Vers of een potje

Hoi,

Ik vind het ook makkelijk hoor.

Wij eten bijna nooit gewoon aardappelen en groenten en vlees. Aardappelen eten wij helemaal niet, alleen bij frietjes. En vlees eten wij ook niet elke dag. Wij maken nogal veel aparte dingen klaar en dat geef je toch niet aan je kleintje.

Wel kijk ik bijvoorbeeld wat voor groente er in de reclame is en dan kijk ik in mijn kookboek naar recepten hiervan. Dan maak ik wel eens vers klaar, maar dit is misschien 2x per week. Ik heb wel wat in de diepvries zitten, maar wij hebben niet veel ruimte.

Dus lekker potjes voor Youri en zeker op de dagen dat ik werk.

Groetjes,
Maike
 
HI

ik heb eigenlijk altijd gekookt en geen potjes gegeven, eigenlijk alleen als we op bezoek ofzo waren. En heb je wel is aan die potjes geroken? Ik vondt het zelf echt vies ruiken. Denk ook doordat we eigenlijk geen potjes hebben gegeven dat het eten vanzelf makkelijker ging. Het is toch niet zo fijn gepureerd als je het zelf maakt dan die potjes, dus eten met stukjes is eigenlijk nooit een probleem geweest (hij is nu al 16 maanden). Vers eten vindt hij ook lekkerder. Veel werk vondt ik het niet, ik maakte gewoon meerdere porties, vroor die in kleine bakjes in. Ook kookte ik 's avonds  in een apart pannetje een paar porties van wat wij aten (dus zonder zout). En nog steeds heb ik bakjes in de vriezer voor als wij een pizza ofzo hebben krijgt hij zelf gemaakte spagetti, gewoon een kwestie van wat meer maken als je aan het koken bent.

Groetjes,
Lia
 
Hoi Sigrid,

Ik werk ook vier dagen en ben meestal pas rond half 7 thuis.  Ik vind die potjes prima, maar  ik  probeer sinds een maand of 2 om 1 of 2 keer per week apart voor hem voor meerdere dagen te koken en fruit te pureren en dan in te vriezen.  Ik  doe aardappels,  groente en kip in 1 pannetje, gehakt bak ik apart.  Als ik het gepureerd heb, doe ik het in kleine  plastic bakjes in de vriezer. Ik plak er een sticker op met daarop groente of fruit, want anders zie ik het verschil niet goed.

Ik vind het leuk om te doen, maar als ik er een  keer geen zin in heb dan eet hij gewoon potjes hoor.  Meestal kook ik voor hem op mijn vrije dag en in het weekend. Om doordeweeks 's avonds eerst te gaan koken en mijn zoon van 8 maanden mee te laten eten met ons zie ik niet zitten.  Dat wordt veel te laat. Het komt nu al eens voor dat hij in slaap valt in zijn kinderstoel.  Wij eten wel regelmatig aardappels, vlees, groente, maar niet zoutloos en zonder kruiden. Dus wacht ik met mee-eten liever  tot hij een jaar is.

Ik geloof niet dat die potjes niet goed voor hem zijn. Wel duurder, maar ik kan het betalen dus waarom zou ik het laten. Over een paar maanden kan hij ook eten wat wij eten en dan ben ik van plan om iedere dag voor ons wat extra te koken dat ik dan de volgende dag voor hem kan opwarmen. Dan  kan hij  gewoon op tijd gaan slapen.  

Als je zelf gaat koken pas dan op  met champions in je prakje. Op keukenkikker staat een recept met champions vanaf 6 maanden. Dat heb ik gemaakt en daar kreeg mijn zoon hele erge buikkrampen van. Zielig joh. Dat doe ik dus voorlopig niet meer.

Groet
Lies
 

Hallo allemaal!
Wat een reakties met dit onderwerp!!! Haha! Ik gebruik zelf nog steeds groente potjes. Het fruit pureer ik wel zelf, maar met de groente lukt dat nog niet echt. Ik heb er 's avonds gewoon geen zin meer in . Ik ben laat thuis en we eten meestal ook nog iets wat Bram niet mag. Bijna nooit aardappel groente en vlees. Of salades en dat is toch ook nog geen succes met die kleintjes. Ik neem het me braaf voor om eens een avond of een middag er voor uit te trekken, maar da's nog niet gelukt. Ik vind die potjes gewoon lekker handig en duur.... Tja.... We kunnen het blijkbaar missen. Wel vind ik dat er weinig variatie in de potjes zit en dat er veel wortel gebruikt wordt. En ja! Ik moet er niet aan denken om het op te eten! Het ruikt niet erg lekker, maar ik kan meestal wel de groente eruit halen wat betreft geur en het ziet er allemaal hetzelfde uit.Maar goed het voornemen ligt er hier nog steeds, wie weet...... Groetjes Karen
 
Hoi,

Ik maak de fruithapjes eigenlijk al vanaf het begin zelf, maar ik ben overdag bij huis dus heb daar ook gewoon de tijd voor. Ik vries zelf niks en maak het per keer vers.
Groente heb ik tot een goede 8 maanden eigenlijk alleen uit potjes gegeven, omdat Daan mijn kookkunsten niet waardeerde. Nu kreeg ik een week of 3 geleden een info boekej van nestle en daar stond in dat je vanaf 8 maanden zout en kruiden mocht gaan introduceren, en sindsdie eet Daan geregeld met de pot mee en krijgt nu nog ongeveer 2 potjes groente in de week.
Macaronie heeft hij nooit uit een potje gehad dit eet hij sinds hij 7 maanden is geweest al met ons mee.

Groetjes Saskia
 
Hoi
Ik geef vanaf 6 maanden bijvoeding en heb steeds alles zelf gemaakt. Ons zoontje is nu 11,5 maand en eet volledig met de pot mee. Wij voegen zelf nooit zout toe  en als we wat sterk gekruids eten dan zorg ik dat ik een portie voor hem opzij zet voordat ik de kruiden erbij voeg.
Ik ben begonnen met al het eten, behalve  fruit,  te pureren en bij 9 maanden te prakken.Momenteel wil hij alles zelf eten dus mag hij met zijn handjes eten en krijgt hij niets meer geprakt. Het wordt wel een kliederboel maar hij eet en dat vind ik het belangrijkste.
Het fruit, vrnl zacht fruit,  gaf ik direct al in stukken.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan