Vernoemen?

<p>ik ben benieuwd naar jullie mening. Mijn vriend wil graag vernoemen, omdat de naam al generaties lang doorgegeven wordt. Zelf vind ik het wat ouderwets maar prima, als de roepnaam anders is.</p><p>nu hebben we dus: naam schoonvader, roepnaam, naam mijn vader</p><p>hij vindt het onzin dat ik dan ook mijn vader wil vernoemen. Maar ik vind dat als we zijn vader vernoemen die van mij ook moeten vernoemen, anders vind ik dat voor mijn vader erg sneu.</p><p>hoe denken jullie hierover? Hebben jullie deze discussie ook gevoerd ?</p>

Ik vind t flauw van je vriend om t onzin te vinden dat jij jou vaders naam ook terug wil laten komen. Ik denk zoiezo wat maakt t uit want je gaat m toch alleen bij zijn roepnaam noemen.  

Ik vind t flauw van je vriend om t onzin te vinden dat jij jou vaders naam ook terug wil laten komen. Ik denk zoiezo wat maakt t uit want je gaat m toch alleen bij zijn roepnaam noemen.  

Mijn zoontje heeft ook mijn vadersnaam gekregen als tweede naam. Mijn man wilde graag ons zoontje naar zijn oom (zo goed als zijn vader) vernoemen maar dat stond niet. Ik had heel erg dat hij krijgt ook al de achternaam van mijn man dus mijn vaders naam gaat er hoe dan ook in!
Ik zou als het staat gewoon je vaders naam erin doen! Vooral als je kindje niet jou achternaam krijgt!

Waarom kiezen jullie niet enkel voor de roepnaam? 
of zijn vadersnaan en jou vadersnaam?
Ik vond vroeger twee namen mooi maar het is niet echt nodig. Als je je kind roept heeft het eigenlijk toch maar 1 naam enkel op papier meerdere dan
Misschien klinkt het in je vriends ogen alsof je jaloers bent omdat hij jullie kind naar zijn vader wil vernoemen jij ook "opeens" jou vadersnaam erin wil bijvoegen. Even overhalen en zeggen dat je het wel zo netjes vindt tegenover jou vader en je je eigen vader net zo liefhebt als hij zijn vader. 

Lastig... Bij ons in de familie is het al jaren lang traditie om de oudste dochter naar de moeder van de moeder te vernoemen en de oudste zoon naar de vader van de vader. Wij hebben wel allebei de namen gebruikt maar dan de naam van schoonmoeder als laatste bij onze dochter en de naam van mijn vader als laatste bij onze zoon. Wij hadden echt zoiets van of we doen allebei de grootouders of niet. Anders zou het voor ons gevoel toch een beetje 'oneerlijk' zijn. 

Wij doen een combinatie van. Dus de naam van mijn moeder en schoonmoeder of vader en schoonvader combineren tot een nieuwe naam. Dit wordt dan een tweede naam. 

Terug
Bovenaan