verschil homeopatisch/chemisch....

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

even in reactie op een berichtje van Stephanie... en beslist niet om iemand (zeker niet Annet die zo moedig is om een moeilijke discusie op te starten) af te vallen..

Ik ben ook  van mening dat homeopatische middelen net zo slecht en gevaarlijk (kunnen) zijn als chemische medicijnen. Er zijn planten in de natuur waar je gewoon dood aan kunt gaan.

Een kennis van mij is huisarts en schrijft pijnstillers voor als snoepjes, tja daar geloof ik niet in.

Rêve heeft tot nu toe een keer een zetpil gehad omdat ze echt heel erg pijn had volgens ons, maar als het niet hoeft dan doe ik dat beslist niet. Ook niet bij tanden of kiezen, alhoewel ze daar nu best last van heeft. Mij is altijd geleerd dat dat erbij hoort en dat als je al jong begint met van alles en nog wat dat het later geen zin heeft omdat je al zoveel gewend bent.

Alhoewel ik de uitkomst wel weet ben ik toch wel benieuwd naar jullie reacties..

Dus de discussievraag: vind je homeopatisch veiliger/anders dan chemische medicatie?

liefs

mama van Rêve

ps baat het niet dan schaadt het niet is volgens mij de vergissing van de eeuw.

Zeker omdat ik er de kennis niet van heb zal ik nooit zomaar antwoord kunnen geven op deze vraag. Maar ben er van overtuigt dat alle medicatie met beleid moet worden gebruikt. Liever ga ik op zoek naar de oorzaak, wat overigens niet altijd hoeft te betekenen dat als het door een (huis)arts geen aanwijsbare reden heeft, er dus niets aan de hand is.

Nou hoppakee dus maar...hahaha

Ik ben opgegroeid met ouders en een opa en oma die van alles doen met homeopathie.
Mijn oma heeft zelf zelfs lesgegeven in dit soort dingen. Ik ben dus niet anders gewend eigenlijk. Ik zie er dan ook nog steeds geen kwaad in om Stef (een iniminiebeetje) valeriaan te geven. Ik heb het zelf ook meer dan eens geslikt, voor examens enz.

Toen Stef zijn eerste tandjes kreeg, ben ik naar de apotheek gegaan voor een advies. Het advies wat ze me daar gaven was: "Geef maar een paracetamolletje, want ander spul werkt toch niet". Kijk, dát vind ik nou kort door de bocht! Hij kan wel weken last hebben van zijn tandjes, moet ik hem dan ál die weken paracetamol gaan geven? Mijn huisarts vond gelukkig dat ik wél de homeopatische middeltjes kon proberen, dus dat heb ik gedaan. Ik zal erbij zeggen dat Stef van mij wel af en toe een paracetamol krijgt. Ik vind het niet nodig om hem pijn te laten hebben, terwijl ik er iets aan kan doen...

Maar goed, mijn huisarts is dus vóór het proberen van homeopatie en ik ook, dus voor mij is er verder niet echt een andere optie. Ik ben bereid om alles te proberen, alleen wil ik niet meteen medicijnen voor STef. Toen hij zo hoestte, heb ik ook niet meteen alle medicijnen geprobeerd, maar eerst iets homeopatisch voor kinderen gekocht. En dat werkte, dus ik zou het zó weer doen.

Ik denk wél dat het scheelt of je in homeopatie gelooft of niet. Het is een soort grijs gebied, waar de een meer van weet dan de ander.... En de een meer van gelooft dan de ander....

Liefs Annet
P.s. ik kan het er alleen niet over eens worden of je homeopatie nou schrijft met een H ertussen...hahaha dus: homeopathie of homeopatie??

Ook ik weet er vrij weinig tot niks van af...dus ik ga nu wel waat leren van jullie!!
Wel kregen wij thuis altijd echinafors (geen idee of ik dit goed schrijf) Maar dit kregen wij als we ziek waren en mijn moeder zweert erbij!!!haha.. Ik heb er geen verstand van!

Lili heeft bij mij nog nooit een medicijn gehad! alleen wel zoon spul voor op haar tandje van vsm...(geen idee of dit homeopatich is maar dit adviseerde ze me op cb)

ben benieuwd naar jullie discussie!!

Ik geloof dat homeopatHisch (de H voor wondernetje hihi) minder schadelijk is dan chemische middelen, maar denk wel dat overdaad schaadt

is een hele lastige discussie, ik denk dat wij er allemaal te weinig vanaf weten... er wordt bv wel duidelijk gezegd (bv folder VSM) dat er voor kinderen een andere dosering nodig is dan voor volwassenen, dus dat geet aan dat het niet onschuldig is

en ik geef niet te snel pijnstilling, ik ben bang dat Ivar dan niks meer "aan kan" of dat op een gegeven moment een hogere dosis nodig is voor hetzelfde effect. Hij heeft totaal nu 2 x een zetpil gehad, en dat in situaties dat we vonden dat hij teveel pijn had

groetjes Jenneke

Ja, ben ik weer even...hahaha
Dankjewel voor de H....
Enne...even voor de duidelijkheid..Ik heb het over VSM voor kinderen en baby's he!
Dus daarin staat informatie speciaal voor kinderen, en helemaal niks voor volwassenen. Ik ben dan ook van mening dat ze heus andere samenstellingen hebben voor kinderen of volwassenen....

Liefs Annet

Hee Annet,

ja ik bedoelde ook niet dat volwassenen en kinderen dezelfde middeltjes krijgen, daar zijn idd andere voor, maar het was meer om aan te geven dat het dus niet onschadelijk is.

Persoonlijk vraagje: vind je het niet vervelend dat het nu heel erg op jou wordt geprojecteerd, de discussie (dit topic is "los" geopend van jouw topic, maar toch verdedig je jezelf). Ik vind dat je het super doet!

Liefs Jenneke

Sja, wel een beetje moeilijk inderdaad.
Ik vind het bijvoorbeeld ook heel moeilijk om te lezen als mensen zeggen "Ik ben een andere moeder". Ik voel me dan wel een klein (heel klein) beetje beledigd, maar zoals ik al eerder zei, ik heb zelf om deze discussie gevraagd, dus nu ga ik hem uitzitten ook..haha Voor mij wel een les om te zien dat we het gewoon allemaal anders aanpakken, maar daar niet slechter door zijn ofzo...

Wel lief dat je het vraagt trouwens.
Liefs Annet

Terug
Bovenaan