vernoemen

hallo

wij zijn al een tijdje uit de naam maar nu beginnen we te twijfelen of nou wel of niet gaan vernoemen..
eerst hadden we zoiets van nee maar nu begint dus de twijfel toe te slaan..
en dan naar wie gaan we het vernoemen...we willen eigenlijk de beide ouders doen dus dan in totaal drie namen..
uit de naam zijn we dus al uit dat word yari ...nu dus nog een passende doopnaam maar wat?! en dan moet het ook nog staan. mijn ouders heten gera en bernard en mijn man zijn ouders heeten dirkje en gert.. niet echt hele leuk namen dus.. en ik vind dat het ook wel weer een beetje bij yari moet passen.
mijn man had al bedacht yari gerben.. en dan gerben naar mijn ouders(gera en bernard)
ik vind het op zich wel wat hebben maar dan nog een derde naam.
misschien moeten we dat hele vernoemen maar vergeten haha en het net als eerst gewoon bij yari houden..maar als iemand crea is en een idee heeft....

groetjes!

Je kunt dan gert natuurlijk ook gebruiken in gerben, net als gera, snap je? Die namen beginnen allebei met GER, dus die heb je dan. Je zou dan eventueel Dirk als 3e naam kunnen gebruiken.

Ik ga niet vernoemen. Veel te veel gedoe... En wie doe je dan eerst, enz. Nee hoor, ik kies zelf wel een naam.

Groetjes, Marisa

je mag ook meerder doop namen he dan is het niet zn gekies!
ik heb er zelf 3 en de kleine krijgt er ook 3 de eerste naar mijn overleden oom
en dan de andere 2 van de moederes of van de vaders licht er aan of het een jonge of een meid wor
mijn buurjonge heeft er 6 dus... het kan allemaal ik vin 6 een beetje overdreven maar das voor iedereen verschillend

liefs leentje

ps ik hoop dat je hier wat aan hebt

Ha das inderdaad moeilijk. Als wij een zoon krijgen hebben we hetzelfde probleem, en ook nog met bijna dezelfde namen (Gert & Gera) Ik vind Gerben erg mooi gevonden.
Je kunt het ook alleen de vaders vernoemen, dan krijg je Yari Gerben. Dat een van de ouders toevallig ook dezelfde beginletters heeft, tsja dat is niet anders. Heel veel succes.
(o ja, wij hebben ons dochter ook vernoemd, en daar hebben we erg leuke reacties op gehad.)

Groetjes van Gea

hoii

ja wij hebben dan ook de voorkeur aan drie namen..
en gerben is inderdaad wel leuk om te gebruiken maar vind m vergeleken bij yari wel saai..hhaha nou we moeten nog maar eens goed brainstormen en anders maar gewoon alleen yari

groetjes

Hoi hoi,

Onze zoon heet Sven Robertus Gerardus.
Hij is vernoemd naar zijn opa's (Rob en Gerard).
Ik ben nu zwanger van nummer 2 (heel pril nog hoor) en we hopen maar dat dat een meisje wordt zodat we haar kunnen vernoemen naar de oma's haha.
Maar goed, als we weer een knulletje krijgen, dan   we er maar een mannelijke draai aan.
Als je er niet uitkomt, dan zou ik niets doen want als je bang bent dat het strubbelingen gaat geven in de familie, dan zou ik dat maar voorkomen.

Groetjes,
Maike

quote: yurah schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-01-2009 15:13:15'));

hallo

wij zijn al een tijdje uit de naam maar nu beginnen we te twijfelen of nou wel of niet gaan vernoemen..
eerst hadden we zoiets van nee maar nu begint dus de twijfel toe te slaan..
en dan naar wie gaan we het vernoemen...we willen eigenlijk de beide ouders doen dus dan in totaal drie namen..
uit de naam zijn we dus al uit dat word yari ...nu dus nog een passende doopnaam maar wat?! en dan moet het ook nog staan. mijn ouders heten gera en bernard en mijn man zijn ouders heeten dirkje en gert.. niet echt hele leuk namen dus.. en ik vind dat het ook wel weer een beetje bij yari moet passen.
mijn man had al bedacht yari gerben.. en dan gerben naar mijn ouders(gera en bernard)
ik vind het op zich wel wat hebben maar dan nog een derde naam.
misschien moeten we dat hele vernoemen maar vergeten haha en het net als eerst gewoon bij yari houden..maar als iemand crea is en een idee heeft....

groetjes!

Hoi Yurah,

Wij hebben ons zoontje ook vernoemd.
Mijn man heeft drie doopnamen,
die hebben we ook gebruikt voor ons zoontje.
De eerste naam hebben we wel veranderd; naar de naam van zijn vader.
De tweede en derde naam zijn hetzelfde,
leuke bijkomstigheid is dat de derde naam,
de naam van mijn vader is.
Ons zoontje is dus vernoemd naar zijn vader en beide opa's.

Doopnamen zijn nu eenmaal niet hip!
Hebben wij niet naar gekeken, hij heeft een mooie roepnaam,
dus zijn doopnamen worden alleen gebruikt voor officiele papieren;
zou ik dus niet naar kijken!

Inmiddels verwachten we de tweede.
Een jongen wordt vernoemd naar zijn beide oma's (mannelijke namen hebben zij,
denk aan corrie en adrie; zullke namen; makkelijk om te zetten in manvorm)
Een meid vernoemen we naar de enige overgrootmoeder,
vinden we erg bijzonder!

Wat jou namen betreft;

Yari Ben Gerrit
Yari Gerard Dirk
Yari Brent Geert

De laatste hiervan vind ik wel toepasselijk!
Staan ook erg mooi bij Yari, crea bedacht, vind ik zelf.
De vrouwennamen zou ik bewaren,
voor een evt volgende meid (of jongen natuurlijk)
Je kunt moeilijk alleen je eerste kind vernoemen.
Strakszijn je namen 'op' bij een tweede.
Of je wil het er bij een houden natuurlijk..

Ben benieuwd wat het gaat worden!!

Groetjes en succes met bedenken!

Hoi

Wel moeilijk hoor, Yari is een leuke moderne naam en daar passen die andere namen minder bij.

Als wij een jongetje krijgen krijgt hij als tweede naam Jan. Mijn beide opa's heten Jan en mijn schoonvader heet John (roepnaam Ian).

Als we een meisje krijgen dan krijgt ze als tweede naam Johanna, naar mijn oma. Lijkt ok weer een beetje op John/Jan.

Mijn moeder zei gelijk: "Oh, vernoem je het naar mij". Nou niet dus, die heeft gewoon pech!

BabyM's mama.

Terug
Bovenaan