Vers of uit een potje??

A

Anoniem

Guest
Ja ik dacht, ik heb nog een paar zaken 'on my mind'.
Nl wat geven jullie qua warm eten? Vers of een potje? Of afgewisseld?
Ons mannetje vind die potjes echt niet te eten. Dus geef ik vers, net zo makkelijk want wij moeten toch ook eten...
Hij wil fruithap nu wel van een lepel maar groente en aardappel eet hij alleen als ik hem een stukje in zijn mond geef.....Herkenbaar?
En kan ik hem broocolli geven?
 Gr. Bloem

Paige, onze dochter, krijgt afgewisseld potje of vers.
Ik ben net met vakantie geweest en toen heb ik lekker makkelijk gedaan.
Ik heb wel gemerkt dat ze potjes van verschillende merken wel of niet lekker vind.

Ik ben er wel van overtuigd dat vers altijd beter en lekkerder is.
Misschien nog een leuke tip: www.keukenkikker.nl
Hier vind je hele leuke en lekkere recepten voor je kleintje.
Ik maak vaak 1x in de zoveel tijd diverse gerechten klaar en doe deze in de vriezer (dan ben je wel even bezig, maar heb je een lekker voorraadje).

Paige eet altijd van een lepel of een vork.
Ze probeert zelf wel eens iets te pakken met haar handen, maar dat gaat nog niet altijd goed. Banaan glijdt uit haar handen, maar het gaat steeds beter.

En broccoli kun je gewoon geven hoor. Paige vindt dit heerlijk met een aardappeltje en een beetje kaas en ham erdoor, hmmmm.

Succes ermee.
Deborah

Hoi,

Heather krijgt meestal vers, maar soms doen we makkelijk (of is mama vergeten een potje uit de vriezer te halen) en dan is het echt smullen geblazen want dan krijgt ze olvarit. Want alhoewel ik er helemaal van overtuigd ben dat vers niet alleen beter is maar ook lekkerder, deelt mijn dochter deze mening niet .

Nou ja, ook van vers eet ze smakelijk hoor, alleen die olvarit is in no time weg. (Alhoewel ze wel echt een voorkeur heeft.)

Wat vinden jullie kinderen lekker en wat niet? Heather is bijvoorbeeld dol op pasta, rijst en zalm. Bonen en kikkererwten vindt ze niet lekker. Bruine bonen met appeltjes een feest? Nou hier niet. Ik had laatst een supermakkelijk en (vond ik zelf) best smakelijke maaltijd voor haar gemaakt (bloemkool/kikkererwten/kokos). Volgens mij moest ze dit in één keer smakelijk weg eten. Drie happen! Drie! Als ik er maar heel veel appelmoes doorheen doe dan eet ze het wel redelijk weg, Echt, dat kind heeft geen smaak.

Groetjes, KT

hihi, wat grappig dat die kleintjes al zo'n uitgesproken smaak kunnen hebben! Die kleine van mij krijgt vers als ik niet werk en op de 3 dagen dat ik wel werk en weinig tijd wil nemen om te koken, krijgt hij een potje. Hij vindt het alletwee lekker. Als ik zelf kook dan krijgt hij gewoon wat wij eten, behalve dan hetgeen niet goed voor hem. Ook fruit maak ik vers en dat doen ze op het kdv ook trouwens. Hij lust het allemaal. Alleen die boterham, daar is hij nog niet dol op.

groetjes
Mie

Hier een erg luie moeder; lekker uit een potje! Ze heeft er erg lang over gedaan om überhaupt wat te eten, dus ik zag mezelf voor dat kleine beetje niet uitsloven in de keuken.
Fruit doe ik wel vers overigens.
Ik kook voor mezelf altijd met vrij veel zout, dus haar daarvan mee laten eten gaat niet.

Sil

Wat doen het soms heel makkelijk en soms ook vers maken. Ligt er een beetje aan hoeveel tijd we hebben en wat we zelf eten. Als wij zelf bijvoorbeeld iets pittigers eten of we hebben allebei gewerkt dan krijgt hij een potje. Maar eten wij gewoon hollandse pot dan eet hij lekker mee. Stijn smult van alles wat we hem voorzetten, alleen kiwi en avocado vond hij bah!! Alles gaat van een lepeltje en brood eet hij van een vorkje

Carina

Hey!!

Hier ook een potjesmem... Ze vind het heerlijk, groeit als kool... Perfect toch?

x memke

Hallo,

op de dagen dat ik werk krijgt meneer een potje, en dat is echt smullen geblazen. Heeft wel een voorkeur voor de Olvarit potjes en dan met name de bruine bonen met appeltjes. De andere dagen eet hij met de pot mee, en hij vindt bijna alles lekker.
Fruit krijgt hij eigenlijk altijd vers, en als ik dan eens een potje geef, dan is ie er niet echt fan van...

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan