Verre vakantie-ervaringen

Wie van jullie heeft er al eens een vliegvakantie gedaan met de kids? Wij hebben in september  bijna 4 weken in een volgepakte auto door Tsjechie, Oostenrijk en Duitsland rondgereisd (3 verschillende hotels en 1 vakantiehuisje). Nu zitten we te kijken wat we dit jaar willen en ik heb eigenlijk mijn zinnen op Malta gezet. Hans wil daar ook wel heen maar hij vindt het linksrijden nog niet helemaal jevanhet, is bang dat Lydia wat overkomt...
Tegen het vliegen zie ik niet zo op, het is maar 3 uurtjes en we zijn met zijn tweeen met 1 kind dus dat komt wel goed. In Malta zouden we dan (bij de reis die we op het oog hebben) op het vliegveld in een huurauto stappen en zelf naar het hotel rijden. Daar zijn we dan een halve week, dan door naar een hotel op het volgende eiland, waar we dan een week verblijven, en daarna nog een halve week terug in het eerste hotel. We zijn dan volledig vrij om te gaan en staan waar we willen, en aangezien daar genoeg 'ouwe zooi' staat, vermaken we ons daar wel. Zelf denk ik eigenlijk dat Lydia zich ook wel redt, ze kan zwemmen, visjes kijken in de zee (glasbodemboot), er is een dierenpark met shows en genoeg kitsch om door gefascineerd te zijn lijkt mij zo. En geen 17e- eeuws porselein om op af te rennen dus dat scheelt weer . Volgens mij is dit (ze is dan bijna 2) de makkelijkste leeftijd om mee te reizen, zelfstandiger dan afgelopen jaar, en toch nog erg snel tevreden.
We zitten eigenlijk wel een beetje in over het autostoeltje, hebben nooit een auto gehuurd, maar we gaan er vanuit dat als we dat vooruit aangeven (via de site vh reisbureau) dat zij er dan maar voor moeten zorgen, toch?! Het zijn maar kleine eilanden dus als het stoeltje maar veilig is, comfort is wat minder van belang.

Wat betreft het bedje: dat vind ik wel een lastige: bedje kan niet worden gegarandeerd bij de hotels, en als het er is (je moet  27 euro extra  betalen voor een essentie), wat tref je dan voor smoezelig iets aan? Ben best makkelijk in een hoop dingen, ook mbt Lydia, maar een schoon bedje dat niet is ondergespuugd door andere kinderen voor Lydia vind ik wel erg belangrijk! Heb vandaag wat zitten surfen en gezien dat er verschillende soorten lichtgewicht bedjes zijn, ook voor peuters, van Nomad, Kiwi en Deryan. Heeft iemand daar ervaring mee? Ze zijn best prijzig maar ook wel weer goed verhandelbaar volgens mij via Marktplaats. Ons gewone campingbedje past natuurlijk nooit in de koffer en er mag maar 10 kilo extra, inclusief buggy, mee voor Lydia, dus zo'n lichtgewicht bedje van 2-3 kilo zou wel ideaal zijn (de rest proppen we wel in de koffer van Hans, die neemt toch nooit veel mee en het is daar lekker weer dus die korte kleertjes van Lydia nemen niet zoveel ruimte in beslag).
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, misschien kan ik Hans dan definitief overtuigen.
Groetjes, Rianne en Lydia

Hoi Rianne,

Ik heb zelf in de reisbranche gewerkt (zowel op een reisburo als als hostess op diverse vakantiebestemmingen) en een kinderbedje is er echt wel. Een reisburo mag hiervoor geen garantie geven, maar het is overbodig om een essentie te betalen hoor.

Doorgaans zijn het matrasjes met een plastic hoes, wat dus gemakkelijk schoongemaakt kan worden. Je kunt natuurlijk je eigen beddengoed meenemen hiervoor, wel zo'n fris gevoel, maar doorgaans in de wat betere acco's wordt het beddengoed ook voor de kinderbedjes goed verzorgd.

Wij zijn met onze tweeling toen ze 1 werden naar Tenerife geweest, vond de vliegreis toen een drama, maar dat was meer omdat we beide een kind moesten vasthouden en ze toen zelf nog niet konden lopen en je dus letterlijk klem zit en geen kant op kon. Wij hadden daar een RIU acco geboekt (RIU Adeje appartement) wat erg goed verzorgd is. Waren hier zelf zonder kinderen ook al geweest, dus wisten wat ons te wachten stond. We willen dit voorjaar weer hier naartoe, en dit jaar zal het makkelijker zijn omdat ze nu meer zelf kunnen (of niet... overal aan zitten enzo en niet willen zitten...) maar ja.

