Vers of uit een potje??

Broccoli kun je zeker geven!
Hier krijgt ze ook de ene keer vers en de andere keer een potje.
De warme hap vind ze vers (nog steeds!!)  niet lekker, maar ik blijf proberen! Meestal krijgt ze dus een potje, en die vind ze heerlijk. Zo'n 1 keer in de week probeer ik vers te geven, maar dat lukt dus nog niet zo.
Fruit krijgt ze meestal wel vers. Vind ze echt heeeerlijk! Potjes fruit krijgt ze ook hoor, als ik toevallig geen fruit meer heb of omdat het op dat moment gewoon even makkelijker is... Vind ze ook heel lekker, maar vers fruit is toch favoriet!

Ha,

Fruit probeer ik elke dag vers te geven. Alleen op de dagen dat ik werk krijgt ze een potje. En ze vind het heerlijk (maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ze potjes ook prima vindt).
Groente wisselt nog een beetje, maar ik merk dat ze het zelfgemaakte eten lekkerder vindt (aan die potjes vind ik zelf eigenlijk ook kraak noch smaak zitten). Dus ik wil wel proberen om meer zelf te koken. En dat mondje dat meteen al weer open gaat als ze  net een hap  doorgeslikt heeft, is een extra stimulans om het te doen.

Hoi,

Hier dus een potjes-mama... en dat komt doordat ze ging spugen van zelfgemaakt (ander structuur en sterkere smaak)
Nu eet ze alleen nog maar potjes als wij iets eten dat zij (nog niet) mag.

Ik dacht dus ook altijd dat vers "beter" was, maar niets blijkt minder waar.
Bij de potjes worden dus de groente onder bepaalde omstandigheden gekookt dat er niets aan de vitamines verloren gaan.
Ik wilde het dus niet geloven.. maar zit wel enige logica in... het (kook)  vocht wordt gebruikt om het dunner te maken.
Maar ja, vers vind ik alsnog beter (al is het alleen maar voor de potomonee en de smaak)

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ik wil Thomas (7,5 maanden) zoveel mogelijk met ons mee laten eten, maar ben dus onzeker over alles waar zout en kruiden in zit. En als je er dus op gaat letten eten we vaak al voorgekruid vlees en ook nogal eens van die chicken tonight enzo en ik weet dus niet of Thom dat mag hebben. Dus krijgt hij vaak een potje, waar hij nu wel heel erg aan gaat wennen. Ikzelf hou van Hollandse pot (aardappelen, vlees en groente) dus dat zou geen probleem zijn, maar mijn man wil liever chicken tonight enzo dus daar wil ik dan ook rekening mee houden. Echt wel lastig. Weet iemand of ik te voorzichtig ben?

Nynke eet potjes of vers. Haar maakt het echt niet uit! Het is af en toe net een klein vogeltje als ze haar mondje open doet
Ik probeer zoveel mogelijk vers te geven. Ik maak meestal 2 porties, 1 geef ik die dag en de andere vries ik in.
Ze eet nog niet zo lang groente en fruit maar tot nu toe lust ze alles. Banaan gemixt met aardbei is 1 van haar favoriet!

Ida, ik zal Chicken tonight nog niet geven omdat Nynke nog maar een maandje aan het oefenen is met hapjes. Het lijkt mij nogal gekruid enzo.....

Hoi,

Nee hoor, met de kant en klare dingen (zoals chicken tonight) zit idd erg veel zout in.
Daar zou ik ook zolang mogelijk mee wachten.
Maar als jullie dat eten kan je bijvoorbeeld wel een stukje (ongekruid) kipfilet kunnen koken/bakken met een tomaatje (ontveld)/courgette en rijst of aardappels erbij.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ik heb dat precies gedaan pas. Kip met tomaat en courgette en aardappel. Hij wou dat dus echt niet hebben, terwijl als hij dat uit een potje krijgt, lekker zit te smullen!
Ik heb van dat zelfgemaakte hapje ook wat geproeft en het was echt lekker, maar Thomas ging er van huilen. Vond het echt niet leuk.

Anne krijgt 'verse' groente. Ik maak het zelf en vries het in per portie. Als we iets eten wat zijn ook mag dan maak ik dat ook voor haar klaar, zoals spinazie. Met fruit gaat het net zo.
Uit potjes wil ze niet. Is niet lekker ofzo.  Maar er is ook niet veel vegetarisch te vinden in die potjes, echt heel weinig keus.

Groetjes,
Natasja  

Terug
Bovenaan