Vermoeiende reacties van derden op een zwangerschap!!

Hoi Ansie,

ze zullen het wel als zorg bedoeld hebben: ach, meisje, hoe moet dat nu toch nu je je baan kwijt bent... Maar soms komt het er zo beroerd uit he? En die oude mensjes denken niet zo 1-2-3 aan de moderne WW-voorzieningen, :) want neem aan dat je daar recht op hebt?

Ik denk altijd maar: iedereen heeft een mening, ik ga m'n eigen gang en kritische kanttekeningen hoor ik het liefste van mensen dichtbij, die me ook op een oprechte manier kunnen wijzen op dingen waar ik misschien soms wat minder goed over heb nagedacht, (hoe moeilijk verteerbaar soms ook, ik vind het altijd wel belangrijk dat mensen dat durven te doen...).
Maar bij ons was het mijn schoonmoeder die eind vorig jaar begon te hinten dat het nu toch eindelijk wel eens tijd werd... Tja, we hadden dat toen net samen al besloten, maar als we nog hadden willen wachten, hadden we echt niet voor haar ineens wel haast gemaakt... Zij wil gewoon graag kleinkids, maar dat zal ze toch echt af moeten wachten tot die komen. Haar hoop was denk ik alleen nog op ons gevestigd: broer van m'n man en zijn vrouw gaan niet voor eigen kids, (zij is 14 jaar ouder, hij is nog met inservice-opleiding bezig), ze gaan wel voor pleegkids crisisopvang. M'n schoonzusje is net gescheiden en haar zoontje heeft nogal wat gedragsproblemen: niet favoriete kleinkind dus... Andere broer van m'n man is hardnekkig vrijgezel en de kids van mijn man wonen bij zijn ex, met wie m'n schoonmoeder de relatie behoorlijk verknald heeft na een paar stomme acties van haar kant (schoonmoeders kant). Dus, die twee krijgt ze niet mee voor een middagje opa en oma... Toen moesten wij dus maar. Riep ze laatst al: o, als ik dan m'n rijbewijs heb, kan ik zo lekker makkelijk even langs komen... Eh, ja, daaaag! We zien elkaar  een aantal malen per jaar, naast de verjaardagen hier en daar, en dat vind ik wel genoeg. Ze hoeft nu echt niet omdat we een kindje krijgen ineens wel vaak op de stoep te staan... :-(

Maar goed, zo heeft iedereen altijd wel wat, maar dat is toch ook met alle andere onderwerpen in het leven? Schouders ophalen en je eigen ding doen, tenzij kritiek of zorg terecht is/helpend is, enz.

hoi mijn vriend en ik schelen zelf ook 11 jaar ik ben 24 bijna 25 en hij is 35 gelukkig hebben wij nooit lastige mensen om ons heen gehad van dat het leeftijdsverschil groot is we zijn ondertussen al 5 en een half jaar samen en hebben een geweldige zoon van 18 maanden en ben nu 21 weken in verwachting van de tweede.ik zou zeggen laat de mensen maar kletsen ze moeten gewoon niet zo dom doen. liefde heeft niks met leedtijd te maken.
laat je niet gek maken hoor.

groetjes dominique

Hoi Jip en anderen,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vond de titel van deze discussie uit het hart gegrepen, want mijn zwangerschap verloopt tot nu toe ongeveer vlekkeloos, behalve dan die vermoeiende opmerkingen van mensen om me heen. Niet zozeer van echte geliefden en vrienden, maar meer de collega's en kennissensfeer. Inderdaad, het gaat altijd over je eet- of leefpatroon, en mensen weten vaak niet waar ze het over hebben. Of ze zijn net zelf zwanger geweest en gaan je even fijn vertellen dat zij het heeeel anders aangepakt hadden. Ik hoor de afkeuring vaak in hun stem. Maar ik realiseer me ook dat het de hormonen zijn die me daar gevoeliger voor maken. Gelukkig zag je dat zelf ook al in, maar dat maakt het nog niet makkelijk. De ergste opmerking die ik kreeg van een collega, was dat ze niet kon zien dat ik van mijn zwangerschap genoot. Hoe kan zij dat nou weten!? Ze maakt me alleen maar mee op het werk, als ik gewoon bezig ben. Nou ja, daar wind ik me dan weer over op. Ik probeer het allemaal van me af te laten glijden, en gewoon te genieten van het getrappel in mijn buik, en te dromen van het kindje straks. Het steunt me wel om te weten dat andere zwangeren met hetzelfde probleempje zitten. We laten ons niet gek maken, daar is het allemaal veel te leuk voor! Sterkte allemaal!