Wat je ook nog kunt doen is een extra stoel bijboeken, dus dat je ze alleen tijdens start en landing op schoot moet houden en ze verder tijdens de vlucht op haar eigen stoel (tussen jullie in) kan zitten. Hou hier wel rekening mee dat je dan wel als een van de eersten moet inchecken, want anders kunnen ze geen stoelen naast elkaar meer garanderen !!!! Een reisburo kan hier ook verder geen garanties voor maken, dus vroeg naar de luchthaven en eventueel zelf de luchtvaartmaatschappij inlichten als extra zou kunnen. Mocht je reisburo hierbij willen helpen, is dit meegenomen !

Kijk anders ook eens op www.zoover.nl voor vakantie ervaringen van anderen.

Succes ermee !

Groetjes Marasje

Hoi Rianne,
Een buggy tellen ze niet mee met bagage. Die mag tot 7kg wegen. Dus als jij je campingbedje wil meenemen zou ik gewoon wat minder meenemen. Ik heb naar Mexico wel mijn eigen camping bed meegenomen alleen voor bij het zwembad. Was erg blij dat ik m heb meegenomen want iedereen vroeg aan mij of ik het bedje van het hotel had haha.
Liefs Esther
ps hoe gaat het met je scriptie? volgens mij ben je actiever geworden sinds je afscheidstopic haha geeft niet hoor gezellig!!

Hoi Rianne,

Wij hebben afgelopen zomer ons eigen bedje meegenomen voor Nina naar Spanje.
Dat was dus de Deryan.
weegt iets van 5 kilo, en paste makkelijk in de koffer, je kon hem zelfs als handbagage meenemen. Ideaal, je hebt je eigen bedje.
Dat wou ik zelf ook graag en nog een pluspunt, omdat het een tentje is zijn ze direct tegen muggen en ander ongedierte beschermt.
Succes,

groetjes Jantine mv nina

Hoi Esther en Jantine,
Sorry, had jullie reacties over het hoofd gezien. Esther, de reis die wij op het oog hebben is met Transavia, en dan hoort de buggy (tot 5 kilo mag ie mee naar de gate, maar wij hebben een Maclaren dus das geen probleem) al bij die 10 kilo volgens hun voorwaarden. Het gewone campingbedje is echt te groot om mee te slepen vind ik en we hebben ws niet zo'n hele grote huurauto.
Jantine, die Deryan lijkt mij ook wel wat, is iig al een stuk  goedkoper dan een Nomad. Heb de Nomad vandaag ff bekeken in een winkel en vond hem nog aardig wat ruimte in nemen (zo een halve koffer). Hoe is dat met de Deryan? En hoe vond jouw meisje (sorry, ben  haar naam ff kwijt) het in zo'n tentje? Juist vanwege dat gaas lijkt het mij ook wel wat. Er zit standaard een matrasje bij toch? Hoe ligt dat? Ben benieuwd.
We gaan nog maar eens verder filosoferen, want ik heb het nu eenmaal in mijn kop dat ik naar Malta wil,e n dan gaat dat er niet gemakkelijk uit
Groetjes, Rianne

Hoi Rianne,
Vorig voorjaar zijn wij naar Kreta geweest, met Transavia. De buggy en rugdrager werden niet bij de 10 kilo gerekend. Als dat nu wel zo is betekent het niet dat het niet mee kan, maar dat je extra moet betalen. Maar het gemak dat je er van hebt...
Als je naar een behoorlijke accomodatie gaat dan zou ik geen bedje meenemen, lijkt me wat overdreven. Het bedje daar voldeed prima. Het had 2 wielen zodat we Julian op de slaapkamer lieten inslapen en als wij naar bed gingen verhuisden we hem naar de keuken, erg handig met wielen. Sochtends schoof ik hem dan zo naar buiten, onder de bomen.
Alvast een fijne vakantie!
Ellen mv Julian

Oh, en ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar houd er rekening mee dat Malta in het hoogseizoen errug heet kan zijn.
Als je gaat, neem dan ook een kijkje op Gozo, is lang niet zo toeristisch, wel gezellig!

Hoi Ellen,
Ja, ik denk dat we toch maar moeten vertrouwen op het bedje...
Heb haar net bij de Babydump zo'n tentje (Deryan) uit laten proberen, ze durfde er wel in maar was bang dat ze moest gaan piaap doen, en dat terwijl ze thuis net uit bed kwam
Maar jij bent op Malta geweest? Wij hebben een reis op het oog die zowel Malta (Mellieha) en Gozo (Marsalforn ofzoiets) aandoet. Weet jij of Malta een beetje kindvriendelijk is (kinderstoelen enzo)?
Ik zal de site van Transavia ng eens bekijken, mss heb ik het verkeerd gelezen. De buggy gaat hoe dan ook mee idd. Ze loopt als een kievit maar wil haar soms toch even vast kunnen zetten.
We willen in juni gaan, dan valt het nog mee met de hitte, rond de 20 graden heb ik begrepen, dat lijkt me wel oke
Groetjes, Rianne en Lydia

Terug
Bovenaan