Vernoemingen

Ik snap je zorgen over SM. Mijn dochter heeft LG. Achternaam. Niet heel raar, maar wel natuurlijk een merknaam. Toch geen spijt van, het was nog niemand opgevallen. SM vind ik ook nog wel meevallen ten opzichte van GVD, KAK ect dus ik zou het gewoon doen als ik jullie was. 

Onze zoon heeft 3 officiële namen, eerst zijn eigen roepnaam en dan beide namen van zijn opa's erachter. Dus 3 voorletters, vind het bij vernoemen gewoon kunnen hoor!

Dankjewel allemaal! Had ook gedacht hoe dan mocht er misschien een tweede komen maar dan kunnen we de namen van de moeders nog gebruiken of de mannelijke variant ervan. Toch lastig zo'n naam ? 

O, zo lastig! M'n zoontje heeft een tweede naam, waar we de namen van de opa's ik verwerkt hebben. Ik ben nu zwanger van #2, als dit een meisje is, dan worden het waarschijnlijk wel 3 namen, roepnaam en 2 vernoemingen naar de oma's. Het is echt onmogelijk om daar 1 naam van te maken;) Misschien vinden anderen het gek om de één 2 namen te geven en de ander 3. Maar ik zit er niet mee. Als het een jongetje is, willen we ook vernoemen naar de oma's, maar hoe, dat wordt nog een grote puzzel ?
Ik snap je terughoudendheid met SM. Schrijf het een paar keer op. Onderteken een brief, kijk hoe het staat. En doe vooral wat je mooi vindt. En voor een 2e zie je het dan wel weer.

Lastige keuze hè. Ik snap je bedenking bij de voorletters SM, dat is voor ons reden geweest om een andere 2e naam te bedenken. Het valt misschien niet direct op die letters, maar mijn man dacht dat het in de puberteit niet zo tof is als je deze voorletters hebt... 2 of 3 doopnamen vinden wij niet gek hoor, het staat juist wel mooi als je niet maar 1 voorletter hebt. Mijn man heeft maar 1 voorletter en wilde daarom juist onze kinderen 2 of 3 doopnamen geven ?
Maar zo zie je dat het wel heel persoonlijk is natuurlijk, denk er inderdaad rustig over en maak de keuze die voor jullie het beste voelt! Succes ?

Terug
Bovenaan