Dag lieve mama's in wording,

Top, die reacties.... voel ik mij niet zo'n buitenstaander  Ach, ik weet ook wel dat het door mijn hormonen komt. Een groot deel althans...... en is het niet zo ,dat iedereen voor zichzelf moet weten hoe hij zijn zwangerschap doorloopt?

Om jullie heel eerlijk te zijn, ik ben de eerste 4 maanden heel misselijk en moe geweest. Niet erg prettig, ben acuut gestopt met roken iets wat m zwaar afgaat en de dingen waar ik zo gek op ben zoals, een lekkere davidoff menthol sigaret, een martini met ijs en citroen, carpaccio, broodje file american..... alles heb ik laten staan. Want ik heb nu een kleine spruit waarvoor ik moet zorgen.... Maar toch, zijn er mensen die het nodig vinden om overal over te gaan zeiken. Vroeger was die hele lijst er niet eens.... stoppen met roken als je zwanger was??? Waarom zouden ze... Tja, dat waren nou eens andere tijden.

Zelfs al zou ik een pakje per dag willen roken en een fles martine per dag willen drinken, dan is dat mijn keuze en verantwoordelijkheid... niet dat ik het doe, want dat vind ik zelf absurd... maar iedereen zijn eigen keuze.

Ikzelf heb nogal een beetje moeit met het dikker worden, maar dat komt omdat ik vanaf mijn 14 al een eetstoornis heb, inmiddels al voor behandeld etc. Maar het hangt er altijd een beetje boven... ik eet nu gezond en snaai ook wel eens, maar met de gedachten dat ik het wel moeilijk vind... als mensen er wat van zeggen is het 9 van de 10 keer.... niet aanstellen... gewoon eten. Jaja.....pffffff

Maar dames, ik kijk er wel onzettend naar uit om die kleine spruit in mijn armen te krijgen hoor!!!

Gewoon weer even een klaagmomentje..

Liefs
jip

He Jip,

Ik herken me wel in je.
Ik rookte bijna een pakje per dag...
Ben ook gelijk gestopt met roken voor de kleine, ben dus nu inmiddels bijna 4 maanden gestopt.
Ook dronk ik graag een heerlijk glaasje champagne...
Ook dit laat ik staan tot mijn spijt voor mijn smaak papillen.
Toch heb ik wel eens carpaccio gegeten, ik kon het echt niet meer weerstaan.
Wat voor een reacties ik kreeg...
Net alsof ik mijn ongeboren kind heb vermoord.
Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij en mn broer ook gewoon gerookt, er was niet eens bekend dat het zo slecht was.
Nu ben ik niet ter wereld gekomen als een lichte baby haha.
Ik was eerder een dikkertje!
Ach de een wordt ziek door roken de ander niet, zo is het bij de ene baby slecht en de ander heeft niets,  blijft een feit dat het slecht is voor de kleine.
Mijn persoonlijke keus was gewoon om te stoppen met roken, ik vind het zelf best schandalig om te zien als zwangere vrouwen vrolijk hun pakje sigaretten blijven roken op een dag.
Maar ja wie ben ik?
Over je leeftijd en die van je partner.
Ik en mijn lieverd schelen 10 jaar.
Mensen kijken me soms raar aan omdat ik zwanger ben omdat ik 22 ben.
Blijkbaar is het zo schokkend geworden in de maatschappij...
Naar mijn weten werden zo een 40 jaar geleden bijna alle vrouwen dan zwanger als het niet eerder was.
Ik heb zo iets van: krijg allemaal de hik!
Lekker van je zwangerschap genieten hoor!
Wat is er nu fijner dat een kleine in je buik van de gene waar je zo ontsettend veel van houdt!!??
Vaak zeg ik tegen mensen die ongevraagt een mening geven:
Ik zeg toch ook niet dat jij een grote neus hebt en scheve oren?!
Ik denk dat ik heel wat jaartjes terug bij de dolle mina's had gekunt.
Baas in eigen buik,
Dat geld nu toch nog?!

Heerlijk even terug klagen haha

Groetjes Ilse

Heerlijk he al die (goed)bedoelde adviezen.
Had zelf ook al een stukje hierover geschreven en herken veel in je verhaal.
Maar we laten ons niet gek maken en gaan lekker genieten van de zwangerschap!
Liefs jenny

Terug
Bovenaan