vernoemen

hoii mama-ikke

vind dat je erg crea bezig bent geweest met de namen, we hebben ze opgeschreven!
en dat we er beter 2 kunnen bewaren heb je helemaal gelijk in anders zitten we, mocht er een tweede komen weer te kijken..
waarschijnlijk word het nu naar mijn ouders  of alleen moeder,  hoort misschien  wel niet zo maar ik wil graag mijn moeder vernoemen omdat het een wonder is dat ze dit nog meemaakt(door ziekte)
maar ik vind brent erg goed gevonden toch nog beetje een modere draai,mijn man vind het wat minder haha, we hebben nog 8 weekjes! maar bedankt in iedergeval

groetjes

Ik vind Brent zelf ook erg leuk bij Yari; toch nog modern samen.
Je moeder heet Gera.
Misschien kun je daar
- Gerco
- Geras (dit betekend in het Grieks; eervolle ouder)
van maken...?
Of gewoon Gera houden. Katholieken mensen geven jongens meestal ook
Maria als laatste doopnaam. Vind het wel iets hebben!
Yari Gera; klinkt wel!

Geras is even wennen, maar persoonlijk vind ik het in combinatie met Yari, ook weer
erg mooi! Yari Geras. Is wel persoonlijk hoor. Heb dan ook een uitgesproken smaak haahahahahaahahahah.  

Misschien nog een tip.. als je het iets vind natuurlijk... Wij hebben op ons kaartje
de betekenis van de naam onder de naam gezet (heel klein)  Bij ons
was dat; van God gekregen; voor ons heel toepasselijk.
Misschien een mooi gebaar naar je moeder om onder Geras; eervolle ouder te zetten,
al wordt het voor Yari zijn grootouder natuurlijk..

Succes met het bedenken nog even. De tijd vliegt hoor hihi! En het blijft oooo zoo moeilijk!

Groetjes

Hallo!!

Toevallig heet mijn zoontje ook Jari alleen dan met de J...
Hihi.... Leuke naam!

Wij waren ook aan het stoeien voor evt. doopnamen.
Maar ik vond totaal niks bij Jari passen.

Dus hebben wij er voor gekozen om geen doopnamen voor ons mannetje te doen.
Je moet er natuurlijk samen over uit komen.
En wij hadden al heel wat moeite om DE naam te vinden...
Laat staan dan ook nog eens zijn over de doopnamen....
Hahaha....

Heel veel suc-6, en geniet nog van je zwangerschap.
Voordat je het weet is je mannetje ook (zoals mijne) 4 maandjes oud.

Liefs Fabiënne mv Jari 27-08-2008

Hoi,
vernoemen is inderdaad een moeilijke kwestie, ook voor onze jongens.
Wij hebben de oudste vernoemd naar mijn man (allebei dezelfde tweede naam) en de jongste vernoemen we naar mij. Mijn naam heeft ook een mannelijke variant en dat wordt dan de tweede naam van de jongste.

Voor een meisje hebben we een naam waarin allevier de grootouders verwerkt zitten! Die houden we nog even op de plank voor een eventuele derde.

Succes!

Ik wou eerst ons kind niet vernoemen maar toen we de naam hadden kwamen we er achter dat toch de namen van de opa's erinzitten.
Onze zoon heet Janko en mijn opa's heten Jan, mijn vriend heeft in zijn dubbelen voornaam Jan en zijn vader ook en mijn broer, mijn vriend zijn broer en zijn opa heten Remko/Remco. Oma is er helemaal trots op dat haar achterkleinkind naar opa is vernoemd, hij is gestorven toen ons zoontje 2,5 maand was.
Zo zie je dat je vernoemen ook kan zonder dat het te veel opvalt voor de buitenwereld. Nu we zo veel leuke reacties op deze naam hebben gehad gaan we de 2e waarschijnlijk wel heel bewust vernoemen.

Terug
Bovenaan