Hoi Hoi,
Wat een vervelende situatie. Ik herken veel in jullie verhaal. Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en heeft ons de eerste 6 maanden ook 's nachts bezig gehouden. We hadden alles geprobeerd, eigenlijk alle tips die je ook op dit forum leest. Wij hebben een maande gelden besloten om ook het roer om te gooien, dit omdat we beide het gewoonweg niet meer aankonden. Alleereerst hebbenwe zijn voedings en slaapschema aangepast.
Mijn zoontje sliep eigenlijk best wel veel overdag en hele korte slaapjes. Nu kregen wij de tip om ervoor te zorgen dat hij 's ochtends niet langer dan 45 minuten mocht slapen en uiterlijk tot 10.00 uur.Om 12.00 uur kwam dan een lange slaap van ongeveer 2 a 2.5 uur en dan, indien nodig van 16.30 uur tot 17.00 uur. Dit slaapje mocht dan nooit langer zijn dan 30 a 45 minuten. De bedoeling is overdag max 3.5 uur te slapen en de rest dus 's nachts.
De voedingen deden wij gewoon op ons gevoel. Wel zorgden we ervoor dat hij genoeg op had overdag. Toen we met deze veranderen begonnen hebben we ook de nachten aangepakt. Toen gaven wij nog een late voeding, tegen 22.00 uur. Dus ik kon op 10 vingers natellen dat we rond 03.00 uur 's nachts gewekt zouden worden.
Wat wij 's nachts hebben gedaan is het volgende, wanneer we hem hoorden luisterden we eerst naar zijn huil, dat al vrij snel overging tot hard volume. Ik ging er dan heen, zei niks, knuffelde hem, speen erin en weer weg. Dit de eerste nacht zo'n 2 uur lang en toen viel hij ineens in slaap. De daaropvolgende nachten ging het ook zo maar het huilen werd wel minder. Moe waren we toch dus deze huilnachten konden er ook nog wel bij. Kijk, verschil tussen huilen en huilen is er. Wij merkten dat het huilen anders was dan huilen bij pijn. Dat zul jezelf ook herkennen.
Ook kregen wij de tip om het heel donker te maken op zijn kamer. Geen streepje licht want dat kan al een reden zijn om uit de lichte slaap te ontwaken.
Uiteindelijk werd onze zoon nog wel wakker maar ging toen kletsen en nu sinds een week of 2 horen we hem niet meer. Ik geloof wel dat er een soort gewenning kan ontstaan, wakker om het wakker worden.........
Voordat wij dit alles besloten kun je van mij aannemen dat er genoeg onzekerheid was hoor. En met die flessen, doe dit aub op je eigen gevoel. Mijn kindje dronk heel lang 6 of 7 flessen en dan kleinere hoeveelheden...elk kind is verschillend! Ik ga nu naar het CB voor het wegen en meten en de rest toe maar.
Nou heelveel sterkte en ik hoop dat je wat hebt aan het hele lange verhaal!!!!!!!
Groetjes Celie en een fijne zondag!
Ps ik heb de tips uit het boek de tevreden baby, maar heb alleen de grote lijnen gevolgd!