Verplicht van 6 flessen na 5 flessen

Hoi,

Mijn dochtertje is 6 maanden en nou moeten we van het CB na 5 flessen. Ze komt nog steeds elke nacht en we zijn dus nu gestopt om haar 's nachts een fles te geven. Als ze 's nachts komt geven we haar de speen en als dat niet helpt brengen we haar na beneden en leggen haar dan in een campingbedje en laten haar daar huilen ( we doen dit beneden omdat mijn man en ik allebei niet tegen het gehuil kunnen).
Nou doen we dit al 2 weken en nog steeds wordt ze 's nachts wakker. Heeft iemand ervaring met het laten huilen en kan iemand aangeven hoe lang dit duurt want ik vind het wel heel zielig

gr Femke
 
Hoi Femke,

Ik heb één vraag voor je. Drinkt jouw dochter die 6de fles 's nachts op? zo ja, dan heeft ze het nodig, wat het CB ook mag beweren. Voor mijn part voed ik mijn dochter vandaag 8 keer, als ze het opdrinkt en het echt nodig blijkt te hebben, dan krijgt ze dat toch...En dat huilen wat al 2 weken bezig is, misschien komt het toch echt wel van de honger. Probeer vanavond (vannacht) om haar die 6de fles te geven en kijk of ze dan stopt met huilen.

Heel veel sterkte!

Groetjes mamma van Johna (01-11-2005)
 
Hoi Femke, het lijkt me vreselijk om je kindje beneden te laten huilen. Wij zijn sinds 2 weken over op 5 flessen 180cc ipv 6 flessen 150cc. Gevolg, Thijs komt nu zo'n 2 x per week weer 's nachts, ole! Ik geef hem dan wel een fles want daarna gaat hij weer heerlijk slapen. Ik geef hem 120cc en eigenlijk wil ik ook gaan proberen om hem 90cc te geven maar dat durf ik niet zo goed. Ben dan toch bang dat hij niet gaan slapen. Misschien een idee om je dochter een kleine hoeveelheid te geven? Heel veel succes en ik lees graag of je wat aan mijn tip heb! Oja Thijs is van 15-10-2005 en weegt al op de 8 kilo. Groetjes Helen
 
Hoi Femke,

Sorry hoor, maar ik vind het belachelijk dat ze jullie verplichten om naar 5 flessen te gaan. Dat kunnen ze ook niet. Als ik jullie was zou ik gewoon weer die 6e fles geven. Want om je dochter nu beneden in een campingbedje te leggen en maar te laten huilen is toch niet te doen. Niet voor haar en niet voor jullie.
Waarschijnlijk heeft ze echt honger en heeft ze die 6e fles gewoon nodig.
Geef gewoon weer een volle fles. En zodra ze minder gaat drinken, geef je minder en zo kun je langzaam die 6e fles afbouwen. En het ene kindje heeft het bij 6 maanden niet meer nodig en de ander pas bij 9 maanden. Ieder kindje is anders en er zijn geen vaste regels die je bij de kinderen kunt volgen.

Mijn dochter is 1 jaar. En ik geef haar nog bv. En zij komt tussen 20:00 en 06:00 uur nog 2 keer en drinkt dan nog 2 borsten leeg.

Veel sterkte......
groetjes Chantal

 
Het cb is een adviescentrum, je kunt ervoor kiezen om het advies naast je neer te leggen!
Jij kent je kind het beste, zij zijn er 's nachts niet bij om te zien of je kind honger heeft of dat er wat anders is.
Mijn dochter is bijna 5 maanden en ze heeft doorgeslapen vanaf 6 weken, maar nu de laatste maand bijna niet meer. Ze komt nu 1 of soms 2 keer per nacht (ik geef borstvoeding). Ik geef haar dan gewoon voeding en meestal heeft ze ook echt honger en drinkt ze supergoed.

Ik weet niet zo veel van flesvoeding, daar zit toch een maximum aan?
Misschien kun je je kindje overdag wat minder in de fles geven, dan kun je 's nachts wat geven. Maar ik ben echt een leek daarin, dus ik kan het fout hebben.

Veel sterkte, en niet laten huilen hoor als je dat niet wilt, dan lig je zelf ook niet lekker lijkt mij!

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
hoi femke,

je moet je eigen gevoel nagaan, je kindje laten huilen is ookniet goed, daar word je zelf onrustig van. mijn meisje is nu  3 maand en krijgt 5 keer 150 cc in haar flesje wat ze niet altijd opmaakt. ze slaapt de hele nacht door. je kind geeft zelf wel aan hoeveel het nodig heeft en anders   kun je misschien nog proberen om haar overdag iets meer te geven in haar flessen, en wie weet slaapt ze dan rustig door. veel succes ermee.
mariska
 
Hoi Femke, zoals de anderen ook al aangeven: het CB kan jou tot niets verplichten!!!
Ze hebben een adviserende functie, maar jij bent degene die bepaalt.
het is toch van de zotte dat jij je kind moet laten huilen omdat zij je dat opleggen?! Hallo, slaat helemaal nergens op.
Je kindje heeft honger en komt voor de fles. Gewoon geven dus. Als je bang bent dat ze over de dag genomen te veel krijgt, snoep je het ergens anders wat weg of geef je door de dag wat minder.
Een kindje geeft het m.i. zelf wel aan of het nodig heeft of niet. Ze slaapt wel door als ze genoeg heeft.
Dus....gewoon geven, is mijn advies en niet te veel aantrekken van het CB. Ze zijn niet heilig!!!
Succes, groeten, Claudia.
 
He hallo,

Zoals al eerder meerdere malen is gezegd, volg je gevoel. Als jij vindt dat je kindje die fles nodig heeft en als jullie je er beter bij voelen...DOEN!!!!!!

Ik heb wel een tip voor je. Je kunt aan de laatste fles wat nutrix toevoegen. Dat vult net even wat meer. Je kunt ook voeding voor hongerige babies geven met die laatste fles. Dat is helemaal voedzaam. Tja misschien gaat ze dan wel doorslapen, maar misschien ook niet. Heel veel succes ermee....enneh, je kindje laten huilen als je er niet goed bij voelt...lekker niet doen.(het cb kan de pot op)

gr Linda
 
Terug
Bovenaan