Vernoemen?

Wij hebben geen vernoeming gedaan, om o.a. problemen te voorkomen. Er is altijd wel iemand teleurgesteld. 
In jouw geval allebei de namen geven of anders niet. Beetje flauw de ene wel en de anderd niet.

Ik ben het met W83 eens.Of beide namen of helemaal niet vernoemen.
Wat je nog wel kan doen is mocht je nog van plan zijn voor een 2e te gaan dan die de naam van je vader te geven. Mocht dit dan een meisje worden dan kan dat natuurlijk niet maar dan kun je haar altijd nog de naam van jou moeder geven.Ik zou trouwens persoonlijk dan de roepnaam als eerste doen. Dit om verwarring later te voorkomen. Mijn vriend zijn roepnaam is zijn 2e naam en dan matcht het niet met de voorletters. Zorgt soms voor verwarring omdat ze hem dan noemen bij de eerste naam omdat die in zijn papieren als eerste naam staat.

Mijn vader is overleden dus ik wil wel mijn vader gaan vernoemen maar niet die van mijn vriend. Ik vind hij mag opa zijn en mijn vader kan dat niet meer. Maar bij jullie is het anders indd. Denk dat dan een van de twee wel gepikeerd zal zijn. 

Mijn vriend en ik hebben beide een ouder die overleden is en die hebben we 'vernoemd' en onze eigen voornamen gemixed tot een naam die 3 namen zijn de doopnamen en ons zoontje heeft een roepnaam die er  los van staat.

Ik wil ons kindje 2 doopnamen geven. De een naar mijn vader en de ander naar de vader van mn man. En jongen of meisje maakt dan niet veel uit want dan is de doopnaam bijv adriana of adrianus.

Zou ons kindje ook graag willen vernoemen. Het liefst naar mijn opa, die heeft een speciale plek in mijn hart. Maar eventueel naar mijn oma/moeder kan ook. Alleen vindt mijn partner dat te ouderwets helaas. 

Wij doen een combinatie van zijn opa en mijn oma. Voor een meisje maakt de eerste letters van beide namen een prachtige naam, voor een jongen omgedraaid hetzelfde! 

Terug
Bovenaan