipt 30 minuten slaap overdag. In de nachten sliep ze snel door want ja, dood op. 
Toen ik het ritme van baby in dromenland ging volgen, ging het serieus sinds dag 1 fantastisch. Totaal ander kind. 
Hoeft niet voor jouw kindje te werken maar ik hoop dat je minder lang nodig hebt om de gebruiksaanwijzing te vinden want het is doodvermoeiend voor iedereen als je kindje continu oververmoeid is. 
Succes! 

Hey.
Vooral niet teveel focus op de wakkertijden in de boeken. Mijn zoontje, nu 11 weken (2e kindje) is wel duidelijk zichtbaar moe. (Gapen, ogen wrijven) Maar slapen komt hoe hij er zin in heeft.
Soms doet hij meteen na de fles ff een power dut. 10 a 20 min. Wegleggen heeft dan geen zin, dan zakt de melk niet lekker en wordt hij onrustig wakker. 
Soms slaapt hij 3u aan een stuk. Soms 30 min. En tussen de voedingen soms 1 slaap, soms 2. Gelukkig de nacht wel van 22:30 tot 7:30.
Ik laat het hier een beetje door de voedingen leiden. Ik maak hem wakker als het flestijd is, en heeft ie iets eerder honger dan iets eerder de fles. 
En vandaag bijv was hij van 12u tot 14u wakker. 30min slaap en toen van 14:30 tot 15u wakker. Daarna 30min slaap  dan tot 19:00u wakker. 
Zolang hij goed drinkt, vrolijk is en groeit maak ik me geen zorgen.

Terug
Bovenaan