Misselijkheid, bij de 1e alleen in de 3e maand, bij 2e de begon met 6 weken en is nu nog steeds. ´k Heb ook nauwelijks eetlust deze zwangerschap en kom ook niet veel aan, bij de eerste op het eind wel 20 kg meer dan voor de zwangerschap.
Vermoeidheid, nu meer als bij de eerste door gebrek aan rustmomenten.
Buik, naar mijn mening hetzelfde alleen deze is al wat verder dan bij de eerste. Puntbuik, dat is denk ik gewoon mijn vorm.
Bij de eerste veel spierkramp in de kuiten door Calcium gebrek, nu vrij weinig. Het begint net wat te komen.
Gevoel van het kindje is ook anders, Thomas was een echte trappen, die kon echt zeer doen, deze nog niet zo erg. Meer kriebelen en duwen.
Over het algemeen alle klachten beginnen eerder en zijn heftiger. Harde buiken bij de 1e met 30 weken nu al vanaf 20 weken. Ze zijn pijnlijker, vaker en ik heb er soms spierpijn van.
Veel rugpijn, bekkenpijn en denk ik een zenuw die soms beklemd raakt in mijn rug, zere rechter arm en gevoelloosheid in mn rechter grote teen wat komt en gaat. Die laatste kwalen had ik de vorige zwangerschap niet en ik heb tussen de zwangerschappen in veel gesport om weer op conditie te komen.
Maar nu voelt het soms alsof alles uit elkaar valt, dus doe ik maar heel goed al mn zwangerschaps spier rek en strek oefeningen.