Vers of een potje

Hoi mama's,

Sigrid is nu 5 maanden en ben reeds begonnen met bijvoeden. Ik was plan om alles lekker zelf klaar te maken. Ik heb zelfs  ook van de Goed Heilig man een keukenmachine gekregen, echt een hele mooie met rasp-standen, pureerstanden en ga zo maar door.
Maar ja, nu werk ik inmiddels (en wel 4 dagen) en het komt er gewoon steeds niet van. Dus die potjes zijn zoooooooo handig!!! En vooral zoooooo  makkelijk!!!

Wat doen jullie en hebben jullie misschien tips om wel vers te geven????

Bedankt!

hoi,

Ik probeer ook zoveel mogelijk vers te geven, maar dit lukt niet altijd, zeker niet op de dagen dat ik werk. Dan is een potje inderdaad wel errug makkelijk.
Wat ik wel doe is meerdere maaltijden tegelijk maken en dan invriezen. En ik kook alles in 1 pan (aardappels/groente/vlees).
Ook probeer ik zoveel mogelijk hetzelfde te geven als wat wij eten, de groente heb ik dan toch al schoongemaakt en hoef ik alleen een portie voor haar er uit te halen.
Kijk eens op www.keukenkikker.nl voor lekkere receptjes.

Succes ermee !

haha,ik ken het gevoel maar die luxe is je echt alleen gegegund als je 1 kind hebt!
het is niet te betalen met twee of meer.
gelukkig eet de oudste allang geen potjes meer (hy is twee jaar tien maand) en kan ik het me soms wel veroorloven van af en toe potjes te geven.
ik vind het voordeel dat je bessen(potjes)kan geven in de winterperiode of smaken waarvan je anders teveel van moet kopen(mango,ananas,meloen)
maar groenten kan je ook vers kopen en heel even koken in water en op doek laten afkoelen en dan in de diepvriezer stoppen,zo kryg je allemaal losse groenten die je dan naar behoefte kan mengen en koken voor groentenpap(ook heel makkelyk voor soep)
gaat heel goed met broccoli,wortelen,bloemkool,boontjes e.d.
groetjes!

Hoi,
Ik kook ook zelf voor mijn meisje. Het is niet zo veel werk vind ik. Je moet toch koken voor de rest van het gezin. Ik kook ook de groente en aardappel tegelijk in 1 pan. Soms kook ik op het laatst een stuk appel mee. Afgieten, prakken en klaar!
Groetjes.

Potjes krijgt ze meestal als we of te pittig eten, of als we op visite zijn. Maar meestal kan ze toch met de pot mee-eten.

Ellen is nu zo groot dat ze zelfstandig losse stukjes eten met het
handje opeet, dat is eigenlijk nog handiger dan haar die olvarit drek
naar binnen werken.

Hoi!

Ik heb ook altijd zelf gekookt voor Stan. Hij is nu inmiddels 12,5 maanden en begint nu langzaam met de pot mee te eten.
Als ik voor ons zelf gerechten kookte wat  voor hem ook geschikt is, dan maakte ik wat extra klaar voor in de vriezer. In een boterham- of diepvrieszakje ging één portie A, V of G. Zo had ik altijd een voorraadje vlees, groente, pasta, aardappeltjes enzovoorts. Af en toe ging ik 's avonds even wat extra koken om de vriezer aan te vullen (of in het weekend). Een enkele keer dat we niet thuis gingen eten ging er óf een bevroren portie eten mee óf een potje.
De tijd dat je er mee kwijt bent, valt reuze mee. Hij lijkt meer werk dan je zal verwachten.

Toen mijn zoontje nog zo jong was (6-7 maanden), pureerde ik de voeding voordat het de vriezer in ging en dat deed ik in ijsblokjes-vormpjes. Als het eten bevroren was deed ik het in  boterhamzakjes zodat de vorm opnieuw te gebruiken is. Het is wél handig om een  zo'n  flexibele vorm te gaan gebruiken en voor vlees een klein beetje invetten met boter/olie. Dan krijg je ze er beter uit. Zo kreeg hij twee blokjes groenten, twee blokjes rijst/aardappel, 1 blokje vlees/kip.

Veel plezier!

Groetjes Marieke

Ik heb geen keuze met Dylan, hij vind babyvoeding uit potjes maar niks,Dus moet wel vers.Neem dus als ik opstap ben een fles melk mee, 1banaan& een boterham. En dan zit  t altijd goed  bij hem.
Groetjes Maro,Dylan&Brendan

Tja, te veel werk te ingewikkeld? Je moet toch zelf ook eten? Of eten jullie bijna geen groente en aardappelen? Want dan kook je toch gewoon meteen voor je kind?
Het is maar net wat je wilt

Terug
Bovenaan