verschil bij 2e/3e zwangerschap?

Hallo Reneke

Bij Aniek heb ik helemaal rond gedragen en bij deze is het echt een punt naar voren het is dan ook een jongen.
Bij Aniek ben ik nooit misselijk geweest en bij deze tot aan 19 weken.
Ze zeggen altijd bij een meisje ben je misselijk nu dat klopt bij mij toch echt niet.
Ik vind het nu wel zwaarder dan de eerste zwangerschap ik heb nu ook last van mij bekken en loop dus bij therapie.
Voor mij gevoel wil het maar niet december worden en normaal gesproken vind ik de tijd echt snel gaan.
Dit komt misschien ook wel dat ik niet meer werk mijn mannetje heeft alle werk overgenomen wij hebben een eigen rijschool we hebben wat aanpassingen gedaan zodat hij het ook kan overnemen, want hij heeft ook nog een vaste baan.
Ik zit dan hele dagen thuis en af en toe geef ik wel een uurtje les, maar in de auto zitten lukt ook niet echt langer.

Groetjes Willy

Hoi allemaal,

Bij mij gaat het in grote lijnen wel redelijk gelijk op.
De eerste 12 weken was ik de vorige keer vooral erg moe, nu had ik nergens last van.
Bij de eerste had ik heupklachten en was ik met 20 weken al volledig thuis. Nu beginnen nu langzaam de bekkenklachten op te komen. Heel anders dan de vorige keer, toen was ik zo immobiel dat ik niet eens bekkenklachten kon krijgen :)
Ik draag net als de vorige keer volledig naar voren en houd helemaal geen vocht vast. Mijn buik is alleen nu wel een stukje dikker al, maar ik hoor dat dat meestal zo is bij de tweede.
De vorige keer kregen we een jongetje (die trouwens vandaag 2 jaar geworden is!) en deze keer is het voor ons weer een verassing...

Groetjes, Irene

Bij mijn eerste was ik 9 maand lang ziek, overgeven en nauwelijks eten. Nu was dat na 16 weken voorbij, al gaat het warm eten er nog steeds niet goed in. Mijn buik is hetzelfde, alleen ietsje groter omdat alles natuurlijk al eens opgerekt is geweest. Ik draag alles van voren. Aan de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben. Hooguit is mijn kont ietsje dikker geworden, maar niet veel.

Nu heb ik last van ischias, waardoor ik nu al thuis zit omdat ik veel pijn heb, Bij de eerste heb ik doorgewerkt tot aan mijn verlof. Wel iets minder uren per dag toen, maar wel doorgewerkt. En door de ischias slaap ik erg slecht. Heb 's nachts veel pijn en ben dus overdag veel moe.

Kortom een compleet andere zwangerschap dan mijn eerste.

Hoi Allemaal,

Ik was bij de eerste de eerste 3 maanden heel misselijk, overgeven en moe. Daar had ik deze keer helemaal geen last van. Nu heb ik wel veel last van mijn bekken hier had ik de eerste keer helemaal geen last van.
Buik is wel het zelfde ik draag heel erg naar voren.
Ook veel last van brandend maagzuur.

Grappig dat iedere zwangerschap toch anders is.

Terug
Bovenaan