Vernoemen

Het is vandaag precies zes weken geleden dat mijn vader plotseling overleed. Vandaag ben ik ook precies negen weken zwanger. Zwanger, met een dubbel gevoel. Het eerste wat mijn man zei na de zwangerschapstest was, dit kindje moet naar je vader heette. Dat voelde goed. We hebben nog maanden om er over na te denken, toch blijft die naam door mijn hoofd malen. Mijn vader heette Johan. Wat maak ik daar van? Hebben jullie tips, voor zowel jongens en meisjes. Mijn andere kinderen hebben korte Hollandse namen (Daan en Julia) daar moet het natuurlijk bijpassen. Graag jullie ideeën. Alvast bedankt.
 
Hey meid, wat heftig om te lezen! Ik kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft! Maar het is ook een heel mooi idee. Wellicht een tip om een namenboekje te kopen. Daarin staan allerlei afstammelingen van bepaalde namen en kun je misschien wel hele leuke ideeen opdoen!

Ik heb zo niet een tip, maar als ik iets tegenkom, zal ik aan je denken!

Veel sterkte nog!

Liefs
 
Mooi dat jullie dat doen!

Waarom laat je het voor een jongen niet gewoon Johan? is ook een korte, hollandse naam. Voor een meisje dacht ik meteen aan Hanna. Een andere optie is om het als tweede naam mee te geven.

Sterkte!
 
Allereerst gecondoleerd met je vader, maar gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is allemaal zo dubbel allemaal.Hadden vorig jaar hetzelfde probleem. Mijn vader is 3 maanden voordat ik zwanger raakte overleden. (ik was uitgerekend op zijn sterfdag) Ook wij hebben ons zoontje vernoemd. Het was een heel gezoek maar zijn er ook uitgekomen. Ons 2e zoontje (afgelopen vrijdag geboren) is vernoemd naar mijn overleden broer. Ik heb ook van de hollandse namen hoor! Ik weet niet of je 1 of 2 namen wilt gebruiken, maar hier een paar ideeen.

Jan, Jens, Jenne, Jacco, Han

Hanna, janneke

op deze site kun je veel over namen vinden

http://www.meertens.knaw.nl/nvb
 
Had je vader ook een doopnaam? Daar kun je dan nog iets meer mee.

Voor een meiske:
Joanne
Johanna / Johanne
Joan (djoon uitgesproken)

Voor een ventje:
Joan (uitgesproken joan)
Hans
Joost

Succes is niet makkelijk om een leuke naam te krijgen als je vernoemd! Je zou het ook alleen in de doopnaam kunnen vernoemen als jullie een doopnaam geven tenminste!

 
Bedankt voor jullie reactie's. Mijn vader heette met zijn doopnaam Johannes.
Mijn broer heet ook Johan, daarom vind ik Johan geen optie. Ons kindje zal dus als doopnaam Johannes of Johanna krijgen. Maar de roepnaam mag van mij wel wat moderner. Jens vind ik op zich wel erg leuk voor een jongen.
Als jullie nog meer ideeen hebben we blijven welkom.
 
Ik denk voor een meisje dan ook meteen aan hanna(h), Anne, Anna.

Voor een jongen zou John kunnen.

vaak zie je ook dat de doopnaam een vernoeming is en de roepnaam een hele andere naam.

Succes met jullie keus.
 
Heel veel sterkte meis! Wij gaan ons zoontje strax ook vernoemen naar mijn moeder en naar mijn vriends broer.

Maar wat vind je van Jona, of Jonathan. (Bij jonathan heb je wel alle letters van johan maar toch weer anders en dan ook niet hetzelfde als je broer)

Als strax mijn zoontje wordt geboren wil ik het ook naar mijn moeder vernoemen, Jenny wordt dan Jelany. Ik vind het vernoemen zeld gewoon een heel mooi idee.

Maar heel veel sterkte, het is echt moeilijk wanneer je 1 van je ouders er niet meer is! Je wil dit geluk zo graag met ze delen!
 
Terug
Bovenaan