verschil bij 2e/3e zwangerschap?

Bij eerste zwangerschap had ik eerste drie maanden nergens trek in en at weinig. Nu weer hetzelfde, maar at wel iets meer. Zolang het maar geen aardappels waren, blegh

Mijn buik is groter dan bij de eerste, bij beide draag ik wel errug naar voren.

Myrthe was beweeglijk, die draaide in mijn buik veel. Deze is een echte danser, voetballer en handballer in 1. Als ik een uurtje niks voel is het lang, terwijl bij mijn dochter net andersom was.

De tijd gaat veel sneller, kamer is nog niet af :-(

Bij de eerste had ik veel last van mijn bekken, bij de tweede een stuk minder en nu bij de derde doet het toch weer behoorlijk zeer. Bij de tweede was ik misselijk, bij de 1e en de 3e helemaal niet. Ik ben wel bij alle 3 in het begin de nodige kilo's kwijtgeraakt. Ze daalden bij mij allebei niet in waardoor ik nu dus mijn derde keizersnede tegemoet kan zien. Ik ben nu nog gestructureerder dan bij de vorige twee. Ik snurkte bij de 1e en 2e en nu nog niet. Bij mijn 1e droeg ik heel breed (meisje) en bij de 2e en 3e heb ik echt een puntbuik (zijn allebei jongens) Bij de 1e en de 3e was ik na 3 maanden zwanger en bij de 2e meteen. De tijd gaat inderdaad sneller bij een 2e en 3e zwangerschap, maar gelukkig is hier alles zo goed als klaar.

Bij de eerst een isschias, bij de tweede ging het goed en nu bij de derde weer isschias alleen erger.
Nu draag ik heel erg naar voren en laag, bij de eerste iets naar voren maar hoger en bij de tweede rondom.
Bij alle drie wel misselijk en veel vocht vast houden.
Bij de eerste niet veel beweging gevoeld ivm placenta wat aan de voorkant lag en bij tweede normaal en nu heel erg beweeglijk.

De tijd gaat nu inderdaad erg snel nog geen 10 weken meer.
Wij hebben alles zo goed als klaar, nog even wat kleine dingetjes halen.

mijn zwangerschappen zijn vrijwel gelijk zowel van kwaaltje als beweging van het kindje, ook de groei van de kindjes gaat vrijwel gelijk op. de eerste 20 weken veel misselijk en veel spugen. een mooie puntbuik aan de voorkant, niet rondom. bekken klachten, nu wel eerder en erger. alleen ben ik nu nog maar 3 kilo aangekomen, en bij de eerste was dat al 16. het zijn allebei meisjes

bij de eerste had ik alleen last van mijn rug als ik veel had gelopen bijv. op het werk. nu erg veel last van mijn bekken.
het tweede verschil is dat dit kindje veel drukker is dan de vorige. verder verloopt alles zo'n beetje hetzelfde.

De eerste twee keer ben ik misselijk geweest de eerste drie maanden, nu totaal niet (en toch weer een meisje!).
Ik ben nu wel heel weinig aangekomen, nog maar 3 kilo, ik heb gewoon geen tijd om te zitten met een kleuter en een peuter!
De eerste zwangerschap heb ik alles fluitend gedaan, de tweede was zeker zwaarder, er liep al een peutertje rond. En nu gaat het eigenlijk weer makkelijker, ik ben nu gewend dat er weinig tijd is voor mezelf.

Misselijkheid, bij de 1e alleen in de 3e maand, bij 2e de begon met 6 weken en is nu nog steeds. ´k Heb ook nauwelijks eetlust deze zwangerschap en kom ook niet veel aan, bij de eerste op het eind wel 20 kg meer dan voor de zwangerschap.
Vermoeidheid, nu meer als bij de eerste door gebrek aan rustmomenten.
Buik, naar mijn mening hetzelfde alleen deze is al wat verder dan bij de eerste. Puntbuik, dat is denk ik gewoon mijn vorm.
Bij de eerste veel spierkramp in de kuiten door Calcium gebrek, nu vrij weinig. Het begint net wat te komen.
Gevoel van het kindje is ook anders, Thomas was een echte trappen, die kon echt zeer doen, deze nog niet zo erg. Meer kriebelen en duwen.

Over het algemeen alle klachten beginnen eerder en zijn heftiger. Harde buiken bij de 1e met 30 weken nu al vanaf 20 weken. Ze zijn pijnlijker, vaker en ik heb er soms spierpijn van.

Veel rugpijn, bekkenpijn en denk ik een zenuw die soms beklemd raakt in mijn rug, zere rechter arm en gevoelloosheid in mn rechter grote teen wat komt en gaat. Die laatste kwalen had ik de vorige zwangerschap niet en ik heb tussen de zwangerschappen in veel gesport om weer op conditie te komen.
Maar nu voelt het soms alsof alles uit elkaar valt, dus doe ik maar heel goed al mn zwangerschaps spier rek en strek oefeningen.

Terug
Bovenaan